Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Honger!

Potverdikke, krijgen jullie ook zo'n honger met dit weer? Nou ben ik altijd al geneigd tot snaaien, maar het lijkt met de kou wel veel erger geworden. Alsof mijn lichaam een beschermend vetlaagje wil aanleggen (alsof er niet al voldoende op zit...)

Of verbeeld ik mij dit alles en komt het me wel goed uit om een externe oorzaak voor mijn snoepzucht aan te wijzen?

Meer mensen met extra eetlust bij deze temperaturen?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jep

Gisteravond waren zelfs alle pannen tot op de kruimel leeg bij het diner. En dat gebeurt echt nooit!
Je lichaam verbrand meer om op temperatuur te blijven (als je buiten komt) dus best logisch.

bibi63

bibi63

07-02-2012 om 15:09

Dus....

.... een goede reden om er niet aan toe te geven, val je lekker wat af...
Gr. Bibi

Ely

Ely

07-02-2012 om 15:57

Ik ook!

Heel irritant, ik had besloten gezonder te eten en opeens roept de chocolade me ... En dat terwijl ik normaliter juist van de hartige trek ben. Wil eigenlijk een voorraadje gezonde snacks aanleggen maar heb weinig inspiratie
Fruit en rauwkost zo koud hahaha

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Temet

Temet

07-02-2012 om 17:20 Topicstarter

Ely

Vergeet die gezonde snacks nou maar.

Ik geloof niet in gezonde snacks bij ernstige trek in ongezonde snacks. Het eind van het liedje is bij mij dan altijd dat ik eerst die gezonde snack neem en dan later alsnog die koek of chocola oid want die blijven roepen, en hard ook.
Had ik meteen die koek of chocola genomen dan had ik mij de calorieën van de gezonde snack uitgespaard.

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-02-2012 om 18:59

Evolutionair

Ja hoor, hier ook. Is biologisch/evolutionair bepaald. Het lichaam wil een voorraadje vet aanleggen voor die koude tijden en dus heb je meer trek in calorierijk, koolhydraatrijk voedsel en met name vet.
Laat maar komen dus die stamppot met jus en erwtensoep met worst!
Straks als het lente wordt, wordt die hang naar dit soort voedsel vanzelf minder en zeker in de zomer.
's Winters weeg ik altijd zo'n 2 kilo meer dan 's zomers en het gaat er altijd ook vanzelf weer af. Ik maak me er niet druk over. Hoort gewoon bij het zoogdier-zijn

gisterenavond 2 koeken en 1,5 reep opgegeten... Oh gelukkig, het ligt aan het weer.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-02-2012 om 19:20

Karin

Precies; ik neem er nog maar een stroopwafel op bij de warme chocolademelk (met slagroom

Tineke

Tineke

07-02-2012 om 21:17

Extra maaltijd

Wij eten ook veel meer, ieder komt met Grote Honger uit school. Voorheen was wat water of thee voldoende, nu moet er hete soep gegeten worden, en worden er pannenkoeken gebakken. Om even later nog 'gewoon' warm te eten...er valt ook echt niet meer tegenaan te kopen. Zaterdag voor de hele week boodschappen gedaan, morgen kan ik weer opnieuw beginnen. Dubbelduur, zulke strenge vorst.

Juist

Het komt dus door de kou dat ik extra trek heb. Maar des te dapperder vind ik het van mezelf dat ik door blijf gaan met "lijnen" en gezond eten. *geeft zichzelf een schouderklopje*. Hoewel het resultaat op de weegschaal enorm tegenvalt, want mijn lichaam probeert volgens mij alles vast te houden. Des te groter straks het resultaat als de vorst over is (hoop ik haha).
Sanneke*

Ik herken het, en ik kan me best voorstellen dat het door de kou komt. Als je buiten bent gebruik je meer energie volgens mij, dus heb je eerder honger. Ik heb ook niet meer zin in snoep ofzo, gewoon meer/eerder behoefte aan boterhammen en avondeten. Jouw snoepzucht heeft er vast helemaal niks mee te maken

Chris

Ely

Ely

08-02-2012 om 09:00

Temet

Ook die herken ik . Dus naarstig op zoek naar de compromis snacks, gister een avocado geprakt met wat kruiden en die op toast. Vast gezonder dan die chocoladepinda's.... Hoop ik...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

08-02-2012 om 09:59

Kloink...

Dat is een kwartje dat valt
Ik ben de laatste 2 weken ook ernstig aan de snaai. Nooit gerealiseerd dat het idd wel eens van de kou zou kunnen zijn. Plus dat ik de afgelopen weken eigenlijk veel meer buiten moest zijn dan gebruikelijk, dan telt het helemaal aan.

Ella2007

Ella2007

08-02-2012 om 10:03

Helaas wel

Helaas herken ik het maar al te goed, niet echt honger maar wel de snaaitrek. De bastognekoeken zijn niet aan te slepen. Ik zie de vetkussens ook echt groeien. Maak me er niet echt druk om, het zal wel weer minder worden.... hoop ik.

Extra energie nodig om te verbranden ? Dat denk ik niet: verwarming is overal aan en als ik buiten ben ben ik warm aangekleed. Dus dat zal wel meevallen. Denk wel dat het een soort oerdrift is, maar die is in principe niet meer nodig. Vandaar de groeiende vetkussens....

Hou op schei uit

Tosti's moet ik, veel tosti's met dik druipend kaas. In de zomer heb ik genoeg aan salade's en af en toe een boterham, maar nu wil ik overwintervoer. Da's me dan ook aan te zien helaas. Doe maar even de Elfstedentocht dit weekend en vanaf maandag lente.

skik

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 11:16

Ahaaaa

Daarom ging ik mij net te buiten aan pure chocolade met studentenhaver..)

Puck

Puck

08-02-2012 om 11:50

Fio

Mmmm, jammie, maar dan zonder de rozijnen. Chocolade schiet er hier ook doorheen. Als alternatief heb ik nu kauwgom met pepermunt van buiten en chocoladesmaak-kern. Dat helpt wel even tegen de snaai.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 15:36

Puck

Tip: Verkade heeft chocolade met stukjes Cafe Noir erin....

Ik ben juist afgelopen weken 4 kg afgevallen! Niet dat ik geen zin heb in koek en chocola hoor, maar ik moest echt heel nodig op de rem met eten. Na december was ik kogelrond gevreten. Ik laat dat gesnaai nog mooi even achterwege. Ik ben trouwens helemaal blij met mijn 'CalorieTeller App'. Ik kan precies bijhouden wat ik eet en als het dan meezit neem ik lekker 's avonds een blokje chocola bij de koffie of een wijntje. Zo is het goed vol te houden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

krin

krin

09-02-2012 om 11:03

Slaap!

Mijn snacktrek is niet groter (maar zeker ook niet kleiner) dan anders, mijn slaapbehoefte echter wel. Het is dat ik al jaren puur op routine halfslapend mijn bed uit wankel 's morgens, want de behoefte me nog even (lees: een hele dag) om te draaien is groter dan ooit.

Tango

Tango

09-02-2012 om 11:35

Oh vandaar!

Dat Tangozoon ineens de hele dag door roept dat hij honger heeft. Normaal eet hij nauwelijks iets, nu krijgt hij regelmatig een extra boterham tussendoor.
Zelf heb ik niet meer trek dan normaal, slaap wel, kom ook met veel moeite het bed uit 's morgens.

Puck

Puck

09-02-2012 om 12:39

Sorry fio

Die tip is niet aan mij besteed: ik vind koffie absoluut heel erg smerig en cafe noir ook. Misschien een tip voor jou: Lidl heeft pure chocola met sinaasappel of frambozen en soms met zwarte peper. Die laatste is erg apart.

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2012 om 15:51

Puck

Ohja, dan houdt het op..)
Ik hou weer niet van sinaasappel in chocolade en niet van peper, maar frambozen...hmmmmm!

Puck

Puck

09-02-2012 om 16:43

Haha fio

we liggen op het forum dan wel eens overhoop, maar in de supermarkt zullen we in ieder geval geen ruzie krijgen over de laatste reep chocola LOL

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2012 om 18:07

Puck

Get nee, wat zijn we het eens he!

Suiker (licht ot)

Jee wat een eye-opener. Dochter met diabetes is echt niet in te stellen de laatste tijd. Het stuitert alle kanten op. Wanhopig worden we ervan. Nooit rekening gehouden met het feit dat temperatuur natuurlijk ook van invloed is op de glucosewaarde.
Dank je wel voor deze eye-opener!
n@nny

Temet

Temet

10-02-2012 om 09:56 Topicstarter

Suiker

Hé, daarmee heb je het antwoord gegeven op de vraag die bij mij opkwam: verbrand je nou echt veel meer in dit weer of is het lichaam bezig een isolatielaagje te kweken. Ik had zomaar het idee dat dat extra stoken om warm te blijven niet zo bar veel calorieën zou schelen. Maar dat had ik kennelijk toch mis.

Knap trouwens dat jij niet meer gaat eten

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.