Gezondheid
Nick90
13-05-2026 om 09:42
Hoe lang duurt herstel van sterilisatie?
Mijn vrouw laat zich steriliseren, volgens de gynaecoloog duurt het herstel zo'n 2 weken maar betekent dat dat ze ook 2 weken in bed moet blijven? Vrouwen met ervaring hier?
Vaaas
13-05-2026 om 09:47
Nee hoor, dat valt erg mee. Ik had ook een man die zelf niet wilde, dus ben daarom zelf gesteriliseerd. Geen zwaar werk, niet sporten die eerste weken, maar verder vallen de beperkingen echt mee.
Marianne76
13-05-2026 om 09:49
Nick, wees een man en leg er zelf een knoop in. Een veel simpelere ingreep met veel minder risico's en vrijwel geen hersteltijd. Het is niet meer dan logisch dat jij het doet niet zij.
Vrijwel alle mannen in mijn omgeving hebben het gedaan en ze vonden het een fluitje van een cent. De volgende dag een wat beurs gevoel, daarna business as usual.
Daarnaast nog een overweging: tot nu toe heeft zij waarschijnlijk de pil geslikt en/of een spiraaltje gehad. En jullie kinderen gedragen en gebaard. Ze heeft genoeg polonaise aan haar lijf gehad. Nu ben jij (heel eventjes) aan de beurt.
Gingergirl
13-05-2026 om 10:21
Marianne76 schreef op 13-05-2026 om 09:49:
Nick, wees een man en leg er zelf een knoop in. Een veel simpelere ingreep met veel minder risico's en vrijwel geen hersteltijd. Het is niet meer dan logisch dat jij het doet niet zij.
Vrijwel alle mannen in mijn omgeving hebben het gedaan en ze vonden het een fluitje van een cent. De volgende dag een wat beurs gevoel, daarna business as usual.
Daarnaast nog een overweging: tot nu toe heeft zij waarschijnlijk de pil geslikt en/of een spiraaltje gehad. En jullie kinderen gedragen en gebaard. Ze heeft genoeg polonaise aan haar lijf gehad. Nu ben jij (heel eventjes) aan de beurt.
Nick vraagt om ervaringsverhalen van vrouwen die deze behandeling hebben gehad. Waarom dat deze reactie? Misschien wil zijn vrouw zelf wel deze behandeling en is het helemaal geen kwestie dat " Nick niet wil". Je kent niet alle details dus je reactie slaat kant nog wal.
Nick, heeft de arts niet verteld wat het hersteladvies is? Soms is het bv niet sporten of tillen maar hoef je echt niet volledig rust te hebben. Zelf overigens deze behandeling niet gehad.
GinnyTwijfelvuur
13-05-2026 om 11:17
Marianne76 schreef op 13-05-2026 om 09:49:
Hahaha, ik zat er al op te wachten.
Inhoudelijk: sorry, geen ervaring mee.
Nick90
13-05-2026 om 12:20
Ja ze wil dit zelf, om mij hoeft ze het niet te doen. Ja de gynaecoloog had gezegd zo'n twee weken rustig aan doen. Ik heb vanaf de dag van haar operatie een weekje vrij genomen en vroeg me af of dat genoeg was. Maar ik lees dus hierboven iemand die het allemaal mee vond vallen dus ik hoop dat dat hier ook zo zal gaan.
Mugs
13-05-2026 om 12:40
Het rustig aan doen zal meer zitten in niet sporten, geen zware dingen tillen of zwaar huishoudelijk werk doen etc. Dingen die ze prima een week of twee aan jou kan uitbesteden. Als je de eerste week thuis bent en ze de tweede week dit soort dingen laat liggen tot jij er bent komt het vast goed
Vaaas
13-05-2026 om 12:44
Nick90 schreef op 13-05-2026 om 12:20:
Ja ze wil dit zelf, om mij hoeft ze het niet te doen. Ja de gynaecoloog had gezegd zo'n twee weken rustig aan doen. Ik heb vanaf de dag van haar operatie een weekje vrij genomen en vroeg me af of dat genoeg was. Maar ik lees dus hierboven iemand die het allemaal mee vond vallen dus ik hoop dat dat hier ook zo zal gaan.
En jullie jongste is niet zo klein meer toch? Haar tillen moet ze wel even vermijden, maar dat is ook echt niet meer nodig. Fijn dat je een week vrij neemt voor de herstelperiode.