Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloem

Bloem

06-02-2011 om 13:23

Hoe verdoven ze tegenwoordig een teennagel?

Hallo,

Vraagje:

20 jaar geleden had ik een ingegroeide teennagel die verwijderd moest worden. De verdoving werd ingespoten aan de voorkant van mijn teen, dus er werd 2 keer een naald ingebracht onder mijn nagel. En dat was vreselijk (ik was een kind). Ik vroeg me af of ze tegenwoordig nog op die manier verdoven en of het (toen) echt zo erg was, of dat dat vooral mijn beleving was, mede doordat er een moeder naast stond die vooral verontwaardigd was dat ze met mij naar het ziekenhuis moest en het -zoals altijd- vooral had over hoeveel last ze toch wel niet van mij had.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-02-2011 om 15:21

Meestal

Vingers en tenen verdoven ze meestal aan de basis, dus daar waar je hand of je voet over gaat in je vinger of je teen.

Minat

Minat

06-02-2011 om 17:29

Bloem

Een dergelijke verdoving doet echt veel pijn, dus jouw geheugen klopt gewoon. Hoe ze het nu doen durf ik niet te zeggen, wel hoe het toen was.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

06-02-2011 om 17:50

Eén troost

De huidige injectienaalden zijn dunner dan vroeger, dat scheelt wel iets.

Bloem

Bloem

06-02-2011 om 21:01

Dus minat.....

...jij hebt'm toen ook voorin je teen gehad? Zou dat toen gebruikelijk geweest zijn ofzo?

Ellen

Ellen

06-02-2011 om 22:29

Maand geleden gehad..

Ik ben een maand geleden ook geholpen aan een ingegroeide teennagel (ben hier ook een draadje gestart).
Ik las alle horrorverhalen over de verdovingsspuiten en was op het ergste voorbereid.

Het viel me echter 100% mee. Ik vond het heel goed te doen.

Sterkte ermee!

Bloem

Bloem

06-02-2011 om 23:27

Gelukkig.....

...staat me niet weer zoiets te wachten!

Ik stelde deze vraag omdat ik met mezelf in het reine probeer te komen t.a.v. een aantal vervelende gebeurtenissen als kind. Ik merk dat ik mijn moeder heel veel verwijt. Wat makkelijk was maakte zij moeilijk, wat moeilijk was ondragelijk. Zij leeft nu niet meer en ik ben met veel waarom-vragen achter gebleven. En nu wil ik dus heel graag weten of dat met die tenen nu werkelijk zo erg was of dat het vooral in mijn beleving was, doordat er dus een op mij scheldende moeder naast stond. Ik weet eigenlijk niet wat ik hoop: dat ik het goed zag en dus geen onterechte verwijten heb gemaakt of dat ik het fout zag en zij toch wel oke was. Wie deelt met mij de ervaring met teennagelverwijdering (en vooral de verdoving) 20, nou ja, 19 jaar geleden?

Minat

Minat

07-02-2011 om 08:13

Bloem

Ik kreeg de spuiten voor zover ik me kan herinneren niet onder de nagel, maar bovenop in de teen, 2 stuks.
En ja, dit soort spuiten doen flink pijn, maar met een scheldende moeder naast je is de pijn natuurlijk alleen nog maar afschuwelijker (en niet alleen in je teen )
Sterkte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.