Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Minet

Minet

01-09-2010 om 19:09

Human horse power

Wie kent iemand, of heeft zelf ervaring met therapie via paarden? Ik bedoel hierbij de therapie zoals je dat kunt vinden op www.humanhorsepower.nl
Ben heel benieuwd naar ervaringen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

01-09-2010 om 19:51

Kritisch

"De dialoog met het paard is de dialoog met jezelf"

sorry hoor, maar hier haak ik af. Een paard heeft ook een karakter, en het ene paard is het andere niet. Ik heb vroeger wel als vrijwilliger gewerkt met paarden en gehandicapte kinderen, en ik weet dat het voor de gehandicapte kinderen echt geweldig was. Zelf word ik altijd rustig van met paarden omgaan.

Waar ben je naar op zoek?

Minet

Minet

01-09-2010 om 19:55

Ik ben op zoek naar mensen die hiermee ervaring hebben. Niets meer en niets minder
Iemand in mijn zeer nabije omgeving gaat daar nl. binnenkort naar toe, en ik wil heel graag horen of mensen er baat bij hebben gehad, en wat dan het resultaat was.

ishtar

ishtar

01-09-2010 om 20:46

Link heel vluchtig bekeken

maar wel ervaring met begeleiding dmv paarden. via deze: http://horsewise.nl/ (ik zet het linkje hier neer zodat je zelf evt de al dan niet gelijkwaardigheid kan bekijken).
Mijn zoon, verstandelijk beperkt en autistisch, heeft hier 'paardrijles'
Dat spiegelen is daar een onderdeel van. En geloof het of niet, het werkt echt, dat spiegelen. Jij rustig...paard komt bij je kijken, jij onrustig, paard loopt bij je weg. Je kunt paard roepen (zonder woorden, maar door je houding/beweging/gedrag) en wegsturen, zelfs rondjes achter je aan laten lopen, laten draven ed.
Voor mijn zoon is de waarde hiervan dat hij in gaat zien wat voor effect zijn gedrag op anderen heeft.

Minet

Minet

01-09-2010 om 21:03

Ishtar

ishtar, de inhoud van jouw link lijkt inderdaad erg op hetgeen staat op de site waarvan ik de link gaf.
Het kind waarover ik het heb ik niet gehandicapt, maar heeft een ernstige hechtingsstoornis met alle gevolgen van dien. Omdat geen therapeut bij haar 'binnenkomt' EN ze dol is op paarden lijkt dit voor haar een prachtige mogelijkheid. Nu nog afwachten of het gewenste doel behaald zal worden.
Fijn dat jij bij jouw zoon resultaat ziet!

Vraagje

Hoi,

ik ben al een hele tijd op zoek geweest naar zoiets in mijn omgeving maar het is erg lastig te vinden. Waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste zoektermen in google. Weten jullie misschien waar ik kan vinden of zoiets ook in onze regio zit (Amsterdam) ?

ishtar

ishtar

02-09-2010 om 13:59

Kijk hier eens:

http://www.verenigingfpg.nl/sport_en_therapie.php
misschien kunnen ze je daar helpen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.