Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

24-01-2010 om 22:49

Hielspoor en shockwave therapie

Hallo,

Ik heb al anderhalf jaar een hardnekkig hielspoor wat ook na 2 verschillene soorten steunzolen en een kuur met ontstekingsremmers niet verbetert. Omdat ik de constante pijn erg zat ben denk ik er over om een shockwave therapie te laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Onno

Onno

24-01-2010 om 23:16

Drie weken

Drie weken Ruta D6 heeft al heel veel mensen van hielspoor genezen. Zelfs heel hardnekkige hielspoor.

Kari1

Kari1

25-01-2010 om 09:20

Hoe kan dat?

Een homeopatisch middel moet toch worden aangepast aan de patiënt en niet aan de klacht? Dat is toch waarom homeopathen claimen dat "wetenschappelijk onderzoek niet kan in de homeopathie"? (Kan evengoed wel natuurlijk, maar dat terzijde.) Daarom vragen homeopathen toch hun cliënten het hemd van het lijf, heb je het gauw koud of warm, houd je van vis of vlees, zweet je veel, leven je ouders nog en noem maar op? Hoe kan er dan via internet een middel-advies worden gegeven?
Dit schept wel perspectieven overigens. Heb je zelfs je garagebox niet meer nodig en verbouwingskosten kun je ook uitsparen.
Nog een onderzoeksopzetje: zoek een apotheker die...geeft een handvol patiënten met hielspoor verschillende perioden...etc, zie draadje hierboven over overdosis homeopathie.
Kari

Kari1

Kari1

25-01-2010 om 09:35

Manon

Nee, geen ervaring (gelukkig). Laat je eerst goed voorlichten door mensen die weten wat ze doen. Hier staat goede info over hielspoor.
http://www.podo.nl/hielspoor.php
Kari

Jakiro

Jakiro

25-01-2010 om 10:28

Ik vind het zo ongelooflijk knap

Dat een standaard homeopatisch middeltje kalk op een specifieke plek kan oplossen.
Je slikt het, gaat in je bloed en als halte hielspoor bereikt is, verlaat het de bus om aan het werk te gaan.
Jee, menig aannemer zou dat personeel willen.
Jakiro

Puck

Puck

25-01-2010 om 10:42

Kari en jakiro

Jullie verwoorden precies wat mijn eerste gedachten waren toen ik de klodder poep van onze zeemeeuw las. Zucht... is het geen tijd voor een nieuwe verbouwing Onno, 't was zo heerlijk ongecompliceerd en rustig de afgelopen tijd.

Bellefleur

Bellefleur

25-01-2010 om 12:57

En pijnstillers dan?

Hoe weet het paracetamolletje dat je hoofd pijn doet?

Jakiro

Jakiro

25-01-2010 om 13:05

Niet

Dat weet het paracetamolletje niet.Daarom ook dat overal de pijn weg gaat van 1 paracetamolletje. Als je een ongeluk gehad hebt en je hebt hoofdpijn en heuppijn en je enkel is verdraaid, hoef je toch maar 1 paracetamolletje te nemen en overal is de pijn weg (ahum, minder dan).
Ik moet er toch niet aan denken dat overal in mijn lichaam het kalk wordt afgebroken, mocht ik het toch mis hebben met de wonderbaarlijke werkwijze van Ruta D6
Jakiro

Ja, hier ervaring

Ik heb zo'n 6/7 behandelingen gehad en ik moet zeggen het is erg pijnlijk maar ik ben er helemaal vanaf!

Je hebt nog wel een eigen bijdrage per behandeling.

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

26-01-2010 om 11:05

Bedankt voor jullie reacties

Hallo,

Ik ben er nog niet over uit of ik voor die shockwavetherapie ga. Het wordt door een homeopathische arts gedaan, dat spreekt er al niet voor vind ik. Het voorstel van de orthopedische arts waar ik nu de steunzolen van heb was om een tijdje een nachtspalk te gaan dragen. Misschien dat ik dat eerst ga proberen. Dat is wel hinderlijk natuurlijk maar wel pijnloos. Ik heb al zoveel pijn van die voet dat ik er tegen op zie om het nog pijnlijker te maken met die shockwavetherapie. Als die nachtspalk niet helpt kan ik altijd nog verder kijken tenslotte. Bedankt voor de links trouwens, erg interessant leesvoer
Groetjes,
Manon

freline

freline

26-01-2010 om 12:44

Triggerpoint

ik ken 2 mensen die gebaat waren bij triggerpoint therapie. Wordt o.a. door fysio gedaan die hier een aanvullende opleiding heeft gedaan.
o.a. te lezen op http://www.triggerpointboek.nl/index.htm

succes
freline

Manon

Nog even over shockwave. Ik ben naar een hele goede sportfysio gegaan in Utrecht. Hij behandelt ook bekende sporters.
Misschien moet je even lezen op zijn site.

http://www.medicort.nl/pages/intropages/upo-tamminga-intro.htm

Ook hielspoor, hoeveel last hebben jullie? (lang)

Sinds de zomer heb ik ook hielspoor. Na een rustperiode door de vakantie ben ik weer gaan wandelen toen de scholen weer begonnen. De eerste keer lopen was geen probleem maar smiddags kon ik bijna niet meer lopen en dat hield een dag aan. Heel veel pijn in mijn linker hiel. Wandelen lukte niet meer. Als ik thuis op crocs loop is het vrij aardig te doen want op sokken en blote voeten lopen doet pijn.
Maar op zich kon ik er aardig mee leven. Iemand die mij zag lopen gaf aan dat ik hielspoor had en toen ik ging internetten zag ik dat het aardig overeen kwam. Vooral het smorgens bijna niet kunnen lopen als je uit bed komt. Maar dat is een paar passen en dan is het beter. Gisteren heb ik drie kwartier in een koude gymzaal gezeten met mijn voeten in sokken op de grond. Gisteravond merkte ik al dat het pijn ging doen en vannacht voelde ik ook een zeurderige pijn en vanmorgen kon ik bijna niet de trap afkomen. Heb de huisarts gebeld en die vertelde mij dat ik hielspoor had nadat hij er na had gekeken.
Wordt nu doorverwezen om een gelzooltje te laten maken en moet eerst naar de podoloog.
MAAR, hoeveel last hebben jullie dan? Valt dit wel mee? Kom je er ooit vanaf? Op internet lees ik al dat zo'n zooltje niet zoveel doet..
Sorry een lang verhaal maar ben even benieuwd hoeveel gradaties hielspoor er zijn omdat velen van jullie ook al van alles geprobeerd hebben..

Tihama

Tihama

27-01-2010 om 11:47

12 jaar

Zolang heb ik het nu. Dat weet ik zo goed omdat het begon tijdens de zwangerschap van oudste.

In het begin was het heel erg. Ik deed mijn schoenen met dempende zool aan voor ik 's ochtends naar het toilet ging, want lopen op blote voeten was een ramp. Ik ging in bad, omdat staan onder de douche niet uit te houden was.

Tegenwoordig gaat het redelijk. Er zijn dagen dat ik veel pijn heb: die dagen draag ik het liefste mijn bergschoenen waar ik dempende zolen in heb (http://www.footstore.nl/shop/sportzolen,19.html?PHPSESSID=bc9ddcd95c6abfed8f77a3b2dde55e50) . En er zijn dagen dat het geweldig gaat: dan kan ik zelfs mijn lakroze pumps zonder podoloogzool aan.

Ik ben min of meer gewend geraakt aan de pijn. Die is er gewoon altijd, maar blijkbaar kun je daar best mee leren leven.

Vorig jaar heb ik weer eens overlegd met de podoloog. Omdat ik het best draaglijk vind, heb ik niet serieus nagedacht over shockwave.
Lopen op blote voeten gaat tegenwoordig best redelijk. Afgelopen jaar heb ik op vakantie van die Crocsslippers aangeschaft. Dat was wel fijn op het strand. Nu vind ik gewone Crocs zo ontsterfelijk lelijk, dat ik veel liever met extra pijn loop dan dat ik ze buiten het strand draag. Mijn man moest wel lachen omdat ik de drempel naar Crocslippers had genomen na al mijn commentaar op Crocs

Voor het sporten heb ik Nike Shocks http://www.soleredemption.com/pics/2007/11/nike-shox-womens.jpg . Die hebben in de hiel schokdempers, en dan leg ik er die sportzolen ook nog in. Op de goede dagen (die wel in de meerderheid zijn) kan ik dan zelfs hardlopen.

Als ik overigens weet dat ik op een bepaalde dag per se pumps aan wil kunnen, dan draag ik de dag ervoor mijn bergschoenen of Nikes. Dan weet ik zeker dat de dag erna de pijn minder is.

Tihama

Overgegaan

Ik had ook hielspoor (nou ja, waarschijnlijk geen echt hielspoor maar een peesplaatonsteking) en ik ben er nu vanaf. Het heeft ruim een half jaar geduurd. Huisarts raadde aan op schoenen met zachte zolen te lopen en het verder wat rustiger aan te doen. Dat deed ik vanzelf wel, want lopen was geen lolletje. En op een dag bedacht ik me ineens dat ik al een paar dagen geen pijn meer had gehad.
Verder niets bijzonders gedaan, ook geen podotherapeut bezocht. Was ik wel van plan, maar door toestanden (verhuizing en gedoe daaromheen) kwam het er niet van, en toen op een gegeven moment hoefde het niet meer.

Dus het kan ook goed aflopen. Huisarts zei trouwens toen al "het beloop is gunstig, maar langdurig" - hij had het over drie maanden, het werden er dus meer. Maar gelukkig niet zo erg als bij Tihama, wat een narigheid!

Beterschap!

Temet

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

28-01-2010 om 12:36

Zoals het hier ging

Hallo,

Dit is mijn tweede hielspoor. Het eerste is na een klein jaar overgegaan door steunzolen te gebruiken. Deze keer is het een stuk hardnekkiger. Het eerste paar steunzolen deed niks waarna een nieuw paar is gemaakt met adviezen van een orthopedisch arts. Nu loop ik makkelijker maar de pijn blijft. Van de zomer heb ik een kuur met ontstekingsremmers gehad op advies van de steunzolenmaker en die heeft wel geholpen. Eerst was de hele hak erg pijnlijk, nu is het nog maar een stuk en niet meer zo erg als eerst. Maar de opstartpijn blijft erg en ik heb de hele dag door last. En ik doe de dingen niet meer die ik graag deed, ik wandel niet meer en ik ga alleen nog maar winkelen als het niet anders kan. Het advies van de zooltjesmaker is nu een nachtspalk te gaan dragen en dat wil ik nu eerst proberen. Dat is alleen maar hinderlijk in tegenstelling tot die shockwave die erg pijnlijk schijnt te zijn. Een hielspoor zou volgens de orthopedisch arts met ongeveer een tot anderhalf jaar vanzelf over moeten gaan maar als ik het verhaal van Tihama lees zinkt me de moed in de steunzolen Ik heb het nu al zeker anderhalf jaar én voor de 2e keer. Maar goed, we houden vol. Wie weet verricht die nachtspalk wonderen. Ik moest trouwens zo lachen toen ik het plaatje voor me zag: mijn man slaapt met een apneumasker en ik dan met mijn spalk. We zijn echt een stel kneuzen bij elkaar
Groetjes,
Manon

Onno

Onno

28-01-2010 om 13:26

Verstandig.

Je kunt nog heel lang doormodderen zo, maar als je er op een gegeven moment echt zat van bent haal dan gewoon die Ruta D6.

Puck

Puck

28-01-2010 om 14:07

Maar geef eens antwoord op de vraag onno

Er staan nog wat vragen open (as usual): o.a. hoe weet die Ruta D6 dat hij alleen die hielspoor moet aanpakken en niet de andere botten. En je hebt het er altijd over dat een middel bij de persoon moet passen, waarom dan nu iemand die je niet kent een middel adviseren?
Als je tijd hebt om de postings te lezen en te reageren moet het je ook geen tijd kosten om de vragen nu eens te beantwoorden.

Onno

Onno

28-01-2010 om 19:27

Reactie op puck

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.

Sancy

Sancy

28-01-2010 om 20:09

Lol

Onno: "Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van."
Ja Onno, ik begrijp dat dit jouw motto is, maar waarom zou ik dat tot de mijne willen maken?

Puck

Puck

28-01-2010 om 20:30

Ja daag onno

Waarom zou ik ervan profiteren. Ik ben met beide kinderen toen ze baby waren bij een homeopatisch arts geweest en beide kinderen hebben er GEEN enkele baat bij gehad. Dus profiteren, ja de homeopaat, die profiteerde van mij. Maar je ontwijkt dus nog steeds de vragen, geef daar eens een antwoord op. Ik krijg toch steeds meer de neiging om te denken dat je het antwoord zelf niet weet.

Nee, onno

Je bedoelt inderdaad ´vraag niet hoe het kan, daar profiteer ik van´

Hé, daar klinkt in de verte het vrolijke belletje van de praktijkdeur...

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

28-01-2010 om 22:00

Lol....

En er vliegt een zeemeeuw binnen Temet???

Guinevere

Guinevere

28-01-2010 om 22:00

Temet

"Hé, daar klinkt in de verte het vrolijke belletje van de praktijkdeur... "
Je bedoelt zeker het belletje van de kassa?

Onno

Onno

29-01-2010 om 12:31

Waar maakt iedereen zich nou zo druk over.

Ruta D6 kost misschien een euro of 6. Als het haar van haar hielspoor afhelpt kan iedereen in koor roepen dat het toeval was, zo niet dan kan iedereen roepen zie je wel dat homeopathie niet helpt.

Kari1

Kari1

30-01-2010 om 13:41

Heel goed

Onno, dat je het gedachtegoed van jezelf en je collega's hier nog eens zo duidelijk laat weten. Als het helpt is het toeval, als het niet helpt dan is wederom duidelijk dat homeopathie niet werkt, maar de kosten zijn niet zo hoog dus toch maar proberen dan?
En dan komen we bij de wet van de grote getallen. Een boel van weinig wordt toch veel. Als er maar genoeg mensen zijn die in alterneutenpraatjes geloven dan kunnen er toch weer heel wat oprijlanen worden geasfalteerd, niet?
Kari

Shockwave

Ik heb het gehad. Ik strompelde 's morgens als een oud vrouwtje naar beneden. Langzaam liep ik dan wat soepeler. Via de huisarts naar de podotherapeut. Voeten scannen, afdruk maken, veel geld betalen en een paar zooltjes die er triest uit zien (die van een orthopedisch schoenmaker zijn stukken beter).
De zooltjes hielpen niet. Pijn bleef aanhouden en werd zelfs erger.
Toen shockwave gehad. In totaal 3 behandelingen. Het is niet prettig, maar ook niet ontzettend pijnlijk. De klachten werden langzamerhand minder en zijn nu zelfs weg. Al met al heb ik er ruim een half jaar last van gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.