Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoeveel cola is goed voor een kind van 5?

Ik vroeg me af hoeveel cola een kind van 5 eigenlijk mag hebben

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-08-2017 om 21:28

Tja

Lastig te zeggen, ik zou het bij maximaal 1,5 liter per dag houden.

DanielleDutch

DanielleDutch

23-08-2017 om 21:29 Topicstarter

Kids en Cola

Ik vroeg me af hoeveel cola een kind van 5 mag hebben?

Lente

Lente

23-08-2017 om 21:30

Zoveel hij lust

Lijkt me logisch

Emmawee

Emmawee

23-08-2017 om 21:31

Hangt ervan af

Hoeveel chips je erbij geeft.

Angela67

Angela67

23-08-2017 om 21:32

ik zou . .

het toch afwisselen met fanta, dat lijkt me beter voor de balans.
gr Angela

Dees

Dees

23-08-2017 om 21:41

Cola

Wat is het beleid van school?

Tja mogen...

Hij mag zoveel cola drinken als hij mag van zijn ouders.

Mijn kind lustte als kleuter geen cola, sowieso geen priklimonade. Hij dronk liever melk, vruchtenthee en siroop. Dat zal allemaal niet echt beter zijn dan cola.

Stel je deze vraag omdat je denkt dat cola bijzonder slecht is, drinkt hij er teveel van?

dc

dc

23-08-2017 om 22:15

cola is slecht

net als chips, te vet eten, chocola, etc.

Van mij mag thuis alles, met mate. Dus cola alleen in het weekend bijvoorbeeld en ze weten niet beter. Soms vergeten ze het, en soms is er een doordeweekse dag dat er een vriendje is ofzo en ze een glas mogen.

Het is eigenlijk een beetje wat ouders belangrijk vinden. En het ene kind reageert sterker op suiker dan het andere, dus ik denk niet dat er een "alleen deze methode is goed" antwoord op is.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

23-08-2017 om 22:29

Alleen gewone cola

Niet die zonder suiker.
Ik zou tegen het kind zeggen dat hij niet meer dan een fles per dag mag en dan alleen literflessen kopen. Dan heb je het toch nog een beetje onder controle.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

23-08-2017 om 22:30

Emmawee

Ik vind jouw advies niet duidelijk.
Welke chips adviseer je en hoeveel?

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

23-08-2017 om 22:31

O wacht

Yvan heeft vast een goed advies. Of zouden we het hier helemaal niet over mogen hebben?

Vesta

Vesta

24-08-2017 om 09:57

met of zonder rietje

met rietje kun je wel tot 2 liter gaan denk ik. Zonder rietje zou ik het op 1 liter houden.

Met patatje joppie chips minder dan met paprika chips en als je er tommaatjes of andere rauwkost bij eet dat kun je eigenlijk niet combineren met cola, dan kun je beter ginger ale doen.

vergeet vooral het scheutje rum niet in het laatste glas voor het slapen. Anders liggen ze maar wakker.

carootje

carootje

24-08-2017 om 10:50

haha

wat een grappig draadje

Maar het antwoord op je eerste vraag is simpel: 0, niets, geen cola dus. Maar dat geldt voor zo veel dingen.

Hoeveel hij mág, dat mag je zelf bepalen.

Mijn kinderen drinken één glas op een feestje, verder nooit.

IJzer

IJzer

24-08-2017 om 11:22

Wat een fijne adviezen!

Nou Cora: Veel gezonde voeddingsstoffen komen voorbij:
Fanta is sinas is vitamine c
Chips is zijn aardappelen
Met paprika-chips heb je meteen je groenten te pakken!

Een ijzertabletje erbij en klaar ben je! Een keer per dag over een roestig stuk ijzer likken volstaat misschien ook.

Mijntje

Mijntje

24-08-2017 om 13:14

aantal

Eigenlijk moeten we niet spreken over hoeveelheid in liters, maar het aantal drinkmomenten om het glazuur van de tanden op te lossen. Dan is beter tien keer een klein glaasje effectiever dan een fles in een teug.
Roest kan je trouwens ook goed oplossen in cola.

Dymphne

Dymphne

24-08-2017 om 13:37

Whiskey

In plaats van rum doen wij altijd whiskey. Wel de goedkope want die dure geven we ze altijd puur. En als ontbijt een energiedrankje, hele dag alleen maar cola is ook zo eentonig.

Cherry coke krijgen ze hier mee naar school want dat is fruit en drinken in 1, handig want dan houd je meer tijd over om te spelen

Mijntje

Mijntje

24-08-2017 om 13:47

ontroesten


https://www.youtube.com/watch?v=9kn9ZgvBFtA
Kijk eens hoe goed dit werkt! Idem dito met het glazuur op je tanden

Wilgenroosje

Wilgenroosje

24-08-2017 om 14:00

Dr. Pepper en Dr. Oetker

Hier krijgen de kinderen al vanaf hun geboorte Dr. Pepper te drinken. Als er dokter voor staat is het vast heel gezond.

Om dezelfde reden eten we ook iedere avond pizza's van Dr. Oetker.

Amsterdamse

Amsterdamse

24-08-2017 om 14:25

Wilgenroosje!

Hahahahahahaha, zo grappig!! Ik zit hier keihard te lachen!

Danielle, indien je nog meeleest

Ik paste vroeger op een klein buurjongetje. Zijn melkgebit was voor een derde weggerot en vol zwarte plekken met dank aan de dagelijkse tuitbeker cola. Het kind was zo hyper en huilerig dat ik dit niet lang vol hield. Ik weet niet of het gedrag veroorzaakt werd door de cafeïne in cola.
Maar toch twee redenen om je kind geen cola te geven. Je kind kan het wel heel lekker vinden maar op langere termijn hebben jullie er wrs last van.

Brianna F

Brianna F

24-08-2017 om 18:47

Serieus

Is dit een serieuze vraag? Cola is sowieso niet goed, niet voor volwassenen en al helemaal niet voor een kind van 5.

Zero

Zero

25-08-2017 om 13:37

Dagelijk

In cola zit zo'n heerlijk etsend zuur waarmee ze tanden etsen. Dagelijks na het buitenspiegels in een colabad. Krijg je hele schone kinderen van. Als het drinken ook een schoon rein hartje en geweten.

Guppie

Guppie

31-12-2017 om 20:25

nooit goed.

Frisdrank is helemaal niet goed en zeker cola. Het onttrekt voedingsstoffen aan je lichaam en werkt nogal verzurend. Als je al frisdrank geeft zou ik dat hooguit eens in de week doen, in het weekend maar dan in elk geval geen cola.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.