Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

02-05-2011 om 12:08

Het lijkt hooikoorts, maar wel vreemd

Sinds een paar weken (maanden) heb ik regelmatig vreselijke niesbuien. Voornamelijk 's morgens, als ik net buiten ben geweest, moet ik een paar uur lang steeds wel 10x achter elkaar niezen. Er gaat dan ook zeker wel een pakje zakdoeken doorheen, niet normaal. In de loop van de dag wordt het dan weer minder. Ik heb het gelukkig ook niet elke dag. Klinkt wel als hooikoorts, toch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

dat is hooikoorts.

Valkyre

Valkyre

02-05-2011 om 13:30

Dat heb ik ook! Nu ben ik allergisch voor vanalles, maar hooikoorts is nieuw voor mij. Ik blijf snotteren en niezen, verschrikkelijk gewoon!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

02-05-2011 om 13:45

Gek word ik ervan

Ik heb regelmatig rode bultjes of tranende opgezwollen ogen, als ik weer eens een of ander vreemd gras of plantje tegenkom. Maar dit is veel erger. Je wordt er zo moe van ;-( Het voelt regelmatig ook heel benauwd, net alsof ik een stofwolk loop in te ademen. Ik heb wel antihistaminetabletjes, maar die wil ik overdag niet innemen omdat ik er heel slaperig van word.

Ja anithistamine

ik heb ceterizine (gewoon bij de etos te krijgen), moe wordt ik er niet van want dat ben ik altijd al

Pollennieuw

Ja, er zijn ook belachelijk veel pollen dit jaar. Kijk maar eens op http://www.pollennieuws.nl/

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Welke medicatie gebruik je ? Ik heb nu twee soorten.. de soort die je bij de drogist kan kopen: daar word je niet moe van volgens mij (ik niet) en ik heb er een die ik 's nachts inneem (en slaap als een roos) die ik alleen via de apotheek kan krijgen. Volgens mij kreeg mijn man die heel vroeger voorgeschreven. Die was vervolgens de hele zomer suf op het stonede af. Hoe dan ook: dit jaar is een uitzonderlijk hooi-koorts jaar en hooikoortsgevoeligheiden wisselen ook per jaar/jaren.

Kobalt

Kobalt

03-05-2011 om 10:41

Niesbuien

Mijn man kan ook van de enorme niesbuien krijgen van allergie. Bij hem gaat het om huisstofmijt. We hebben weleens geteld, toen kwam hij tot meer dan honderd keer niezen achter elkaar.
Gelukkig is er een goed afdoende medicijn tegen. Hij gebruikt Flixonase. Dat helpt enorm goed.
Misschien is dat een goed idee voor je?

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 13:01

Kobalt

Voor mij in ieder geval niet. Ik probeer zwanger te worden en ben door de longarts van bijna alle medicijnen gehaald... *snuf, proest, snuit*

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

03-05-2011 om 16:34

De pilletjes

Ik heb levocetirizine, op recept gekregen maar volgens mij is het ook vrij verkrijgbaar. Omdat ik er zo slaperig van word (niet een beetje, maar ik val na een uurtje gewoon om), neem ik ze niet zo vaak in.

Kobalt

Kobalt

03-05-2011 om 16:57

Valkyre lol

Ja, zwangerschap is dan weer geen risico voor mijn man.

Arme Valkyre
*geeft hele zachte zakdoekjes aan*

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 19:59

He lekker

...die zakdoekjes met balsam! Bedankt hoor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

03-05-2011 om 23:41

Als je zwanger bent/wilt worden

Ik heb destijds (en nu nog steeds) Syntaris gebruikt. Dat is een neusspray die bij mij geweldig werkt. Het heeft alleen lokaal effect (dus juist tegen het niezen), dus kan ook prima bij zwangerschap e/o borstvoeding.
Jesse

Biene M.

Biene M.

04-05-2011 om 07:03

Valkyre

Niet best, je arts doet aan onderbehandeling. Er zijn best lokale corticosteroïden die mogen tijdens de zwangerschap, net als veel orale antihistaminica. Zie http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_richtlijnen/k_nhgstandaarden/NHGStandaard/M48_std.htm#Niet-medicamenteuzebehandeling

Valkyre

Valkyre

05-05-2011 om 12:53

Nee hoor biene

Mijn astma is sinds mijn zwangerschap zo verbeterd dat ik in principe nauwelijks meer medicijnen nodig heb. Antihistamine mag niet, maar ik gebruik nog wel dagelijks een inhaler (Budesonide). Al een jaar geen luchtwegverwijders nodig gehad!

Mijn longarts is al 2x gepromoveerd op medicijngebruik, en heeft mij overtuigd om aan medicijnen te beginnen toen ik er eigenlijk helemaal niet aan wilde. Dus ondermedicatie, nee hoor - dat is totaal niet zijn stijl.

Ik ben trouwens alweer opgeknapt. Het was denk ik eerder een neusverkoudheid...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

09-05-2011 om 13:16

Echt wel valkyre

Sommige antihistaminica mogen best gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Mijn huisarts is altijd heel behoudend met het voorschrijven van medicijnen, zeker tijdens zwangerschap, maar bij mijn zwangerschappen kon ik gewoon mijn antihistaminica (Loratidine) blijven gebruiken.
Overigens die Syntaris die Jesse noemt vind ik ook fantastisch, maar dat is vrij heftig spul. Ik merk in ieder geval dat het mijn reukvermogen behoorlijk aantast.

Puck

Puck

09-05-2011 om 13:19

Vic, verder zoeken

Er zijn zo ontzettend veel antihistaminica. Waarom probeer je in overleg met je huisarts niet iets waar je niet slaperig van wordt. Of kies voor lokale medicijnen zoals die Syntaris (cortico's) of oog- en neusdruppels met dinatriumcromoglicaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.