Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-03-2026 om 13:29
Heeft iemand hier ervaring met een hysteroscopie? Ik heb al 4 maanden zonder pauze bloedverlies, soms hevig, soms normaal, soms spotting, maar het is er altijd. Ze willen nu een hysteroscopie uitvoeren poliklinisch, tijdens inwendig onderzoek met een staaf, zagen ze een poliep, als dat klopt verwijderen ze dat ook direct.
Ik lees dat veel vrouwen het met roesje/narcose laten doen, zelf sta ik op de wachtlijst voor hysteroscopie met roesje, maar dat kan nog zo lang duren. Zonder roesje staat de afspraak gepland komende maandag. Ik ben heel bang dat ik de pijn niet ga kunnen verdragen, maar hoop dat het toch lukt, want het bloedverlies is echt niet meer te doen. Wie weet sta ik voor met roesje nog 1 of 2 maanden op de wachtlijst. Halve herfst, hele winter heb ik bloedverlies gehad. Ik wil nu met de lente niet nog weken hiermee rondlopen.
Ik merk dat ervaringen, zonder roesje/narcose/verdoving, echt uiteen lopen. Iemand een positief verhaal? Of is het echt hels?
27-03-2026 om 18:18
ik heb een vaginale radicale hysterectomie gehad onder volledige narcose. Is me erg meegevallen.
27-03-2026 om 20:09
Ik heb een hysteroscopie gehad en was zeker bij kennis. De arts kwam niet 'binnen' omdat mijn baarmoedermond gesloten was en bleef. Met enig geweld is het onderzoek toch gelukt. Ik kan me er weinig van herinneren, geen pijn in elk geval. Wel dat ik graag wilde dat het onderzoek zou lukken. Maar pijn, zeker hels, helemaal niet. Ik meen me te herinneren dat ik verdoofd ben toen bleek dat de arts niet naar binnen kwam: forceren zou pijn doen. Nou ja, geen pijn gehad dus. Al typend herinner ik me er meer van: t lukte niet, toen alsnog verdoving, een tijdje op de behandelstoel moeten wachten tot dat middel werkte. Daarna is de ingreep wel gelukt. Zonder pijn.
27-03-2026 om 20:56
Ik heb een curettage gehad ivm post menopausaal bloedverlies, dat is denk ik net zo iets. avond er voor pijnstiller en op de dag van het onderzoek pijnstiller. Geen pijn gehad