Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Femke

Femke

30-12-2012 om 14:40

Hoe een tic af te leren?

Mijn zoon (inmiddels 17) heeft in de loop der jaren een vervelende tic ontwikkeld.
Hij zit altijd aan zijn neus te friemelen....aan zijn neus, in zijn neus, onder zijn neus...hij peutert niet, maar zo lijkt het voor een ander wel natuurlijk.
Hij heeft ook niet een klein neusje, dus ben bang dat hij straks nog een misvormde neus krijgt ook!

Hij is wel onzeker altijd, heeft het druk op school (HBO), maar gaat regelmatig met vrienden uit. Dus ondanks de drukte van school heeft hij ook genoeg ontspanning.

Weet iemand hoe je een tic kunt afleren? Zijn daar trucjes voor?

Femke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2012 om 15:32

Femke

Wil hij die tic zelf ook afleren? Als dat niet zo is, kun jij als moeder hoog en laag springen, maar leert hij het niet af. Ik heb ook een tic. Ik kan niet van mijn oren afblijven. Mijn man wijst mij er wel eens op, dan schrik ik eigenlijk meer van het 'betrapt zijn' dan dat ik voel dat ik ermee op moet houden. Het helpt dus niet dat hij er iets van zegt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-12-2012 om 23:40

Tic

Allereerst: je krijgt echt geen misvormde neus van dat friemelen hoor... Cognitieve gedragstherapie kan helpen bij het afleren van ongewenst gedrag. Hij zou ook hypnotherapie kunnen proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.