Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

01-06-2009 om 10:27

Hooikoorts, astma en 20 weken zwanger

en dit natuurlijk in het pinksterweekend

Kan iemand me misschien een tip geven wat ik kan doen tegen die vreselijke hooikoortsaanvallen die mij op het ogenblik teisteren. Ik heb het benauwd, ik kan niet meer uit mijn ogen kijken, moet nonstop niezen, mijn ogen doen zeer. Ik voel mij dus allerbelabberdst.

Ik kan niet mijn hooikoortsmedicijnen innemen, daar moest ik mee stoppen, kon ik niet in combinatie met de zwangerschap, maar wat kan dan wel?

Ik heb normaal geen erge hooikoorts, maar een of twee dagen in het jaar, dan nam ik Xysall en was het weer over voor de rest van de dag.
Inhaler helpt niet dus niet meer en deze aanvallen zijn het ergste als ik ze ooit gehad heb.

Ik kan de weekenddienst natuurlijk moeilijk gaan lastig vallen om hooikoorts. Weten jullie misschien raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allergie

ik slik af en toe een ceterizine tegen allergieen, heel gezond schijnt het niet te zijn maar het mag in tegen stelling met andere antihistamine wel geslikt worden tijdens de zwangerschap. En het is vrij verkrijgbaar.

Het werkt ook tegen hooikoorts (vriend heeft laatst eentje genomen) maar niet heel lang.

Piriton

Toen ik zwanger was heb ik piriton gekregen van de dokter. Normaal slik ik cetirizine (hier stond er niet op dat het mocht bij een zwangerschap). Van piriton kan je wel een beetje moe worden. Ik denk dat ik misschien 2 keer een pilletje heb genomen, deed toch liever niets tijdens de zwangerschap.

Sterkte.

Toch bellen

Ik ben ook zwanger en heb hooikoorts. Ik zit nu veel op het strand of ik blijf binnen... Heb het ook benauwd. Ik had eerst een ander middel maar dat deed niks. Inmiddels ben ik met een nieuw middel tegen hooikoorts begonnen en het lijkt aan te slaan (beclometason). Gisteravond nog wel even gegoogeld en ik kwam ook mensen tegen die flixotide gebruikt hebben zonder problemen. De arts had hen gezegd, het is ook niet goed voor de baby als de moeder het benauwd heeft. Eerlijk gezegd zou ik toch maar de huisartsenpost raadplegen, in ieder geval telefonisch, assistentes weten ook veel. En dan morgen meteen naar de huisarts!

(ben wel heel blij dat ik niet de enige ben, ik word er zo moe van, van hooikoorts, het kost zoveel energie!).

Zeker bellen

je komt anders alleen maar verder van huis.
Hier ook allergieklachten tijdens de zwangerschap. Het is vooral wat langer zoeken, maar ik zou niet bij voorbaat denken dat er toch niets kan of dat het niet spoedeisend is. Jij wist toch niet op vrijdag dat de pollen dit weekend zouden gaan feestvieren. Nou ja, oeps, een beetje wel natuurlijk gezien het weerbericht. Maar het kan toch dat er heel opeens een type plant is gaan bloeien waar jij megagevoelig voor bent. En dan is daar toch de huisartsenpost voor?

Kiki

Kiki

01-06-2009 om 21:43

Nou ja, vandaag ging het gelukkig beter

Ik heb bescherming gezocht op het strand.

Ik ga morgen de huisarts opbellen, die zo langzamerhand waarschijnlijk gek van me wordt.

Rodebeuk, ik had nooit erge hooikoorts, dus ook geen reden om het hooikoortsseizoen in de gaten te houden, maar ja ik had dan ook geen astma tot afgelopen half jaar.

Hoe weinig last ik van allergieën had bij de zwangerschap van mijn zoontje, hoe ernstig ik alles nu lijk te hebben en allemaal op mijn longen.

Longarts begon ook al over een allergie voor katten, lekker handig als je twee van die beesten in huis hebt lopen.

Kiki

Kiki

01-06-2009 om 21:43

En bedankt iedereen voor de tips

ik heb alles opgeschreven en ik ga morgen eens navragen wat het beste werkt.

Carmen

Carmen

01-06-2009 om 23:49

Ellendig!

Zwangerschap doet rare dingen met je lichaam. Ik had juist tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last meer van mijn hooikoorts. Helaas maar tijdelijk. Maar een andere dame in mijn zwangerschapsyoga clubje kreeg (net als jij) ineens heel veel last van allergieën.

Sterkte ermee!
Carmen.

Minet

Minet

03-06-2009 om 19:14

Luffanil

Luffanil deed bij mij echt wonderen, voor zover ik daarin geloof
Vele medicijnen hielpen (niet) meer, iemand wees mij op luffanil van vsm, en ja hoor, het werkte echt heel erg goed. Ook een collega van me ging overstag, is 200% Anti-vsm, maar de wanhoop nabij met eeuwige rode tranende ogen, jeukende lopende neus etc. etc, en ook bij haar werkte het heel erg goed.
Je mag het ook gebruiken tijdens zwangerschap.

Puck2

Puck2

03-06-2009 om 20:59

Loratadine

ik mocht tijdens mijn zwangerschap gewoon doorgaan met mijn Loratadine (Claritine). Daarnaast gebruikte ik neusspray en oogdruppels met dinatriumcromoglicaat, die konden geen kwaad volgens de huisarts. Tegen de benauwdheid mocht ik Ventolin gebruiken. Maar het bleef toch aanmodderen. Wat trouwens ook verlichting kan geven is je neus een paar keer per dag aan de binnenkant insmeren met vaseline of een andere vette creme. De pollen blijven daar dan in hangen en komen veel minder ver je luchtwegen in. De afgelopen dagen heb ik daar behoorlijk baat bij gehad.
Sterkte met je gesnotter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.