Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

12-01-2012 om 14:13

Hoge koorts zoon

Zoon 6 is sinds maandag behoorlijk ziek. Begon met 40.4 graden koorts. Huisarts denkt aan influenza alhoewel ze de hoge koorts wel ongebruikelijk vond. Gisterenavond had hij nog 40.2 (het schommelt wel gedurende de dag) en nu 39, maar ik vermoed dat het vanavond weer omhoog gaat. Hij heeft keel of oorontsteking, maar hoest wel, maar niet overdreven. Lijkt geen sprake te zijn van een bacteriele infectie, maar dat mag de ha morgen beoordelen.
Mijn vraag: kan griep zo lang voor zulke hoge koorts zorgen? Of zou er toch ergens een bacteriele infectie zitten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

12-01-2012 om 15:17

Ja hoor

Dagenlang hoge koorts kan best bij griep. Hier bij de kinderen wel vaker meegemaakt dat het een week of zelfs anderhalve week duurde. En dan ook steeds rond de 40 met uitschieters naar hoog in de 40. Zolang kind aanspreekbaar blijft is dat verder ook niet erg.

Fianna

Fianna

12-01-2012 om 15:39

Langer dan een week?

Zo lang zulke hoge koorts?? Ik dacht dat bij 3 dagen de grens zo'n beetje lag als het viraal is en blijft de koorts voortduren er gedacht wordt aan een bacteriele infectie. Maar kennelijk dus niet.
Overigens ben ik het niet met je eens dat het niet erg is zolang het kind aanspreekbaar is. Heb toch wel kinderen gehad die wel degelijk aanspreekbaar waren, maar een flinke bronchitus of longontsteking hadden waarbij een kuur nodig was. Dus de combi dagenlang hoge koorts en wel aanspreekbaar zijn wil niet zeggen dat je niet moet ingrijpen.

Maar aangezien hij nu ook piept en zijn borst inzuigt met ademhalen vermoed ik toch een (bacteriele)bronchitus

Nog een verschil tussen virus en bacterie

Mijn dochter heeft ooit eens een aantal dagen achtereen forse koorts gehad. Ze was toen een jaar. Wat ik toen hoorde op de HAP, nadien bevestigd door de eigen huisarts: een bacteriƫle infectie wordt (als-ie niet vanzelf overgaat) steeds erger, bij een virale infectie gaat het vaak overdag beter en 's avonds weer slechter.

In het licht van die opmerking lijkt jouw zoon eerder een virus dan een bacterie te hebben.

Maar ja, beide kan ook natuurlijk.

Beterschap gewenst voor m

Temet

Fianna

Fianna

12-01-2012 om 16:34

Raar verloop

Hm, ik heb bij mijn altijd kinderen meegemaakt dat ze een bacteriele infectie hadden waarbij de koorts 's avonds omhoog ging. Moet er wel bij zeggen dat het dan overdag dan ook minstens 39 was.
Het verloop bij hem is sowieso raar. Hij begon met hoge koorts overdag (boven 40) en lager 's avonds (rond 38.5) en gisteren een omslagpunt. Begin van de dag lage koorts en eind van de middag weer hoge koorts (boven 40)en gedurende de hele avond en nacht. En nu schommelt het rond de 39.
We zullen het horen morgen

Fianna

Fianna

14-01-2012 om 12:46

Gaat beter

Inderdaad viraal. Gisteren daalde zijn koorts en heb ik de afspraak met de ha afgezegd. Nooit meegemaakt eerder, zo lang zulke hoge koorts bij een virus.
Weten we ook weer!

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2012 om 18:57

Fijn

Fijn dat hij opknapt. Maar ik herken het wel hoor, hoge koorts bij virussen. Neem nou griep, bijvoorbeeld.

Fianna

Fianna

14-01-2012 om 20:26

Fio

Dat zei de ha ook inderdaad dat hij de echte influenza te pakken heeft. Pfff, wel heftig hoor moet ik zeggen. Hij is nu koortsvrij, beetje verhoging, maar man wat ziet hij er uit. Als een lijk. Vraag me af of hij as maandag naar school kan. Ik heb dan nog liever een bacteriele infectie, hup kuurtje er in en snel opknappen (althans wat ik heb meegemaakt).
Nou ja, hij blijft gewoon zo lang thuis als nodig.

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2012 om 07:59

Fianna

Ja, laat hem goed uitzieken hoor!

Mama_Lynn

Mama_Lynn

15-01-2012 om 22:45

Hier ook

Hoi Fianna

Fijn dat je zoon opknapt. Mijn zoontje (bijna 2) en dochter (4.5) zijn ook allebei een week ziek geweest met flinke koorts (boven de 39.5), vrijwel de hele dag door, soms wat afzakkend gedurende de dag. Na de week zakte de koorts, maar waren ze nog niet volledig beter. Kortom, een zeer hardnekkig virus. Dochter is ook al 2 weken aan het hoesten, ze heeft letterlijk de wallen onder haar ogen staan. Hopelijk kan ze morgen naar school. Met zoon ben ik wel nog bij de dokter geweest (inderdaad virus, niks aan te doen, goed letten op uitdrogen enz.).

Beterschap voor hem in elk geval!

Lynn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.