Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hooikoorts?

de eerste warme dagen van het jaar werd ik wakker met een zwaar verstopte neus,knallende hoofdpijn( vanwege die verstopte neus) prutogen,keelpijn en zonder stem.
ik dacht aan een virus,na drie dagen was het over.
Kort daarna was het een hele week mooi weer ,en heb ik die hele week dezelfde klachten gehad.
en nu,sinds zaterdag heb ik weér precies dezelfde klachten.
het lijkt me stug dat ik drie keer hetzelfde virus heb opgelopen?
ik vermoed dus dat ik hooikoorts heb?
ik heb echter totaal geen ervaring met hooikoorts ,dus vandaar de volgende vragen:
1 Zijn dit bekende klachten bij hooikoorts?
2 Kan hooikoorts op latere leeftijd ontstaan?(ben 49)
3 Is er een middel wat helpt tegen hooikoorts?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

09-05-2011 om 08:53

Ervaring

Ja, hooikoorts kan op latere leeftijd ontstaan, mijn moeder is 66 en heeft pas sinds een paar jaar hooikoorts, en ik sinds mijn 40e ongeveer. Ik herken je klachten absoluut. Ik heb zelf wel tabletjes van de drogist maar ben niet diep onder de indruk..

Middel tegen hooikoorts

Ik heb zelf, heel raar, maar 3 jaar hooikoorts gehad, daarna was het over, ik heb het zeker 15 jaar niet gehad, maar dit jaar heb ik wat milde symptomen.
Man en dochter hebben het wel heel erg. Ze hebben allebei medicijnen van de huisarts, van spul van de drogist heb ik nog nooit van iemand in mijn omgeving gehoord dat het goed werkte.
Mijn man heeft Aerius (Desloratadine), mijn dochter heeft Xyzal (levocetirizine), dit zijn beide anti-histaminica en alleen op recept verkrijgbaar. Mijn man gebruikt hierbij ook nog Nasonex (Mometason), dit is neusspray die alleen op recept verkrijgbaar is.

sus-anne

sus-anne

09-05-2011 om 13:24 Topicstarter

Oke

dus waarschijnlijk toch hooikoorts.
de hoofdpijn en verstopte neus kan ik redelijk onderdrukken met paracetamol en neusspray.
waar ik het meest last van heb is een hese stem en ik ben kortademig.
toch maar naar de huisarts denk ik?

ilsepilse

ilsepilse

10-05-2011 om 14:58

Oja

hier ook op mjin 45e hooikoorts gekregen, en vorig jaar idd ook kortademig.
Dit jaar vooral in het begin vh seizoen heel veel last van 1 lopend ook en niezen, heb nu andere allergietabletten gehad en het gaat een stuk beter.

Ikke vorige week...

Heb het zelfs nog hier gevraagd. Ook een dag of 10 klachten. Kortademig, beetje hees, neus dicht. Het is nu over, maar ik denk toch dat het iets met de absurde hoeveelheid pollen in de lucht te maken had.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.