Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

29-10-2009 om 06:56

Hoe reageren jullie stress af?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Floddertje

Floddertje

02-11-2009 om 00:20

Mannen

Ik zit ook aardig in de knoop met mezelf de laatste tijd en ben nu de rust in mij aan het laten terugkomen. Hoe doe ik dat? Door de dingen los te laten. Huishoudelijke hulp inhuren ook al wilde man het niet. Veel vaker alleen op pad. En het werkt heel erg goed.
De boel de boel laten en je man de dingen zelf laten oplossen is heel vervelend als je kind er de dupe van is. Ik moet ook heel erg veel voorkauwen om ervoor te zorgen dat de dingen goed verlopen. Maar mijn ervaring is wel dat het maar één keer verkeerd gaat en daarna niet meer. Bijvoorbeeld: Hier hebben man en kind een keer bij de manege gestaan zonder rijlaarzen. Maar daarna is het altijd goed gegaan. Ze gingen ook samen naar het kinder Prinsengracht concert. Ik zoek normaal gesproken altijd op hoe laat iets begint, maar ik was een weekend weg. Dus ze kwamen een half uur te laat. Hij had naar de begintijd in de televisiegids gekeken, maar helaas is het niet helemaal live. Iets dergelijks zal hem waarschijnlijk ook niet meer overkomen. En zo zijn er meer dingen. Zolang ze alleen maar lastig zijn en niet gevaarlijk is het zijn probleem. Ik erger me eraan, maar we leren er allemaal van.

Interessant sini

ik heb ook wel eens overwogen om in elk geval een keer het te proberen.

Maar afgelopen tijd zit ik zo goed in mijn vel dat het nu niet meer zo aan de orde is. Fijn dat het iets voor je doet.

Ik heb nog steeds je breinaalden, wanneer ben je thuis ?kom ik ze even brengen !

Sini

goed kom ik vrijdagochtend als ik de baby bij de dk heb afgeleverd.

knevel

knevel

10-11-2009 om 21:59

Mosterd na de maaltijd?

Ik heb niet het hele draadje gelezen, dus misschien komt deze posting als mosterd na de maaltijd.

Autogene Training was voor mij een goede vorm van ontpsanning, bijna 15 jaar later (na de training) kan ik het nog steeds toepassen. En het werkt. Hardlopen is voor mij ook een echte ontspanning. En misschien is haptonomie iets?

En daarnaast afstand nemen van je werk en de klas. Jij bent niet je werk, je bent een persoon die dit werk doet. Gebruik de tijd van werk naar huis om om te schakelen (hard zingen in de auto of op de fiets, of juist heel hard fietsen/lopen,...).

Heel veel succes in ieder geval!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.