Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mopke

mopke

03-05-2009 om 09:06

Hoofdpijnklachten bij zoon

Mijn zoon van 10 klaagt met regelmaat over hoofdpijn. Soms een beetje maar soms ook met misselijkheid en helpt een paracetamol alleen als hij ook even erbij slaapt...
Nadat hij in het Paasweekeinde vier dagen achter elkaar hoofdpijn had, ben ik naar de dokter gegaan. Deze vond de klachten 'migraineus' en heeft hem doorverwezen naar de kinderarts. Ik moest ook een hoofdpijndagboek bij houden zodat de arts een goed beeld van het patroon krijgt.
Tot zover allemaal helemaal duidelijk. Maar sinds ik het dagboek bijhoudt, een week of drie ongeveer, heeft mijn zoon pas één keer hoofdpijn gehad (begrijp me niet verkeerd, daar ben ik hartstikke blij om). Maar ik vind het nu nogal 'overdreven' om met deze minimale klachten naar de kinderarts te gaan...
Anderzijds, als ik nu de afspraak afzeg en het wordt toch weer regelmatiger (zoals voorheen)? Kortom, ik zit in dubio wat ik ermee moet.
Iemand misschien wat wijze raad?
Dank jullie wel alvast,
Groetjes, Mopke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

04-05-2009 om 09:12

Hier twee jongens

Mijn jongens,nu 12 en 16,zijn beiden bekend met migraine.Beiden kregen ze hun eerste aanval rond hun tiende.Waarschijnlijk hangt het bij hen samen met hormonale veranderingen,puberteit ed,waar ze ook beiden vrij vroeg mee begonnen.De oudste van 16 heeft nu nog maar zelden een aanval.Een paracetamol,koud compres en lekker naar bed,is eigenlijk het enige wat wij doen en wat goed helpt.Ik zie persoonlijk niet de toegevoegde waarde van de kinderarts,omdat ik me niet kan voorstellen dat je kind op deze leeftijd al medicatie zal krijgen.
Google eens op migraine bij kinderen,je zult een hoop info vinden!
groetjes,Bastet

Persepolis

Persepolis

08-05-2009 om 09:10

Gaan

als je je zorgen maakt gewoon gaan. mijn motto is dat ouders zich niet voor niets zorgen maken! de kinderarts kan ook wat gerichter naar ernstige aandoeningen kijken en dat is natuurlijk wat je wilt uitsluiten!
succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.