Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe vinden jullie de tijd, energie en vooral discipline om te sporten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Viridantia (tijden)

Viridantia, 18.45 is juist een hele handige tijd, imho. Als je met je man kan afspreken dat die standaard een avond in de week het eten/bad/bedritueel voor zijn rekening neemt, dan kan je min of meer rechtstreeks uit je werk naar de sportschool, een uurtje pilates of wat ook, na thuiskomst snel douchen en dan ben je nog mooi op tijd om met bord op schoot op de bank te ploffen voor het achtuurjournaal.

Groot voordeel van vroeg sporten is dat je a) daarna kan eten en b) niet eerst thuis neerploft en daarna nog in beweging moet komen (vooral in de winter lastig, in mijn ervaring.

Als je later op de avond sport moet je eigenlijk daarvoor eten, maar als je dan een stevige maaltijd eet ben je niet meer vooruit te branden. Tenminste, zo gaat dat bij mij.

Groeten,

Temet

Mijn 5 centen

Ik wist ook niet meer wat ik moest doen om te kunnen sporten. Maar uiteindelijk ben ik iets gaan doen wat ik heel leuk vond! Ik doe nu aan ballet (heb ik 10 jaar niet kunnen doen ivm een blessure) en aan schaatsen (op noren) en in de zomer skeeler ik met de schaatsclub. Ik ben dus bij een club gegaan en nu na een klein jaar heb ik daar zoveel leuke kennissen op gedaan. We stimuleren elkaar echt om te gaan en moedigen elkaar aan en helpen met moeilijke technische dingen. Zoek dus iets waar je ook contact hebt met je medesporters. De sportschool was voor mij ook niks. Daar werd ik helemaal depri van.
Als het gezellig is, dan ga je graag denk ik.

Dorry

amk

amk

29-08-2011 om 11:26

Vic

aquarobics is heel leuk en voor alle leeftijden. Bij ons is het een mix van 16 tot 60 ongeveer. De ouderen nemen de lessen overdag die zijn wat minder intensief.

Ik ben er tijdens mijn zwangerschap mee gestopt maar zou het graag weer gaan doen.

Moontje

Moontje

29-08-2011 om 20:52

Aquagym & pilates

Aquagym heb ik ook een hele tijd volgehouden, maar ik vond het toch altijd erg "nat" Na verloop van tijd ging mijn zus verhuizen en moest ik alléén, dat vond ik stukken minder leuk op dat moment.

V.w.b. Pilates... ik heb misschien een hoogdravende Pilates lerares gehad, maar ik vond het echt zwaar toen ik na jaren geen sport met Pilates begon. De oefeningen waren ingewikkeld, maar vooral fysiek heel zwaar. Ik kreeg alleen maar het gevoel: dit leer ik nooit. Ik had nooit het gevoel dat ik het echt begreep (wat er van mij werd gevraagd), en dat vond ik heel frustrerend. Denk je goed bezig te zijn heb je alleen maar het gevoel dat je het niet goed doet. Ook het "Powerhouse" gebeuren vond ik ingewikkeld. Ik had na jaren zonder sport helemaal geen power meer!

Dus ik ben gestopt en heb iets gezocht waarbij ik het gevoel had dat ik het wél kon, ook al duurde het even voor ik een beetje conditie had opgebouwd. Gewoon heel aardse laagdrempelige oefeningen voor buik, billen, benen, armen, wat conditietraininge etc.

Op onderstaande Pilates site staat overigens ook vermeld dat het voor mensen met weinig conditie zwaar kan zijn. Pilates is begin 19e eeuw ontwikkeld, een tijd waarin mensen ook veel meer lichamelijk werk verrichtten.
http://newage.rubriek.nl/spiritueel/pilates.php

viridantia

viridantia

29-08-2011 om 21:10 Topicstarter

Temet

Ik ben om 16.30 klaar, om 16.45 bij het kdv, om 17.15 eten we (haha heel hollands, in mijn studententijd deed ik dat absoluut niet) en om19-19.15 liggen de kinders in bed. en dan vind ik 18.45 een moeilijke tijd.

viridantia

viridantia

29-08-2011 om 21:14 Topicstarter

Misschien toch maar gratis zwemmen

want het is dichtbij, gratis voor mij(ook parkeren)elke avond open vanaf 20.00, een paar fitnessapparaten langs de kant, een bubbelbad. Wat wil ik nog meer?

dc

dc

29-08-2011 om 23:27

Inplannen

Ik heb niet de voorgaande reacties gelezen, maar ik plan het gewoon in. Op dinsdag en vrijdagavond ga ik sporten en ik beschouw het als een verplichting. Ik ga me dus niet zitten af te vragen of ik zin heb, nee ik ga gewoon. En ik krijg er altijd weer energie van.

En soms ben ik heel erg moe, en dan doe ik gewoon wat minder lang. Zoek wel naar iets wat je echt leuk vindt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.