Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hielkloven...

Dag allemaal
Ik heb last van hielkloven aan een voet. Het is ontzettend pijnlijk en ik weet niet zo goed wat ik (nog) proberen kan. Ik werk mijn voeten een paar keer per week met voetvijl bij, gebruik hielkloven creme, niets lijkt te helpen. Pedicure dan maar, maar ben een beetje blut op het ogenblik. Heeft iemand de gouden tip? Ik loop namelijk graag lang met mijn hond maar het is op het ogenblik echt niet leuk door de pijn.
Sini

40er

40er

24-06-2020 om 20:40

Blote voeten?

Loop je veel op blote voeten? Dan heb ik er veel meer last van. Insmeren en sokken aan.
Zelf haal ik altijd hielkloven crème in Duitsland, ik kan hier ook nooit goede vinden.

Sinilind

Sinilind

24-06-2020 om 20:55 Topicstarter

Altijd op teenslippers of sandalen

Behalve als ik met de hond wandel, dan doe ik sokken en sportschoenen aan. Ik "maak" sowieso veel eelt aan, maar die kloven zijn echt pijnlijk. Naar Duitsland vanuit Haarlem voor creme is net even te ver ben ik bang
Sini

V@@s

V@@s

24-06-2020 om 20:59

afplakken

Wat bij mij helpt tegen de pijn is het hele aangedane gebied afplakken met van die brede leukoplast dakpansgewijs. Dat afplakken overdag volhouden tot de kloven dicht zijn.

's avonds voeten weken in biotex en dan een eeltrasp gebruiken.

Hier bleek de oorzaak trouwen te liggen in Teva's met van die zwarte zolen, sinds ik die niet meer draag heb ik er nauwelijks nog last van. Waarschijnlijk dus bij mij veroorzaakt door een rubberallergie.

Bo

Bo

24-06-2020 om 21:05

smeren, smeren, smeren

Ik heb er ook een tijd last van gehad. Mijn tip is smeren, smeren, smeren met klovencreme of gewoon met vaseline! Verder gebruik ik zo'n eeltsteen onder de douche. Ik ben er nu gelukkig vanaf en kan ongegeneerd op slippers en met open schoenen lopen.

Ik had er ook vooral last van in de zomer, als ik veel op blote voeten loop. In de winter had ik er geen last van.

Succes!

Ik maak mn kloven op mn hand

Altijd goed schoon en giet er dan druppeltje secondenlijm in. Dat verlicht de pijn omdat t niet meer trekt en dan heelt t sneller. Zou dat ook bij je voet kunnen?
Ik heb op mn voet ook wel eens blarenpleister gedaan. Dat hielp ook goed. Ik heb er nu geen last meer van

En smeer met

Cetomacrogolcreme. Dit heelt bij mij snel. Ik kan niet tegen veel zalven en dit gaat goed. Bij drogist of apotheek 5 euro een tube.

Die van Scholl al geprobeerd?

Heb je die Repair K+ ofzo(vergeet de naam steeds) van Scholl al geprobeerd? Bij mij helpt dat goed. Eerst twee keer per dag, later is eenmaal per dag genoeg.

Groeten

Temet

Zonnehoed

Zonnehoed

24-06-2020 om 22:49

Gehwol

De klovenzalf van Gehwol is het enige wat helpt bij mij, heb ook erg veel last van kloven en eelt. De zalf verlicht ook gelijk de pijn als de kloof open gaat. Het werkt het best om dik in te smeren en dan even met sokken aan laten intrekken. Verder smeer ik elke ochtend met de voetencreme van Lidl, met10% ureum, dat helpt tegen de snelle groei van eelt en droge huid. Ik had dat eerst op doktersrecept maar zag dat de tube van de Lidl dezelfde ingrediënten had en die is maar drie euro ofzo. En inderdaad om de paar dagen eelt weg raspen, werkt bij mij het best bij hele droge voeten dus niet na een bad.

Sandalen en slippers.

Die veroorzaken samen met een droge huid de kloven.
Rustig aan met de eeltrasp, smeren, smeren en nog meer smeren. Het maakt niet veel uit met wat je smeert, als het maar vocht inbrengt. Sokken en dichte schoenen aan, dan drogen je voeten minder snel uit.

Af en toe een warm voetenbadje, goed afdrogen en smeren dus.
Eerst zijn er de kloven, daarna het eelt. Dus als je eelt blijft groeien genezen de kloven niet.

Sukke

Sukke

25-06-2020 om 00:00

Zalf of creme met ureum

Via doktersrecept, maar vorig jaar helaas uit de vergoeding) of te kopen bij zoals hierboven genoemd bij bv lidl.

Ureum maakt de huid doorlaatbaarder voor de opname van vocht. Samen met weken en vijlen kun je de pedicure denk ik nog wel even uitstellen.

Scholl en gehwol en de eeltcreme van hansaplast helpen bij mij niet.
Ik ging voorheen eens per 10 weken naar de pedicure en toen had ik echt duidelijk maar heel ondiepe kloofjes. Nu probeer ik het zelf bij te houden.

Zonnehoed

Zonnehoed

25-06-2020 om 09:29

Aanvulling

Het maakt enorm uit wat je smeert, dus het is de moeite waard verschillende dingen uit te proberen. Ik haal het eelt rondom de kloof weg met zo’n mesje (soort mini kaasschaaf) zodat er geen druk meer op staat. Met de klovenzalf van gehwohl verdwijnt dan ook de pijn. Gewoon over de open kloof smeren. Overigens werken alle andere crèmes van gehwohl niet tegen kloven bij mij, vaseline enzo werkt ook niet omdat dat niet in de huid trekt. Ik heb ook kloven in de winter met schoenen aan, maar ik ben geloof ik wel een ernstig geval (mijn voeten dan).

Paasei

Paasei

25-06-2020 om 13:02

Ureum

Is inderdaad het wondermiddel. Ik smeer met Eucerin voetencreme, daar zit ook 10% van dat spul in. Was 'm op vakantie een keer vergeten.. auw! Heb bij de drogist ter plaatse een nieuwe tube moeten kopen. Eucerin is best een duur merk.. ben blij dat ik hier lees dat Lidl ook creme met ureum verkoopt.. ga ik eens proberen!

En verder, hier al gezegd, smeren smeren smeren. Ook preventief. En bij voorkeur 's avonds, om uitglij-avonturen te voorkomen.

Tineke

Tineke

26-06-2020 om 17:49

Ja, ureum.

De voetcreme van de lidl heeft 10% ureum en de scholl repair k+ zelfs 20%. Insmeren en dan afplakken a la V@@s, gerust een paar dagen laten zitten als dat lukt.

Slippers geeft bij mij veel kloven. Liefst een dichte hiel. Voorzichtig met een te grove eeltvijl, ik doe altijd navijlen met een hele fijne.

Als de kloven echt diep zijn (auauauww) dan knip ik wel eens de randjes bij zodat het geen kloof is maar meer een vallei. Dat verlicht ook al. En dan weer dik smeren.

Neutrale zalf zoals vaseline of cetomacrogol helpt niet bij mij, daar komen ze gewoon doorheen.

Guppie

Guppie

26-06-2020 om 23:19

Vitamientjes

Vooral vitamine A. Verder vitamine E + omega 3 en 7 en gammalinoleenzuur. In membrasin zitten dat soort stofjes.

Zonnehoed

Zonnehoed

26-06-2020 om 23:31

Guppie

Moet ik die vitaminen op de kloven smeren?

Sinilind

Sinilind

27-06-2020 om 16:29 Topicstarter

Gouden tip

bleek te zijn (sorry ik weet niet meer wie er als eerste kwam) ureum creme met erboven op vaseline. Dat doe ik nu iedere nacht (slaap ermee + sokken natuurlijk) en s avonds voor het slapen gaan voetbad met citroensap en appelazijn, dan zachtjes met een puimsteen de hiel "bewerken". De kloven zijn zo goed als weg, en het loop zo veel lekkerder. Het heeft 2 dagen geduurd voordat ik echt een verschil merkte, maar nu al voelt het 100% beter
Bedankt
Sini

Fijn Siniland.

Je hebt uit alle tips wat gehaald en daar iets uit gehusseld dat werkt, daar gaat het om. Met pijn lopen is super vervelend.

Tineke

Tineke

28-06-2020 om 12:24

Zonnehoed

Welk mini-kaasschaaf mesje heb je? Zoiets zoek ik ook.

Zonnehoed

Zonnehoed

28-06-2020 om 23:28

Tineke

Volgens mij gewoon van de Hema of een drogist, met verwisselbare kleine scheermesjes. Vlijmscherp dus wel even oppassen in het begin!

Tineke

Tineke

29-06-2020 om 15:20

Ik zal eens kijken

Ben je niet bang dat je in je voeten snijdt dan?

Mijntje

Mijntje

29-06-2020 om 18:20

eeltsnijder

Zo'n eeltsnijder lijkt mij nou niet zo voor de hielen, maar voor de dikkere eeltplakken.
Voor de hielen is puimsteen veiliger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.