Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Huh? koperspiraaltje spontaan eruit!

Ik heb sinds een week of 5 een koperspiraaltje. Nu heb ik mijn eerste menstruatie sinds de plaatsing en weet je wat er nu is gebeurd? Hij is er spontaan uit komen zakken vanochtend! Ik vond het spiraaltje in mijn onderbroek, nou ja zeg.
Ik vraag me nu af of ik een nieuwe koperspiraal ga laten plaatsen en of dit zin heeft. Als ik die bij de volgende menstruatie weer spontaan verlies heb ik er niet zoveel trek in eigenlijk.
Zijn er mensen met ervaring met spontaan loskomende koperspiraaltjes? Ik hoor het graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

28-07-2009 om 20:16

Hoi Sanneke,
Bij mij was een koperspiraal ook geen succes, ik ben 3 maanden non-stop ongesteld geweest en had zoiets van dat ding moet blijven zitten. Op een gegeven moment was ik er zat van en heb de telefoon gepakt om een afspraak voor verwijderen te maken, ik had de telefoon net neergelegd, voelde een heftige kramp en kon hem ook uit mijn onderbroek halen. Tweede spiraal, na een paar jaar toch geprobeerd of het toch niet goed zou gaan, was er binnen twee weken uit, maar dan meer op de manier die jij beschrijft. Ik ben niet meer voor een derde gegaan. Groeten, Fransien

Niet persoonlijk

Maar een nicht van mij had er ook een laten plaatsen en die is eruit gekomen, maar dat heeft ze pas ontdekt toen ze 4 maanden na plaatsing een positieve zwangerschapstest in haar handen hield...

Vic

Vic

29-07-2009 om 09:25

Krampen gehad?

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een 'goed' geplaatst spiraal er ongemerkt uit komt vallen. Ik heb na het plaatsen een dag heel erge krampen gehad, het leken wel weeën. Toen ik de gyn belde moest ik gelijk komen voor een controle-echo en werd me aangeraden aanvullende anticonceptie te gebruiken. Mij werd verteld dat je in de eerste maand(en) na plaatsing een heel kleine kans hebt dat je baarmoeder het spiraal afstoot.

Sanneke*

Sanneke*

29-07-2009 om 13:29 Topicstarter

Geen krampen

Nee, ik heb geen krampen gehad. Meer het gewone zeurende ongestelde gevoel, normaal dus. Ik vloeide wel heel erg, maar ik had zoiets van, dat hoort erbij als je een koperspiraaltje hebt. Maar goed, ineens had ik dus de spiraal in mijn hand. Ik vloei nu wel enorm veel, echt vele malen meer dan normaal. Super tampon en super maandverband, dat houdt ongeveer een uurtje of 2 droog?! Pfff!
Maar ik ben wel blij dat ik de spiraal heb gevonden, ik moet er toch niet aan denken dat ik over een paar maanden met een positieve test in mijn handen sta....
Maandag afspraak met de huisarts om te kijken hoe nu verder. Enige echt veilige optie die voor ons nu nog open staat is sterilisatie.

Bij mij ook gebeurd

Hey Sanneke, bij mij is dit ook gebeurd. Ik had geen krampen of wat dan ook, en ik had het zelfs niet door op het eerste moment. Na seks gehad te hebben met mijn ex partner, en deze last te hebben gehad tijdens het vrijen, ging ik twijfelen. Ik ging naar de wc, voelde en inderdaad, me spiraal was losgekomen.
Meteen naar eerste hulp gegaan, om hem eruit te laten halen.
Ik heb nooit meer een spiraal laten zetten, in angst dat het weer verkeerd ging.
Nu heb ik een staafje in me arm laten zetten, en ik moet zeggen, ben er erg tevreden mee.

koentje

koentje

05-08-2009 om 22:55

Mij ook...

verschillende keren. Huisarts zei toen dat dat vaker gebeurt bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gebaard.
Toen ik eenmaal een kind had, heb ik nog een tijd de mirena gehad. Dat ging toen prima!

Sanneke*

Sanneke*

06-08-2009 om 10:21 Topicstarter

@koentje

Bah wat vervelend is dat zeg, een paar keer? Als je geen kind hebt gehad zou dat dus vaker voorkomen? Raar hoor. Maar goed, ik heb 2 kinderen dus dan dit niet opgaan...

Sanneke*

Sanneke*

06-08-2009 om 10:24 Topicstarter

Wat de huisarts vertelde

Maandag ben ik dus bij de huisarts geweest, spiraaltje was er inderdaad in zijn geheel uitgekomen. Volgens haar heb ik "gewoon pech" gehad en gaat het na een nieuwe plaatsing wel goed. Ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen om te onderzoeken of mijn baarmoeder na 2 kids misschien iets verzakt is. Dan kan de gynaecoloog de nieuwe spiraal ook gelijk plaatsen en controleren met een echo of hij goed zit.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het nog 1 keer probeer, maar voor de zekerheid gebruiken we dan nog wel condooms hoor! Als het spiraaltje na de volgende menstruatie blijft zitten en ik op controle ben geweest acht ik het weer veilig, maar tot die tijd? Echt niet!
Wordt vervolgd. Dank voor jullie reactie so far!

Therese

Therese

06-08-2009 om 16:58

Spiraal-ervaring

Mijn tweede koperspiraal kwam er ook spontaan uitzetten. Met nummer één en drie nooit problemen gehad. Heb een paar weken daarna meteen weer een nieuwe laten zetten bij de gynaecoloog. Het meest logische lijkt me inderdaad domme pech, maar spiraaltjes worden ook niet altijd goed geplaatst. Gevolg is dat ze er uitgewerkt worden.
Overigens heb ik bij alle spiralen het advies gehad om aanvullende anti-conceptie te gebruiken tot de controle-echo van het spiraal. Het schijnt wel vaker te gebeuren dat ze verzakken of verdwijnen. Condooms gebruiken zolang is geen rare gedachte van je. Wel een slimme gedachte .
Succes met het plaatsen van een nieuwe en hopelijk een blijvertje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.