Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

24-06-2012 om 22:42

Hoe zet ik de knop om? (afvallen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

01-07-2012 om 23:14

Egel

Een kilo per week is toch niet crashen? Da's gewoon gezond gestaag afvallen. Een pond tot een kilo per week (gemiddeld) is prima heb ik altijd begrepen. Mits je van overgewicht afkomt natuurlijk, er moet wel wat afkunnen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Egel

Egel

02-07-2012 om 08:07

Ely

Nou Ely, zoiets heb ik inderdaad ook wel eens gehoord (dat 500 g tot 1 kg per week nog normaal afvallen was). Maar ik weet niet of dat ook opgaat als je dat een half jaar volhoudt. Bijna een kwart van je gewicht weg binnen een half jaar, dat is hartstikke veel hoor! En dan niet van het overgewicht maar van je hele lichaamsgewicht.
Daarbij, zelf ben ik eens 14 kilo afgevallen in 4 maanden en dat voelde ook als behoorlijk afzien en volhouden en die knop om 'laten'. ik at echt ontzettend weinig, had veel honger en bewoog een heel stuk meer.
Volgens mij is het dus wel degelijk crashen. Ik zit er niet mee, maar zij vindt dat niet goed.

Egel

Het was absoluut geen crashdieet bij mij. Ik heb juist leren om meer te eten en geleerd " mijn kachel" hoog te krijgen. Mijn menu was:
Ontbijt 250 ml alpro soya met 4 eetlepels all bran 43 %. Met 2 koppen koffie. In de ochtend 1 pot groene thee en 1 stuk fruit. Appel, sinaasappel of kiwi. Lunch 2 volcoren boterhammen met mager beleg. 30 + kaas en magere vleeswaren. Becel light, mosterd erop. Daarbij heel veel ijsbergsalade en 2 bospeentjes. + 1 pot groene thee. Tussendoor nog een fruit naar keus en een pot thee. Bij erge trek nog eat bospeen. Avondeten. 1 stuk mager vlees of vis. Hierbij zeker wel 350 gram gekookte groenten. ( als lunch gebruikte ik al rauwkost), hierbij nog 1 opscheplepel rijst, pasta of 1 1/2 aardappel gekookt.
Als toetje nog 250 ml alpro soya. In de avonduren 2 koffie en nog een pot thee. Je leest het goed, hier ben ik goed mee afgevallen en ik had absoluut geen honger. Mijn bord lag goed vol met eten ha ha.

Pluk53

Pluk53

03-07-2012 om 12:49

Sonja

heb je wel eens uitgerekend hoeveel Kcal jouw crash-dieet is? Dit vergt wel 10 knoppen om de discipline te houden. Een kilo per week? 1000 gram vet is 9000Kcal. Hoe raak je die kwijt zonder te crashen? En hoe ben je verder gegaan nadat je je gewicht bereikt had? Weer "gewoon" gaan eten? En wat gebeurd er met je vel als je zo snel afvalt? Begint dat niet te slobberen.

Ha ha ha

Ha ha ha,
Ik moet echt lachen om dat slobberen.
Nogmaals het is geen crash dieet en ik val nu ook geen kilo per week meer af. Hoeft trouwens ook niet meer.
Dit dieet is goed onderbouwd samen met dietiste. 500 ml zuivel. Voldoende koolhydraten. Gewoon brood eten en aardappel/ pasta of rijst. Heel veel groenten., vlees of vis en 2 fruit per dag. Gewoon mee-eten.
Daarbij sport ik 2 maal per week bij Zlim. Dit is echt een super begeleiding om af te willen vallen. 2 x in de week op de weegschaal en je wordt super gemotiveerd.
Crashdieet noem ik als je shakes gaat gebruiken of bijna niet eet, maar dat is in mijn geval niet . Ik eet juist meer als voor ik dit dieet ging doen.
Je moet wel discipline hebben en dat heb ik wel. Geen alcohol drinken, geen vette snacks of zoetigheden. Ik heb hier geen probleem mee, daar ik me nu fantastisch voel.
En dank zij mijn sporten bij Zlim slobber ik niet. Ha Ha. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zulke mooie slanke benen gehad.
Als ik mijn streefgewicht heb bereikt, ben ik van plan om zo door te gaan. Het bevalt mij super goed. Ook blijf ik sporten bij Zlim. Neem een abonnement. Ik zou dan wat extra's kunnen pakken, Ik zie wel. Heb totaal geen honger of vreetbuien of bijzondere trek.

Pluk53

Pluk53

03-07-2012 om 16:35

Rekenen

een kilo vet is 9000Kcal. Om die kwijt te raken moet je dus per dag 1285 Kcal meer verbranden dan je binnenkrijgt. Hoeveel Kcal/dag was/is jouw uitgebalanceerde dieet. (als het door een dietiste is samengesteld zul je dat ongetwijfeld weten)

Puk53

Ik ga niet meer reageren op jou berichtjes Puk. Je bent alleen maar in de aanval. Reken zelf maar uit hoeveel calorien ik verbruik. Heb je alle informatie gegeven. Nogmaals dit is geen crashdieet als je s'avonds een heerlijke biefstuk eet met 350 gram spercibonen en een aardappel en nog een dessert van 250 ml alpro soya yochurt. Daarbij tel ik geen calorien. Lekker makkelijk toch. Onbeperkt groenten eten. De groeten.

Ely

Ely

03-07-2012 om 21:47

Nog eens (niet) crashen

'Daarbij, zelf ben ik eens 14 kilo afgevallen in 4 maanden en dat voelde ook als behoorlijk afzien en volhouden en die knop om 'laten'. ik at echt ontzettend weinig, had veel honger en bewoog een heel stuk meer.
Volgens mij is het dus wel degelijk crashen. Ik zit er niet mee, maar zij vindt dat niet goed.'

Ehhh? Wie is 'zij' in de laatste zin?
Misschien hoe jij at (of beter: niet at) dat het als crashen voelde want blijkbaar had je honger, dat had/heeft Sonja blijkbaar niet. Dat vind ik een belangrijk element om iets crashen te noemen, samen met bizar veel afvallen. Half tot heel kilo per week is niet bizar veel. Nee je moet het niet te lang volhouden, dan blijft er nl. niks van je over ). Maar ik lees dat dat ook gestagneerd is, dus....

Enne Pluk: als je de draadjes over afvallen en de media een beetje hebt gevolgd zal het onderhand toch wel duidelijk zijn dat die rekensommetjes van kcal in het algemeen je niks gaan brengen voor een specifieke situatie? Wat wil je ermee?

Heb het nog even met mijn zusje erover gehad en die kwam met de wonderbaarlijke info dat bij de WW ze meemaken dat iemand niet meer afvalt omdat ze te weinig is gaan eten en het afvallen pas weer lukt als ze dan weer beetje meer (goeie dingen) gaat eten.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

04-07-2012 om 09:38

Sanja

ik kom op 1350Kcal/dag. Dat is niet veel! En vereist een ijzeren discipline. Die heb je. Gefeliciteerd.
Alpro soya mag trouwens geen "yoghurt" meer genoemd worden. Heet nu "yoghurt-variatie" (= geen zuivel).

Pluk53

Pluk53

04-07-2012 om 09:42

Elly

"Enne Pluk: als je de draadjes over afvallen en de media een beetje hebt gevolgd zal het onderhand toch wel duidelijk zijn dat die rekensommetjes van kcal in het algemeen je niks gaan brengen voor een specifieke situatie? Wat wil je ermee?"
uitzonderingen bevestigen dat de algemene regel niet geldig is, maar voor de meeste mensen geldt heel simpel: elk pondje komt door het mondje. Calorieen tellen is een goed begin om je te realiseren wat je allemaal op een dag naar binnen stouwt. En dat je (heel) veel kunt minderen door alle snacks/tussendoortjes/alcohol/fris(?)drank te laten staan.

Pluk53

Pluk53

04-07-2012 om 10:04

Sanja, zlim

Ik probeerde wat te googelen op Zlim. Kwam erachter dat het een franchise-"product" is, waar een stevige marketing achter zit (Sanja?). Prijzen worden op de site niet genoemd, wat op zich al een indicatie is
Wat betaal jij Sanja, voor "Zlim".

Egel

Egel

04-07-2012 om 14:17

Goed, het was geen crashen

Ik vind het weinig eten (ik at hetzelde minus het sojaspul, ik had daar trouwens geen diëtist voor nodig), krijg er honger van, maar dat hoort er meestal bij hè, bij afvallen. Jij dus niet, at meer, geen honger, raakte toch een kwart van je lichaamsgewicht kwijt. Apart, maar tuurlijk, als je anders boos wordt: nee hoor, dat was niet crashen want 500 g tot 1 kg per week is nog normaal. Fijn dat je nu meer eet en wel slank bent!

Vergelijk met sonja bakker

De alpro soya, welke ik gebruik telt 250 calorien. Ik eet 500 ml per dag.
Ik heb niet uitgerekend hoeveel calorien ik gebruik, maar als het er 1350 zijn, dan is het meer dan bij het Sonja Bakker dieet, waarbij je er maar 1000 gebruikt.

Pluk53

Pluk53

04-07-2012 om 16:27

Sanja; alpro

http://www.alpro.com/nl/plantaardigeyoghurtvariatie
500ml = 188 Kcal.
En wat betaal jij voor 2 dagen in de week bij "Zlim", of weet je dat ook niet.

Alpro soya nature

Op het pak staat 50 calorien Alpro soya nature
Er 100 ml of de website staat 47 calorien per 100 ml. Ik gebruik 500 ml, dus totaal 5 x 50 = 250 calorien . Als het 47 calorien is dan 5 x 47= 235

betaal nu 89 euro per maand voor Zlim. Hiervoor mag ik onbeperkt sporten en gebruik maken van Ozontherapie.

Pluk53

Pluk53

04-07-2012 om 17:49

Alpro

op de website staat 47Kcal/125gram -> 188Kcal/500gram.
89euro per maand is fors, maar ok, als je daarvoor goed begeleid wordt.

Ely

Ely

04-07-2012 om 20:10

Eens pluk

Meestal gaat elk pondje door t mondje. Maar schijnbaar is de ene verbrandingsfabriek de andere niet. Een kennis van mij bleek een bizar zuinige motor te hebben en sloeg dus alles op, heeft nu medische begeleiding. Maar dat zijn idd uitzonderlijke gevallen. Maar ik geloof wel dat met een bepaald aantal kcal de 1 meer afvalt dan de ander, ook geloof ik dat het hongergevoel heel persoonlijk is en dan geloof ik eigenlijk nog dat alleen kcal tellen de lading nooit dekt, het hangt ook van de samenstelling van het voedsel af en ook dat is persoonlijk.

Ik zou met eten volgens een schema trouwens bang zijn dat je nog steeds niet leert luisteren naar je lichaam maar er gewoon maar wat instopt. Daarom ook niet zo'n fan van mevrouw bakker

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

jeltje

jeltje

04-07-2012 om 21:38

Jeetje pluk

Wat is je probleem?!
Eerst zanik je enorm door dat het een crashdieet is, vervolgens ga je op speurtocht om te 'bewijzen' dat de productinformatie op het pak niet klopt en en passant wordt het sportprogramma ook nog afgekraakt met insinuaties dat het wel onbetaalbaar zal zijn of zelfs dat Sunja het teveel promoot.
Pfff.... Dit is toch een prachtverhaal over iemand die de knop omzet, volhoudt, gezond eet en sport en dat ook nog eens lijkt vol te houden.

Sunja: mega- knap van je!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Amen jeltje

dat dacht ik ook: wat een stekelig draadje!

S@nja kom anders in gezellig:contact meeschrijven in het afvaldraadje

Jeltje en vertigo

Jeltje en Vertigo, Bedankt voor jullie positieve steun!

Ik had hier mijn alleen mijn verhaal gepost, om mensen te motiveren om ook die knop om te zetten, want het kan! Op mijn leeftijd , 54, midden in de overgang is het mij gelukt.
Ik wens iedereen veel succes en motivatie toe.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-07-2012 om 08:40

Nog geen knop maar wel iets gevonden dat voor mij werkt

Ik heb de afgelopen dagen alles opgeschreven wat ik at. Werkt heel goed! Het moest even voor de dietiste (eerder draadje) maar het geeft mij goed inzicht wat ik in de loop van de dag al dan niet bewust in mijn mond stop. Zodra ik hiermee stopte begon ik meer te snaaien.
In New York staan bij alle gerechten de calorieen, ik lette daar toch op en was na de vakantie afgevallen. Okee ook heel veel gelopen, maar toch.
Bij de Hema heb ik hele kleine opschrijfschriftjes gekochten die ga ik in ere houden!

Rosa van der Zanden

Pluk53

Pluk53

05-07-2012 om 09:18

Jeltje, vertigo

ik heb het niet zo op juichverhalen, dat klopt. En dan wil ik wel graag de details weten, mag dat?
Ik heb Sanja gefeliciteerd met haar ijzeren discipline, ik vind het heel knap! (oprecht gemeend). Maar kijk maar eens goed naar haar patroon, en bedenk of dat iets is voor jou: geen alcohol, alleen calorieloze dranken (thee/water/zwarte-koffie), een wortel als tussendoortje, twee keer in de week (intensief?) sporten.

Ely

Ely

05-07-2012 om 21:27

Had ik mezelf net een nieuwe gewoonte aangeleerd: het skippen van neuzel-postings dus al dat gedoe over de calo's in de soya en de kosten heerlijk overgeslagen, zelfs niet gekeken naar de afzender.
Kortom: Pluk: kleine aanvulling: ik ben het niet eens met het geneuzel over dit soort details, vind t ook zonde van de draad (vandaar het overslaan huhuh).
En S@nja: volgens mij heb je een topprestatie geleverd, echt knap. Mijn bijdragen waren alles behalve bedoeld om daaraan te tornen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk

Natuurlijk kun je dat vinden ja. Tegenover ieder succesverhaal staan 30 mislukte pogingen. Laten we daar dan een draadje over openen..

Ik begrijp ook wel je scepsis maar waarom dat zo drammerig op 1 persoon loslaten?

Ik ben trouwens wel zo realistisch dat ik weet dat ikzelf niet zo strikt zou kunnnen eten, maar tegelijkertijd heb ik ook een verandering doorgevoerd waaraan ik nu toch begin te wennen. Op andere momenten andere dingen (leren) eten kan wel degelijk. Ook als het minder is - als het beter vult op een beter tijdstip.

Groetjes

Pluk53

Pluk53

06-07-2012 om 00:20

Beemer, 1350 kcal

"1350 kcal per dag is echt niet weinig voor een vrouw van 53 die geen zwaar lichamelijke arbeid verricht" Als ze de hele dag doodstil in bed blijft liggen, dan heeft ze daar net genoeg aan. 1350 Kcal is net genoeg voor je basismetabolisme. Waarom denk je dat Sanja 1 kilo in de week afgevallen is? Zoek de energetische waarde maar eens op van 1000 gram vet. Die verdampt echt niet vanzelf.

knopje

knopje

06-07-2012 om 09:53

Rosa

Volgens mij ben je al heel goed bezig!
Je schrijft dat je in NY was afgevallen doordat je op je eten lette en je had veel gelopen. Als je een dieet combineert met een sport, heb je dubbel effect. Lees ook het succesverhaal van S@nja er ook maar op na, zij sportte 3x per week naast haar dieet. Als je alleen minder gaat eten, dan gaat je lichaam in de slaapstand om energie te sparen. Omdat je eerder schreef dat het bij jou alles of niets is, denk ik dat het voor jou ook heel geschikt is om met een complete aanpak aan de slag te gaan.
Ik ben uiteindelijk 15 kilo afgevallen zonder dieet maar alleen met hardlopen. Als je googled op afvallen + hardlopen vind je veel info. Bij de start was mijn bmi 27 nu is dat 22 en ondanks alle borrels, BBQ's en picknicks blijft het constant.
Nog een tip is om aan het begin je lichaam te meten dus bovenbeen, billen, navel, taille (smalste deel net onder je ribben), boezem en bovenarm. Dat noteer je in je schriftje en die meting herhaal je dan eens per maand. Ik heb dat ook gedaan en zo kon ik zien dat ik ook veel centimeters kwijtraakte en juist ook op de plekken die ik belangrijk vond (benen, billen en navel).

Pluk53

Pluk53

06-07-2012 om 12:45

Vertigo

waarom ik drammerig op Sanja reageer: omdat ze het te makkelijk voorstelt. Ze noemt het zelf niet crashen, maar als puntje bij paaltje komt, dan blijkt het een uiterst streng regime, waar zij zich prima aan kan houden. Alle lof daarvoor. Maar haar aanpak is zeker geen "makkelijke oplossing" voor de meeste.

Ja ok pluk

Dat begrijp ik wel. Maar het was vrij snel duidelijk dat jij iets wilde horen wat zij niet ging zeggen

Egel

Egel

06-07-2012 om 15:49

Ja pluk

Ik mocht ook niets zeggen over crashen, blijkbaar moest iedereen het overal mee eens zijn dus heb ik maar wat sarcastisch gezegd 'nee hoor, je raakt een kwart van je lichaamsgewicht kwijt in vrij korte tijd, maar oké, dat was geen crashen'. Sarcasme werd niet opgemerkt, prima, bij dezen.

Ely

Ely

06-07-2012 om 16:08

Ach egel

'ik mocht ook niets zeggen over crashen'
Je mag vanalles zeggen, met het zeggen loop je alleen het risico dat iemand het niet met je eens is en dat nog durft aan te geven ook. Hoezo interpreteer jij dat als iets 'niet mogen zeggen'?

Enne... Wellicht werd je sarcasme wel opgemerkt maar er verder geen aandacht aan besteedt?

Zo en dan weer ontopic: Rosa, misschien is jouw 'knop' geen switch die van de ene op de andere stand sprint maar een draaiknop die heel geleidelijk maar zeker omgaat. Volgens mij ben je gewoon goed bezig eea in je leven in te bouwen, knap!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.