Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

04-01-2011 om 13:28

Hoofdpijn die niet weggaat, wat doen jullie?

Dag allemaal
door omstandigheden heb ik deze week een super-druk schema en moet ook nog ongesteld worden. Geen fijne combi, en ik moet het bezuren met hoofdpijn wat niet weggaat. Gisteravond 2 mollejtes, zonder resultaat, vanochtend ibuprofen, ook geen resultaat. Minder stress en drukte gaat helaas tot vrijdag niet lukken, maar heeft iemand De Gouden Tip? (ja, ontspannen.......
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

04-01-2011 om 13:33

Massage

Mijn wondermiddel is een uitgebreide nek/schoudermassage. Vaak is het toch (deels) spanningshoofdpijn. En als dat niet helpt, neem ik in het uiterste geval ibuprofen én paracetamol. Bwam, hoofdpijn weg. Of een rum-cola.

Combi

Ben inmiddels vrij ervaren in hoofdpijn. Voor mij geldt: als het geen migraine-aanval is, werkt een combi van paracetamol (2x500) en ibuprofen (400 mg) goed. Tis geloof ik wel wat veel, maar soms helpt niets anders en moet het even.
Sterkte, tis een rotkwaal.

Tihama

Tihama

04-01-2011 om 15:00

Sauna

Als ik acuut een masseur zoek, dan bel ik de sauna. Meestal is er dezelfde dag wel iemand te vinden.

Verder helpen oefeningen ook wel een beetje.

Tihama

koentje

koentje

04-01-2011 om 15:50

Wat bij mij nogal eens helpt

is paracetemol met een glas cola of koffie!

100%mama

100%mama

04-01-2011 om 16:17

Wat hier altijd werkt....

nerofennetje met een sterke bak koffie....vraag me niet waarom, in "de straat hier" noemen we het het bommetje, maar bij iedereen die de tip heeft gekregen werkt het!

Fiorucci

Fiorucci

04-01-2011 om 17:03

Koffie

Ja, een flinke espresso kan helpen inderdaad.

Guinevere

Guinevere

04-01-2011 om 17:21

Cafeïne

Paracetamol is zelfs te krijgen met cafeïne erin. Het versterkt de werking ervan geloof ik.
En een masseur heb ik zelf zo gevonden. Ik ben toch getrouwd!!! Nou ja, hopelijk is het al niet meer nodig.

Inge M

Inge M

04-01-2011 om 18:06

Asperine

Bij mij helpt alleen aspirine bij hoofdpijn tijdens menstruatie. Liefst in combinatie met paracetamol, dat mag samen.
En vooral op tijd slikken, dus niet wachten tot de pijn weer begint maar in een vast verantwoord ritme.

Guinevere

Guinevere

04-01-2011 om 21:45

Massageles

Misschien gaan de massagekunsten van je man vooruit als hij zich inbeeldt dat hij in een klomp klei zit te kneden? En als ie écht hopeloos is op dit vlak: rekoefeningen voor je nek en schouders kunnen ook een hoop spanning weghalen uit dat gebied.

Tirza G.

Tirza G.

04-01-2011 om 23:17

Espresso is onzin

In espresso uit een espresso-machine zit *minder* cafeine dan in gewone koffie. De snelheid van het doorpersen van het water geeftde cafeine niet de tijd om los te komen en daadwerkelijk in de vloeistof terecht te komen.
Espresso bevat daarentegen, itt gewone koffie, vet. Dat blijft bij filterkoffie in het filter achter, bij espresso komt dat mee in je kopje. Mensen met een te hoog cholesterol mogen dan ook geen espresso.

Hier: 2xparacetamol+1xprofen 400. En als dat niet werkt 3 uur later Zaldiar, maar da's een receptmiddel.

Tirza

Marlou H.

Marlou H.

05-01-2011 om 20:09

Tips van mijn fysio

Bij hoofdpijn die voortkomt uit stress, spanning in nek en schouders heeft mijn fysio de volgende tips:

- hoofd rechtop en kin intrekken, dat ontspant de nekspieren
- met je handen je haren vastpakken en zachtjes trekken. Vooral het haar op je achterhoofd en boven je nek.

Beterschap.

Leony

Leony

05-01-2011 om 23:16

Imigran

Sini, vraag je huisarts eens om imigran. Dat is een betere oplossing dan veel koffie drinken. Ik herken het probleem van de zelfhulp pijnstillers die niet (meer) werken. Bij mij werkt dan imigran. Het vernauwt verwijde bloedvaten in je hoofd en dempt de pijnprikkels. Wat een opluchting is dat!
Bij mij werkt een dosis van 1 tablet (50 mg) per 24 uur. Soms heb ik er 2 nodig.
Sterkte, Leony

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2011 om 07:11

Leony

Maar wie zegt dat Sini migraine heeft? Imigran mag je niet ongeacht welke hoofdpijn gebruiken.

Leony

Leony

06-01-2011 om 09:55

@fiorucci

Ik heb geen migraine. Maar wel (heftige) hoofdpijn die lijkt te ontstaan door hoge spierspanning en een ontregelde vochtbalans (bekend verschijnsel rondom de menstruatie).
De medicijn info zegt het volgende: Imigran vernauwt de bloedvaten in de hersenen die bij migraine zijn verwijd. Bovendien remt het de afgifte van stoffen die ontstekingen kunnen veroorzaken en zorgt het ervoor dat een 'pijnbericht' via de zenuwen niet of minder sterk in de hersenen aankomt.
Ik kan me te pletter slikken aan paracetamol, paradon, ibuprofen, etc. maar dat helpt niets. Imigran werkt perfect. Ik denk dat dat komt door de demping van de pijnprikkels. Daardoor zet ik me minder schrap om de pijn te kunnen verdragen (dat doe je vaak onbewust)en kunnen mijn spieren zich dus ontspannen.
Leony

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2011 om 13:57

Leony

Weet je, dat begrijp ik best. Maar ik vindt het heftig spul en gebruik het zelf als migraineklant bewust niet.
Niet in de laatste plaats om deze reden:
•Hoofdpijn. Sommige mensen nemen hiertegen weer sumatriptan, waardoor deze hoofdpijn opnieuw ontstaat. Hierdoor kan een vicieuze cirkel ontstaan waarbij u steeds weer sumatripatan nodig heeft. Heeft u vaker dan 2 keer per maand een migraineaanval, overleg dan met uw arts of een behandeling om aanvallen te voorkomen misschien beter voor u is.
Dus ik sta ook best te kijken van de flinke hoeveelheden en soorten pillen die tegelijk gebruikt genoemd worden.

Leony

Leony

06-01-2011 om 19:22

Gewenning

@Fiorucci:
Ach, met gemiddeld 1x per maand zo'n episode maak ik me geen zorgen over gewenning aan imigran
Ik heb wat moeite met de term heftig die je gebruikt. Dat suggereert dat het innemen ervan een heftige ervaring is. Dat is niet zo. Dat het wordt ontraden er vaak naar te grijpen klopt. Maar bij Sini gaat het om een incidentele heftige hoofdpijn. Misschien wel maandelijks. Dan lijkt het mij een prima alternatief.
Leony

Tinus_p

Tinus_p

07-01-2011 om 11:09

Geprobeerd?

Sinilind:
'Ik zou eerder aan de rum-cola gaan, immigran lijkt me echt zn paardenmiddel."
Niet erger paardemiddel dan rumcola.
Je kunt je lang zorgenmaken, maar heb je ooit gekeken of het werkt?

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2011 om 11:41

Leony

Ik suggereer helemaal niet dat het innemen heftig is, maar ik vind het heftig in de zin dat het geen onschuldig huismiddeltje is. Het heeft best wat mitsen en maren en bijwerkingen. Als migraineklant heb ik er dusdanig ervaring mee dat ik er niet voor kies.
En zeker voor iets incidenteels vind ik het een ongewone keuze.

dihanne

dihanne

08-01-2011 om 14:06

Water drinken

Hoofdpijn is waardeloos.
Af ten toe ga ik ook aan de pillen, maar soms heb ik goed resultaat met extra water drinken (lauw water, niet koud).
Een paar glazen achterelkaar, rustig opdrinken.

herkennen jullie dit?

Dihanne

Mamvantwee

Mamvantwee

08-01-2011 om 18:30

Dat doe ik ook bij hoofdpijn. Maar de ene hoofdpijn is de andere niet, natuurlijk. Vroeger had ik milde migraine, en dan redde ik het echt niet met wat extra water.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.