Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leandra

Leandra

10-11-2009 om 19:39

Hier 2 kids ziek en de halve klas plat door mexicaans griep. waar ook?

Hoi!

Zijn er nu veel regio's waar de MG heerst? Mijn oudste zoon (8) is sinds vandaag echt ziek (was zaterdag begonnen) en volgens de symptomen en de huisarts is het MG. Van zijn klas zijn van de 19 kinderen 8 kinderen ziek met dezelfde symptomen volgens meester. School licht de GGD in. Jongste (4) is sinds vanavond ook ziek. Hij heeft ruim 39 C koorts.Het is natuurlijk niet 100% zeker dat het MG is, maar de kans is heel groot. Twee dagen geleden zaten manlief en ik nog te praten dat het allemaal wel mee viel. We twijfelden erg over enting hier tegen en hadden al besloten om dit waarschijnlijk niet te doen.Nu zitten we er ineens middenin. Ik hoop dat we zelf gespaard blijven. Zijn er meer mensen bij wie de omgeving ineens plat gaat?

Groetjes Leandra


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, het gaat hard!

Ja, het gaat nu hard. Ik heb 1 kind ziek gehad met alle verschijnselen van Mexicaans. Maar na twee dagen was ze weer beter en de rest van het gezin is niet ziek geweest.
Op school nu heel veel zieke kinderen, en nu beginnen de leerkrachten ook.

anne

anne

10-11-2009 om 22:09

Waar wonen jullie?

wij wonen in Hoorn, Noord Holland maar hier is bijna nog niemand ziek.

Ik ben benieuwd wanneer wij aan ''de beurt'' zijn....

Meer mensen in Noord Holland die de griep nog niet of misschien al wel hebben?

mar-ank

mar-ank

10-11-2009 om 22:50

Valt nog mee

Ik woon in Arnhem. Mijn dochter heeft het gehad, maar ons verder niet aangestoken. Een meisje in de straat ook, maar ook haar gezin niet aangestoken. Bij een vriendinnetje van mijn dochter was wel het hele gezin ziek.
Verder hoor ik her en der wel van wat zieken, maar het valt nog heel erg mee. Ook op school bijna niemand ziek (nog). Maar; voor de herfstvakantie was er nog helemaal niemand ziek, en nu hoor je toch van alle kanten dat mensen ziek worden. Dus het neemt wel toe.

Fraz

Fraz

10-11-2009 om 22:53

Valt ook nog mee

ook noord-holland en heb nog van weinig griep gevallen gehoord.In de familie nog niemand ziek in ieder geval en ook op school en werk nog weinig gevallen.

Fraz

Fraz

10-11-2009 om 22:59

Oja

http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf

daar kun je op pagina 5 zien dat inderdaad in Noord holland de griep nog niet echt heeft toegeslagen.

koentje

koentje

11-11-2009 om 09:04

Nee,

bij ons in de omgeving lijkt het nog erg mee te vallen. Bij zoon op school een paar gevalletjes en op het werk een paar. Maar niet in de directe omgeving. Maar ja, dat kan binnen een paar uur gebeurd zijn, toch?
Sterkte!
Ik heb trouwens wel van een paar gevallen gehoord waarin een lid van het gezin ziek wordt maar de rest niet...

Qwendo

Qwendo

11-11-2009 om 09:35

N-h

Wij wonen ook in Noord-Holland.
Zaandam.

Hier 1 zieke thuis klas van de jongste 12 zieke kinderen klas van de oudste 14 zieke kinderen.
Wat ik begreep is dit in alle klassen op school zo.
Wij zitten inmiddels op dag 6 van de griep. En hebben inmiddels al ingecalculeerd dat we allemaal voor de bijl gaan.

Leandra

Leandra

11-11-2009 om 10:04

Twente

Wij wonen in Twente regio Almelo-Hengelo-Enschede. De kinderen zijn vandaag ook thuis. Allebei hoesten, koorts en spierpijn.Oudste ook hoofdpijn. Jongste klaagt over buikpijn. Ook nauwelijks eetlust. Ze zijn wel alert en spelen nu wat.Mijn man had gisteren wat vage klachten, maar nu niet meer. ik hoop dat wij niet ziek worden. Op het werk heb ik nog geen zieke collega's. Ach, ik denk niet dat ze nog erg ziek worden, anders waren ze dat nu al geweest denk ik. Hoe nu de stand van zaken op school is, weet ik niet.

Groetjes Leandra

Linda99

Linda99

11-11-2009 om 10:35

Bijna hele gezin

Hier drie gevallen Mex griep. Ik ben de enige die tot nu toe mazzel heeft. Van school weet ik niks (ze zouden eens bellen, toch?) en van de creceh van de jongste weet ik dat ze de enige is. En dat terwijl ik ervan uit ging dat ze het daar had opgelopen (ze was de eerste thuis die ziek werd).

Oh ja, we zitten in de randstad.

Hier

in het midden van het land is op school ook mex. griep geconstateerd. In 1 klas zijn 11 zieken, in de andere klassen wat minder. Er zullen er nog wel meer volgen. Misschien blijven kinderen nu wel meer thuis met verkoudheids-klachten, dat hoeft niet meteen "de" griep te zijn natuurlijk. Bij ons thuis nog geen problemen, ik ben wel verkouden.

Jacoline29

Jacoline29

11-11-2009 om 10:46

Zaandam?

aargh,komt steeds dichterbij.
Wij wonen vlak bij alkmaar.

Nou, het lijkt wel of we hier op een andere planeet wonen....

noord drenthe hier, en ik heb nog van nada, niemand gehoord dat ie ueberhaupt grieperig is, en al helemaal niet mexicaans grieperig.

We wachten maar lijdzaam af....

Ingrid

ayla

ayla

11-11-2009 om 11:37

Hier

ook niemand, zuid limburg. Ik hoor wel van mensen die flink verkouden zijn of ene beetje koortsig maar echte mex griepgevallen ben ik nog niet tegengekomen. Ook op school nog weinig ziektegevallen

Ook noord drenthe hier

Maar hier heeft de/een griep definitief toegeslagen. Twee van mijn kinderen hebben zeer waarschijnlijk Mex griep gehad, vele kinderen om ons heen, allerlei dingen op school worden uitgesteld omdat er zoveel zieken zijn, en de jaarlijkse lampionnenshow door de groep 3-ers in 't plaatselijke bejaardentehuis is helaas afgelast. Al die proestende en evt. bijna-zieke kinderen zijn te gevaarlijk.

Huh? anneque?

Jij woont toch bij mij om de hoek zo ongeveer??

Heel bijzonder.....

Ingrid

Jesse_1

Jesse_1

11-11-2009 om 13:27

Allemaal (mex.)griep

Oudste, Jongste, Man, Middelste en ik. Allemaal een dag na elkaar. De man met de hamer zou vanmiddag hier bij mij aan moeten komen (klachten sinds gisteren), maar het gaat eigenlijk nog wel allemaal. Sowieso valt het op het nare hoesten van de kinderen na allemaal wel mee.
Oudste heeft Tamiflu en is eigenlijk beter, maar mag vanwege besmettingsgevaar niet naar school.
Op school verscheelt het heel erg per groep. Groep van oudste had maandag 11 ipv 27 kinderen in de klas èn een zieke juf. Het schijnt ook opvallend rustig te zijn op het schoolplein.
We zitten in de buurt van Amersfoort, daar schijnt het ook heel erg te zijn nu.
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

11-11-2009 om 13:28

Huh

m/z Op school verschilt het heel erg per groep.

Bij bosjes

Hier (regio Nijmegen) vallen ze momenteel bij bosjes om. Bij zoon in de klas is meer dan de helft ziek, over de hele school gerekend is 25% ziek. De huisartsen hier testen al niet eens meer.
Mijn kinderen hebben gelukkig (nog) geen last...

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2009 om 14:26

Heel gezond klasje

Ik heb normaal gesproken een heel gezond klasje, ze zijn er bijna altijd allemaal. Vanaf maandag is echter 40% van de klas ziek. In sommige andere groepen is het ook raak. En er zijn (nog) groepen waar geen enkel kind thuis is. Onder de collega's idem dito, sommigen al twee weken thuis, de meesten (nog) aan het werk. Regio midden-Nederland.
Moet zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat er zoveel kinderen tegelijk afwezig waren door griep.
Groetjes
Massi (zelf nog kiplekker)

Ingridt

Ja, apart hè? Blijkbaar verschilt het echt van dorp tot dorp (of moet de grote klap bij jullie nog vallen, niet te hopen natuurlijk).

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-11-2009 om 14:53

Hier

Hier (omgeving Amsterdam) worden ook steeds meer mensen geveld door (Mexicaanse) griep. Halve klassen, leraren (ze hebben zelfs invallers moeten inhuren), hele gezinnen, voetbalteam van zoonlief etc. Zoonlief en ik voelen ons ook niet geweldig maar we hopen dat het bij een verkoudheid blijft Tja, het is het domino-effect en het zal zich alleen maar sneller uitbreiden... De piek van de epidemie zal wel snel bereikt zijn en dan maar hopen dat het daarna weer snel verdwijnt...

Jacoline29

Jacoline29

11-11-2009 om 15:26

Omgeving amsterdam

Hoorde ik ook ja, vriendin van collega man had mex griep.
Hier omgeving Alkmaar,bij mijn kinderen op school zover ik weet nog geen mex griep klanten.Kinderen zitten in Oude Niedorp op school.

magdalena

magdalena

11-11-2009 om 16:53

Thuis 3 van 4, geen een op school

Wij wonen in Den Haag en zijn blijkbaar nog bijzonder want op school heerst het niet. We hebben zelf een kaartje gehad van school.
Thuis wel, ik ben de enige die nog op de been is.

sidneysheldon

sidneysheldon

11-11-2009 om 20:33

Hier

in Zuid Holland hebben wij het 3 weken geleden gehad, ik en 2 van mijn kinderen. Manlief en de jongste zijn er tot nu toe doorheen gefietst. Gelukkig maar. Ik ben er goed ziek van geweest en de kinders ook. Vond het geen pretje.

Fraz

Fraz

11-11-2009 om 21:56

Maf qwendo

want zaandam is nog geen 10 km hier van daan. Maarja verschilt ook nogal per school geloof ik. Maar ook voetbalteam en volleybalteam is nog geheel compleet.

Janna3

Janna3

12-11-2009 om 09:18

Overijssel

Hier in Overijssel, omgeving Zwolle zijn er ook halve klassen ziek. De huisartsenpost zet per weekend-/avonddienst zes mensen extra in om alle telefoontjes en bezoekjes weg te werken. De vaccinatie komt hier voor velen te laat...

Fraz

Fraz

12-11-2009 om 09:27

Nee pelle

verbaasd mij er juist over dat school a er veel last van heeft en school b in het dorpje ernaast (met veel kinderen uit dorp van school a) er geen last van heeft. Mijn kinderen wonen in a, zitten in b op school en gaan naar voetbal in c. Snappie ??

Lys Lionne

Lys Lionne

12-11-2009 om 12:16

Westkust

Wij wonen aan de westkust en op beide scholen nog geen grote aantallen grieppatienten. Ook mijn collega's in het zkh staan veelal nog overeind. Opmerkelijk, vind ik ook! Bij schoonzus in Friesland wordt het ene na het andere griepgeval naar huis gestuurd.

Mariska

Mariska

12-11-2009 om 21:02

Noord holland

Hier 1 kind MG en op de school van de kids per klas 6 kinderen ziek. Als ze komende week meer ziekmeldingen erbij krijgen ondernemen ze actie (inschakelen GGD). Gaat om regio nabij Alkmaar.

Tango

Tango

12-11-2009 om 22:19

Mariska

En wat gaat de GGD dan doen, vraag ik me af. Als alle scholen waar mexicaanse griep heerst de GGD gaan inschakelen krijgen ze het flink druk.
Bij ons op school (Zuid Holland, omgeving Leiden) een wisselend beeld. In 1 klas zijn 9 zieken, klas van Tangodochter was geheel compleet en bij Tangozoon 2 zieken. Enkele kinderen hebben Mexicaanse verschijnselen, maar heel veel ook gewone verkoudheden etc. zoals die van mij. Tangozoon hoest inmiddels al een week en Tangodochter had vandaag een zeer sexy schorre stem.....ze vond het zelf maar niks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.