Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Caroline

Caroline

08-04-2011 om 17:54

Hoofdpijn bij kind

Mijn dochter van 11 heeft regelmatig last van erge hoofdpijn. Deze hoofdpijn duurt soms wel 6-7 dagen en niets helpt. Paracetamol, Ibuprofen (ook dubbele dosis) geeft geen verlichting.

Wie heeft tips

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

08-04-2011 om 20:22

Caroline,

wat zegt de huisarts??

Migraine

Ik was zelf op de leeftijd van je dochter toen ik voor het eerst migraine kreeg. Niets hielp en ik was echt heel ziek. De huisarts zei, ach ze gaat puberen,m aar achteraf bleek ik dus migraine te hebben.
Ik ben met behulp van een electro accupuncturist er vanaf gekomen. Helaas nu ik 40 ben komt het weer terug.

Marie

Marie

08-04-2011 om 23:58

Ogentest?

Hallo
Misschien een idee om haar ogen eens te laten testen bij de opticiën? Minder goed zien kan ook hoofdpijnklachten geven.
Succes

Fiorucci

Fiorucci

09-04-2011 om 07:27

42kippie

Toch kan het kloppen, wat de huisarts zegt. Als je gaat puberen, vindt er toch een verandering plaats in je hormoonhuishouding. Dat kan een trigger zijn! Ik heb zgn. hormonale migraine, dus als ik onegsteld ben, tijdens een eisprong,etc. Mijn drie kinderen hebben allemaal een migraineaanval gehad in het prille begin van hun puberteit. Dus zo gek vind ik die opmerking van de huisarts niet.

Fiorucci

Fiorucci

09-04-2011 om 07:28

Caroline

Ik zou haar ogen laten testen, 6/7 dagen is erg lang voor migraine.

bibi63

bibi63

09-04-2011 om 15:28

Onze dochter

12 jaar heeft hier ook bij tijd en wijlen last van. Wij zijn er achter gekomen dat dit vooral optreedt in periodes dat er veel chocola wordt gegeten (sint, pasen, maar ook bijv. als we een tijd aan de chocoladekoeken zijn). En intderaad asperientjes werken dan om e.o.a. reden niet goed.
Gr. Bibi

Jade

Jade

09-04-2011 om 23:08

Nog even:

mijn dochter heeft regelmatig hoofdpijn. Gelukkig geen week, maar ze voelt zich een paar dagen niet lekker.

Er zijn wat onderzoeken gedaan (foto´s van bronchien gemaakt), maar daar is niks uitgekomen.

Volgende week ga ik met haar naar de oogarts. De opticien heeft haar ogen doorgemeten en daar is een lichte afwijking naar voren gekomen. Het kan zijn dat daar haar hoofdpijn vandaan komt.

Ikzelf kom uit een zgn. "migrainefamilie" (hormonaal gerelateerd). Zou ze toch geen bril nodig hebben dan ben ik bang dat ze toch migraine heeft.

Annet

Annet

10-04-2011 om 19:40

Hoofdpijn en oogprobleem

Dochter van toen 8 kwam een aantal keren ziek, zwak en misselijk en hoofdpijn uit school. Juf was dit niet gewend van haar en dacht niet aan schoolziek.
Echter na een uurtje op de bank, ging dochter een boek lezen of iets dergelijks. Eerst dacht ik aan migraine maar dochter trok erg snel bij, elke keer. De hoofdpijn duurde ook nooit lang, hoewel die wel de volgende dag terug kon komen.
Wij naar de huisarts die al snel verwees naar de opticien. En ja hoor, een min-afwijking van -1 en -1,5.
Zodra ze de bril had, waren de hoofdpijnklachten weg.
Met dank aan de juf die haar klachten serieus genomen heeft, ook al leek het per ongeluk erg op schoolziek.

Jade

Jade

14-04-2011 om 20:50

Even (ot)

afwijking van dochter zit alleen in het linkeroog en is te licht om hoofdpijn van te krijgen.

Dus is de kans supergroot dat het toch migraine is:-/

Caroline

Caroline

15-04-2011 om 16:00

Bij de huisarts en neuroloog geweest

We zijn inmiddels bij de huisarts geweest en die verwees ons naar de neuroloog, waar we twee dagen later al terecht konden. Nu krijgt ze druppeltjes (een hele lichte dosis anti-depressivum) en gaat er binnenkort een EEG gemaakt worden. Hopelijk helpen de druppels want vandaag was de hoofdpijn (na 9 dagen) eindelijk weer wat gezakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.