Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

21-07-2011 om 10:21

Hoge bloeddruk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-07-2011 om 22:16

Stress en ontspanning

Met meer beweging wordt idd niet extreem sporten bedoeld. Je kan beter bijvoorbeeld iedere dag een uurtje gaan wandelen of fietsen en een keertje gaan zwemmen. Het is de kunst om beweging en ontspanning te combineren. Yoga, T'ai Chi etc. zijn ook heel goede manieren om te bewegen en tegelijkertijd te ontspannen.
De echte rust moet in je kop gaan zitten en van daaruit in je lijf. Haptotherapie en hypnotherapie kunnen hierbij ook helpen. Neem wat gas terug op alle fronten! Doe alleen wat je echt moet doen en laat de rest even links liggen. Trakteer jezelf eens op een massage oid.
Langdurig aanhoudende stress is funest voor je lijf; het veroudert je lijf en ook je huid sneller dan wat dan ook.
Zorg goed voor jezelf!

Bellefleur

Bellefleur

23-07-2011 om 20:15

Gertrudis,

Je slaat de spijker op z'n kop. Ik moest wel even slikken toen ik jouw reactie zag. Want je hebt helemaal gelijk. Ik jaag mezelf op. Als ik sport jaag ik mijn hartslag op, waardoor hij contstanter is dan in rust. Ik vind dit een fijn forum, maar soms ook heel confronterend! Dankjewel.

Bellefleur

Bellefleur

23-07-2011 om 20:20

Elisa,

Het doet me wat, als iemand die ik niet zo goed ken (en in real life al helemaal niet) zegt dat ik goed voor mezelf moet zorgen. Dank je wel. Nu nog even uitvinden wat dat ook al weer is, goed voor mezelf zorgen. Vandaag heb ik het heel rustig aan gedaan, geen huishouden, en niet sporten. Ook ben ik zorgvuldig omgegaan met eten. Een stap in de goede richting. Dat mijn dochter nu voor het eerst een week op kamp is, in de stromende regen en harde wind aan zee, 300 kilometer verderop moet ik maar even vergeten

Groenten

Groenten kunnen ook vochtafdrijvend werken. En dan het liefste groenten gewoon uit het water met een beetje zout of gesmoord in (olijf)olie. Selderij, aubergines, appelazijn. Een buurvrouw van mij heeft het zonder pillen weten te redden door meer op haar groenten te letten. Beetje afvallen kan ook helpen.

Gertrudis

Gertrudis

23-07-2011 om 22:27

Bellefleur

Ik zit zelf vrij vaak op de grens tussen 'sporten maakt mijn hoofd leeg en dat doet goed' en 'oei, ga ik nu lichamelijk niet over de schreef.' Het is soms een dunne grens vind ik. Vandaar mijn reactie.

Ik wens je veel inzichten toe zodat je gauw weer op volle kracht bent! Vooral goed naar jezelf blijven luisteren.

Marieke

Marieke

24-07-2011 om 02:15

Bellefleur

Ik denk dat het in jouw geval best wel eens erfelijk bepaald zou kunnen zijn. In ieder geval slikken bij mijn weten alle broers en zussen van je vader medicijnen hiertegen. Zelf ben ik inmiddels ook mee behept, wordt regelmatig gecontroleerd bij bloedgeven bij Sanquin.

Bellefleur

Bellefleur

26-07-2011 om 08:41

Hé marieke!

Wat leuk om je hier weer te zien! Ik ben me er van bewust dat er sprake kan zijn van een erfelijke component. Ik hoopte eigenlijk dat ik er aan kon ontsnappen... Slik je bloeddrukverlagende middelen, of is dat niet nodig? Is verder alles goed met je?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.