Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe lang ongesteld na plaatsen koperspiraal?

Advies gevraagd; ik heb onlangs een koperspiraal laten plaatsen. Gebruikte hiervoor niks. Nu ben ik al sinds vorige week dinsdag ongesteld. Vandaag is dag 8. Er is geen enkele vermindering in het bloedverlies. Normaal was ik binnen 4 - 5 dagen klaar en was het niet zo veel als nu. Ik lees op internet dat je langer en heviger ongesteld kan zijn door het spiraal maar ik vind het nu wel erg lang duren, zeker omdat het ook niet minder wordt. Wie heeft er ervaring mee? Hoe lang kan het nog duren? Op deze manier werk dat ding wel als anti-conceptie . Lijkt wel of het nooit mee over gaat....Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast dank!

Ik heb ook een koperspiraal. Bij mij is het met een dag of 2-3 wel klaar, maar dat was het ook voordat ik anticonceptie gebruikte. Ik menstrueer nooit lang of hevig. Alleen als mijn lichaam een keer een cyclus overslaat en er 7-8 weken tussen twee menstruaties zit, dan is het wel wat meer en langer.

Als ik net een nieuw spiraaltje heb, is de eerste menstruatie een paar dagen langer. De keren daarop een dag langer dan normaal. Daarna wordt het weer normaal.

Ik had hetzelfde als jij, jaren geleden. heel langdurig ongesteld; heel heftig en heel pijnlijk. Daarbij kwam de spiraal er ook 2 keer vanzelf uitzetten.
Dus toen gestopt.

Gebrokenhartje

Gebrokenhartje

20-09-2023 om 09:05 Topicstarter

Pippeltje schreef op 20-09-2023 om 02:55:

Ik had hetzelfde als jij, jaren geleden. heel langdurig ongesteld; heel heftig en heel pijnlijk. Daarbij kwam de spiraal er ook 2 keer vanzelf uitzetten.
Dus toen gestopt.

Hoi Pippeltje, hoe lang heb jij het geprobeerd om te houden? Ik ben er nu al klaar mee. Nog nooit in mijn hele leven langer gemenstrueerd dan 5 dagen. Nu al bijna het dubbele met heel veel bloedverlies wat alleen maar erger lijkt te worden. Heb het gevoel dat het nooit meer stopt aangezien het steeds erger wordt. Alsof mijn lichaam aangeeft dit niet te willen, soort afstoting. Ik ga over 2 dagen de HA bellen als dit zo blijft.....en zit er over te denken hem volgende week te laten verwijderen. Ik hou geen bloed mee over zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.