Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

femke kunz

femke kunz

03-07-2011 om 19:36

Hoesten

Wie weet raad?
Ik ben een lerares, praat dus veel en heb zo'n 4 x per jaar heel veel last van hoesten, kriebelhoest, lijkt het, maar af en toe komt er wel iets slijm los. Soms ben ik dan ook verkouden, maar niet altijd. Het ergste zijn de nachten, de laatste keer duurde het 2,5 week, waarvan ik de eerste 2 weken echt nauwelijks heb geslapen. Niets helpt, snoepjes, promethazine, codeine, noem het op en ik heb het geprobeerd. Lesgeven is dan een ramp... Huisarts heeft alles gecontroleerd, KNO arts kan niets vinden... Slokdarmfoto gehad, bloed geprikt op allergieen, stembanden zijn goed, amandelen zijn het probleem niet.... het is dus 'niets'maar ik ga hieraan kapot en ben bang dat ik op termijn mijn werk niet kan doen.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op proef

antihistaminica nemen zodra je begint te hoesten.
Ik weet niet waar je precies op getest bent maar het kan een allergie voor huisstofmijt of pollen zijn. Iets in de lucht irriteert blijkbaar.
Ik kan je alleen maar zeggen hoe het bij mij werkt. Bij een nieuwe baan had ik ook last van hoesten tijdens vergaderingen. Soms moest ik de hele vergadering verplaatsten naar een ruimte zonder vloerbedekking en bloemen op tafel. Maar weghalen heeft ook geen zin. Bij een talencursus hadden ze planten op tafel die ze begonnen weg te slepen toen ik weer begon, dan komen er juist deeltjes vrij.
Bij mij helpt ook altijd om stricter hypoallergeen te gaan eten. Even stoppen met varkensvlees, dingen waar toch nog een beetje melk in zit, tomaten en aardappelen, sinaasappelen. Meer rust nemen. Want op een gegeven moment telt het op bij mij en ga ik op van alles reageren.

En ventolin?

Of salbutamol, heeft de ha dat ooit es voorgeschreven? Het astma van mijn zoontje uit zich bij tijd en wijlen vooral in veel hoesten. Ventolin helpt dan binnen een kwartier.

Bloeddruk

soms kan het hebben van een hoge bloeddruk kriebelhoest veroorzaken..

Is je bloeddruk gecheckt?? (ik neem aan van wel, omdat je ALLES is gecheckt schrijft, maar je zal niet de eerste zijn waarbij het meest voor de hand liggende vergeten wordt).

Kiki

Kiki

03-07-2011 om 20:18

Hier nog een

Ik heb aan en uit last van alle allergieën die er zijn op de voedselallergieën na, van huisstofmijt, hooikoorts, tot wasmiddel en parfums.

Eens in de zoveel tijd heb ik een kwakkeljaar met continu benauwdheid, eczeem, hoesten. Allergieën hebben bij mij ook erg de neiging om op te bouwen en weer minder te worden. Dan is het teveel geweest en moet ik gewoon weer een stap terug doen en weer alles in mijn omgeving kuisen.

Bij mij komt ook niet alles uit de testen hoor, dan weet ik zeker dat ik er wel allergisch voor ben maar geen test die het zegt.

De allergoloog die mijn jongste behandelt zegt ook dat ze eigenlijk heel weinig maar van allergieën afweten en dat het bij ieder persoon weer verschillend is en zoeken naar een manier is.

femke kunz

femke kunz

03-07-2011 om 20:23

Getest

Ik ben getest dmv een bloedonderzoek, weet niet of ze dan alles kunnen zien?
Huisstofallergie? Tja zou kunnen, maar ik heb het overal, buiten, binnen, in de auto...

femke kunz

femke kunz

03-07-2011 om 20:25

Annque en mien

Bloeddruk is goed, en ventolin heb ik idd nog niet gehad, zal eens vragen als het weer begint....

En nog een hele rare

je kan ook een hardnekkige kriebelhoest krijgen bij schildklierproblemen. Dat had mijn moeder, zi had een te traag werkende schildklier. Ik weet alleen niet of ze ook wel eens slijm ophoestte.

Zeker als een traag werkende schildklier in je familie zit is dit misschien ook nog iets om in het achterhoofd te houden.

Groeten,

Temet

Kobalt

Kobalt

04-07-2011 om 09:39

Hier

Ik heb een beetje last van astma en ik kan inderdaad, als ik geprikkelde longen heb, ook soortgelijke hoestbuien krijgen.
Ik krijg die hoestbuien vooral bij fysieke prikkels. Dus niet zozeer door allergie, maar als ik in de dichte mist me heb ingespannen, of in de extreme kou, als ik sigarettenrook heb ingeademd, of deodorant uit een spuitbus, of als ik in een erg stoffige omgeving ben geweest. Voor mijn gevoel gaat het niet om de stof op zich, maar om het feit dat die druppeltjes in mijn longen komen.
Je wordt inderdaad helemaal gek van dat hoesten en Ventolin is een uitkomst. Ik zou het in ieder geval proberen.

Valkyre

Valkyre

04-07-2011 om 15:13

Mijn man

Ging altijd hoesten door allergie. Het vreemde is, hij heeft geen astma. Hij heeft van de longarts neusspray (Nasonex) en antihistamine gekregen (Aerius). Sindsdien geen problemen meer. Hij spreekt en zingt veel voor zijn werk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.