Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Blijf lopen

Blijf lopen

12-02-2012 om 17:33

Hoe vaak plassen jullie?

rare vraag misschien, maar voor een onderzoek bij de uroloog binnenkort moest ik een dagboek bijhouden met hoe vaak en hoe veel ik plas.. Ik kwam erachter dat ik in 24 uur 18 keer ga... En dat leek me heel veel, zeker gezien het feit dat ik er 's nachts maar een of twee keer uit ga...

Ben benieuwd of het echt veel is..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, klinkt als veel

Ik plas denk ik een keer of vijf, zes per dag? Maar als je naar de uroloog moet, mankeer je dan niet iets waardoor je zo vaak moet plassen? Ik herinner me wel een periode waarin ik echt heel veel moest plassen, maar dat kwam door stress (of een blaasontsteking).

Sterkte met het onderzoek!

Chris

Ely

Ely

12-02-2012 om 17:59

Groene thee

Bij mij hangt het erg af van hoeveel ik drink. En dat hangt ook af van wat ik doe. Bij de hele dag bureauwerk drink ik veel meer dan wanneer ik naar een klant ga bv 100km verderop.
Recent me wel gerealiseerd hoe ontzettend ik blijf lopen als ik groene thee drink, mijn hemel, elk kopje is hobbelen naar t toilet..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anne Carin

Anne Carin

12-02-2012 om 18:54

Plassen

Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 5-7x per 24 uur plas. Het hangt een beetje af van hoeveel ik gedronken heb en hoe vaak ik de deur uit ga. Ben ik veel thuis dan kan ik het langer ophouden omdat je dan elk moment dat je wilt kunt gaan! Zit ook een beetje tussen de oren dus!

Mamvantwee

Mamvantwee

12-02-2012 om 19:16

5-7 keer

Even geteld. Echt niet mee dan 7 keer per 24 uur.

Groet, Mamvantwee

sinas

sinas

12-02-2012 om 19:34

Blijf lopen

ik denk dat ik wel aardig in die buurt kom ook hoor, zeker 's morgens als ik net uit bed ben, moet ik soms wel 3 keer in 1 half uur! Als wij een dagje weggaan zeg ik vaak na een kwartier al tegen man: als je een benzine-pomp ziet?

Verschillend

Laatst viel me op dat ik tijdens mijn werk (vier uur achtereen) soms driemaal ga, soms helemaal niet. Raar.
Oh ja, en de kou in combinatie met fietsen leidt ook tot wat meer plaspauzes merkte ik.
De frequentie die jij noemt, is wel heel hoog.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

12-02-2012 om 21:24

Hier

ik ga ook vrij veel, maar op mijn werk veel minder (raar eigenlijk), ik denk door de drukte daar. En 's nachts moet ik ook regelmatig. De fysio waar ik 2 jaar geleden bij liep vanwege bekkenklachten zei dat 5-7 keer per dag normaal was.

Groetjes, Lynn

Vic

Vic

12-02-2012 om 22:21

Overactieve blaas

Bij mij is het wisselend. Ik ga soms zeker elk uur en op andere dagen maar 5 keer. 's nachts hoef ik er gelukkig zelden uit.

Net als ely

heb ik een thee-probleem. Eén kop kruidenthee komt er verdrievoudigd uit. Ik snap er niks van.

Op theeloze dagen denk ik dat ik een keer of 4 ga plassen en dan 's nachts er standaard nog een keer uit (en daarna niet meer in slaap komen, arghhh).

Isabella

Isabella

13-02-2012 om 09:52

Hangt er vanaf

Nu ik dit draadje lees moet ik eigenlijk ook spontaan
Maar normaal gesproken zo'n 7 a 8 keer per dag. 's Ochtends meer dan 's avonds en 's nachts alleen als ik wakker word. Maar de thee-afwijking heb ik ook, het lijkt inderdaad of die er drie keer uit moet.

Tinus_p

Tinus_p

13-02-2012 om 10:59

Hmm

Ik vind 18/dag veel, en sowieso vind ik 'MAAR een of twee keer 's nachts' juist al veel (je slaapt toch door 's nachts). Maargoed je gaat vast niet voor niets naar de uroloog.....

Hanne.

Hanne.

13-02-2012 om 11:59

Ook veel

Ik vind het ook veel. Ik hoef 's nachts nooit te plassen. Net man en kinderen (ex de gene die nog niet zindelijk is)

Eén keertje er uit kan ik me nog in vinden. Maar 2 keer? Dan heb je dus zonder te drinken binnen 4 uur weer een gevulde blaas?

Meestal een keer 's nachts

als ik vaker ga, is het omdat ik om een andere reden toch al wakker ben, met een verstopte neus of zo. Of vanwege herrie buiten.
Volgens mij is het een een gevolg van het ander, je zit in lichte slaapfase, wordt door het een of ander wakker en maakt dan meteen maar een sanitaire stop.

Ik ga 's nachts naar het toilet, drink een slokje water en slaap moeiteloos verder.

Over thee drinken

Ik heb een tijdje lang 's avonds om een uur of 10 een kopje rustgevende thee gedronken, in de hoop dat ik dan door zou slapen (of in elk geval na het plassen door zou slapen). Nou dat was echt een drama, 3 keer er uit op dat ene lullige kopje thee!

Blijf lopen

Blijf lopen

13-02-2012 om 20:15

Dank voor de reacties...

Ik heb al heel lang het idee dat er iets niet klopt, gyn denkt aan verzakking... Ga binnenkort naar gecombineerde afspraak met gyn en uroloog, hoop dat er iets uitkomt wat gemakkelijk te verhelpen is..

Ik 3-5 keer per 24 uur

Niet veel dus. Merk wel dat de hormonen de frequentie bepalen: als ik ongesteld moet worden of het net ben moet ik vaker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.