Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mekaniek

Mekaniek

06-02-2011 om 15:58

Hoge koorts en niet ziek?

Dochter heeft sinds vrijdag koorts, schommelt tussen 39 en 39,5. Als ik dat heb, lig ik als een ziek vogeltje in bed/op de bank, ik hoef niks, wil niks, heb koortsdromen, dizzy, ik ben ziek! dan dochter: tv kijken! Bij voorkeur de hele dag en nou ja, omdat ik het zeg, in bed (ons bed dus, want wij hebben tv). Ze eet gewoon door: waarom alleen een beschuitje, krijg ik geen boterham? Mag ik wat lekkers, limonade, etc etc. Hoezo een middagdutje? Ik ben geen peuter? Nee schat, je bent ziek. Nietes, ik heb alleen naar koorts en dat klopt, alleen maar koorts en meer niet. Waarom mag in trouwens niet naar school morgen? Snap je dat nou?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-02-2011 om 16:46

Ja hoor

Bij kinderen is dat vrij normaal. Ik zie koorts dan ook niet als graadmeter voor ziekzijn en laat ze als ze zich prima voelen ook gewoon naar school gaan met koorts (al vind ik 39 graden daar wel wat hoog voor, dan zou ik overwegen om toch thuis te houden). Ook mogen ze bij milde koorts gewoon buiten spelen enzo. En het komt net zo goed voor dat ze zonder koorts hartstikke beroerd zijn. Ik vind het dan ook helemaal niet nodig om een kind niet gewoon te laten eten wat het lekker vind, ook bij diarree mag een kind gewoon eten waar het trek in heeft (oke, wel met gezond v erstand), maar zuiver en alleen om een kind gewoon brood te weigeren en beschuit te geven omdat het koorts heeft is helemaal niet nodig. Evenmin een middagdutje als ze er zelf niet om vragen.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2011 om 18:40

Ja hoor

Mijn huisarts zegt het al jaren: zijn ze beroerd bij 38 graden, geef ze gerust een paracetamol. Voelen ze zich prima met 39, lekker zo laten.
Ik zelf ben al hondsberoerd met 37.5, helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.