Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

piepje

piepje

30-10-2010 om 11:58

Hyperreactieve slijmvliezen

Is hier iemand bekend met hyperreactieve slijmvliezen van de longen? Ik heb een pufje (bricanyl) van de huisarts gehad met de mededeling dat de slijmvliezen van mijn longen onder invloed van prikkels van buitenaf te veel slijm aanmaken waardoor ik ga piepen en reutelen. Het pufje helpt trouwens wel goed.
Ik kom er nog niet echt achter door welke prikkels het erger wordt. Soms valt het mee en op andere dagen piep en reutel ik dat het een lieve lust is.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen want ik ken helemaal niemand met deze kwaal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Als ik veel snelweg gereden heb, heb ik dagenlang een slijmophoestkuchje vooral smorgens. Toen ik in een grote stad werkte had ik het ook erger dan nu ik in een dorp werk. Ook altijd een verstopte neus. De KNOarts vond me een bezienswaardigheid, geen allergieantistoffen, maar toch alle verschijnselen. Ik gebruik ook zo nu en dan pufjes. Van verkoudheid blijf ik ook altijd weken nahoesten, heel lastig.

piepje

piepje

30-10-2010 om 23:00

Combi

Ha, ik lijk wel een combi van jullie verhalen. Ook geen allergie in mijn bloed aantoonbaar, maar wel alle verschijnselen. Ook vaak verstopte neus, niesbuien en dus dat gereutel en gepiep. Ook verkrampt mijn ademhaling als ik gefietst heb en dan ergens naar binnen ga.
En nog een heel vreemd verschijnsel, maar ik weet niet of dat nou bij de symptomen van hyperreactieve slijmvliezen hoort: af en toe als ik buk en ik houd mijn hoofd scheef (om iets uit het onderste keukenkastje te pakken of zo) dan loopt er gewoon water/traanvocht/heel dun slijm uit mijn neus. Ik kan het niet tegenhouden door mijn neus op te halen. Tja het is een lekker verhaal...maar komt het je bekend voor? Ik ben heel benieuwd naar reacties

Hier idem!

Chronisch opgezwollen, geïrriteerde slijmvliezen in mijn neusholtes. Ik weet niet beter of ik ben/word/was verkouden.

Afgelopen dinsdag ben ik hier aan geopereerd pffffffff en het is geen pretje. Over 6 weken weten we of dat het iets geholpen heeft. De KNO arts gaf garantie tot de deur

piepje

piepje

31-10-2010 om 14:49

Voel het niet

Het gekke is dat ik normaal gesproken echt wel voel dat mijn neus volloopt, maar soms als ik mijn hoofd buk en draai loop er vocht uit een holte mijn neus in en dan voel ik het dus helemaal niet. Dan loopt er geheel onverwacht echt gewoon water uit mijn neus.

jippa

jippa

31-10-2010 om 21:34

Ook

Tja, hier ook ongeveer alles wat jullie beschrijven. Ik kan geen dag zonder beschermende pufjes en neusspray. Ook vaak hoofdpijn waartegen alleen antihistaminepillen helpen. Veel dingen waar ik wel op reageer komen niet uit de testen, al is er ook wel allergie aantoonbaar in mijn bloed. Het is eerder ook a-typisch astma genoemd.
Algemene prikkels waar ik last van heb: overgang van koud naar warm en andersom, vochtige lucht, uitlaatgassen, deo- en parfumluchten, schoonmaakmiddelen, wollen kleden, stof, schimmels en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Straaltje water uit mijn neus heb ik ook met vlagen en heesheid ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.