Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anoniem

Anoniem

20-12-2020 om 19:02

Hoe lang blijft coronabesmetting risico voor jezelf?

Weet iemand hoe lang een coronabesmetting risicovol blijft voor jezelf? Hoe lang na de besmetting of na de eerste klachten ontstaan in principe de erge klachten? Op internet lees ik veel over hoe lang je een gevaar voor anderen blijft of over wanneer de eerste klachten ontstaan, maar dus niet wanneer je nu eigenlijk uit de gevarenzone bent.

Familielid met ernstige chronische longproblemen is vorige week besmet en een week geleden positief getest. Vorig weekend gevoel van opkomende verkoudheid, maar sinds dien niet meer. Benauwd is deze persoon altijd, maar dat is nu niet veel erger dan normaal. Wel wat hoofdpijn, maar niet extreem. Ons is verteld dat er na zoveel dagen een kantelpunt zou kunnen zijn, dat het dan toch slechter gaat. Ik weet niet na hoeveel dagen dat is. Lees soms wel dat mensen na X dagen nog in het ziekenhuis kwamen, maar weet Niet hoe die daarvoor waren. Wanneer mag je hopen dat het misschien hierbij blijft?

Jo Hanna

Jo Hanna

20-12-2020 om 19:40

Dag 6-10 zijn beslissend

Volgens de website van de kno-artsen van het BovenIJ ziekenhuis in Asd:

“Op dag 6 tot 10 zijn er twee mogelijkheden: óf je wordt beter, óf het gaat steeds slechter.”

https://www.kno-arts-amsterdam.nl/index.php/overige-informatie/kno-klachten-en-coronavirus/

Laetitia

Laetitia

20-12-2020 om 19:59

Tijdschema

van Jo Hanna klopte niet helemaal bij mij.
Bij mij was dag 11 belangrijk omdat ik toen voor het eerst van het ene op het andere moment benauwdheidsklachten kreeg. Daarna duurde het tot dag 24 tot ik het dieptepunt daarvan bereikte. Daarna knapte ik weer op.

Anoniem

Anoniem

20-12-2020 om 21:00

Bedankt

Hier was ik naar op zoek. Familielid zit nu op dag 10 vanaf de eerste klachten en ik vind het echt heel eng. Hoop echt dat de komende dagen goed gaan.

Laetitia had je voor die 11e dag wel al klachten? En zo ja, waar moet ik dan aan denken?

Laetitia

Laetitia

20-12-2020 om 21:54

Anoniem

Jazeker. Eerste 3 dagen koortsig, keelpijn, hoesterig, hoofdpijn en doodmoe. Daarna 2,5 dagen vooruitgang. In de loop van dag 6 terug naar wat ik de eerste dagen had. Op dag 11 weer vooruitgang totdat ik van het ene op het andere moment pijn in de borst kreeg en kortademig werd. Daarna ben ik weken kortademig en benauwd gebleven. En bij vlagen weer koortsig. En enorm veel hoofdpijn.

Maar of het zoveel zegt, weet ik niet. Het probleem is juist dat het verloop echt niet bij iedereen gelijk is. Mijn man had maanden later een heel ander ziekteverloop. Die heeft dagen hoge koorts gehad, kon zijn bed weken nauwelijks meer uit, had wel daling van zijn zuurstofgehalte maar is niet echt benauwd geweest. En de kinderen hadden het weer anders.

Niki73

Niki73

21-12-2020 om 10:35

Bij mij

Bij mijn eerste besmetting was ik een week ziek (heel stevige griepklachten), toen een week "beter" (dacht ik) en pas daarna begonnen mijn longklachten, die maanden geduurd hebben. Er zijn gemiddelden, maar het verloopt bij iedereen verschillend.

Anoniem

Anoniem

21-12-2020 om 13:39

Nogmaals bedankt!

Nogmaals bedankt voor de reacties. Dat het verloop bij iedereen anders is, was mij uiteraard bekend. Als het mezelf of een van mijn kinderen betrof, was ik nu al niet meer zo gespannen geweest, maar over familielid maak ik me echt zorgen. Om eerlijk te zijn vooral voor mogelijke longproblemen. Die zouden echt funest zijn.

Familielid zit nu op dag 11 en volgens de officiële informatie zou ik nu dus redelijk gerust mogen zijn. Maar als ik de verhalen zo lees, durf ik denk ik pas gerust te zijn als we dag 14 voorbij zijn. Ik hoop echt dat het goed gaat. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.