Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oregano

oregano

19-08-2011 om 13:40

Iemand ervaring met kaakoperatie, botopbouw ivm plaatsing implantaten

Net terug van vakantie ligt er een brief dat ik 9 september geopereerd wordt, dagopname. Ze gaan wat bot weghalen uit mijn bovenkaak en daar ook weer plaatsen ivm plaatsing 2 implantaten. Wie heeft dit ook gehad en hoe is dit gegaan? Ik hoop dat het allemaal zal meevallen want ik zie er als een berg tegenop..Volgende week gaan ze alvast een hoektand trekken en krijg ik een tijdelijk plaatje...Al met al kost dit hele grapje mij zo'n 4700 euro waarvan ik 2000 zelf moet betalen.
Alvast bedankt, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-08-2011 om 14:34

Oregano

Ik heb geen flauw idee of ervaring, maar wil je vast veel sterkte wensen!

Moeder

Ik kan het me nog herinneren. Ze had wel twee dagen last van haar mond, maar het viel echt reuze mee. Hoop dat het bij jou ook zo is.

Tihama

Tihama

20-08-2011 om 21:29

Beetje anders

Ik kreeg een implantaat bij mijn hoektand. Daarvoor heeft de implantoloog eerst bot weggeboord. Dat bot heeft hij vervolgens gemengd met kunstbot zodat dit als extra vulmiddel gebruikt kon worden bij het plaatsen van het implantaat.
Omdat het een bovenhoektand was, waar natuurlijk veel zijwaartse krachten op komen, moest er een behoorlijk diepe verankering komen (bijna 3 cm diep omhoog). De hele actie duurde ruim 3 uur, waarbij alles wat er maar te verdoven was in mijn gezicht verdoofd was

Hij raadde me aan om de eerste 5 dagen permanent pijnstillers te slikken. Dus niet afwachten tot het uitgewerkt was, maar gewoon op gezette tijden. En daarna pas kijken of het ging. Ik vond het allemaal wel meevallen.

Ik heb het implantaat overigens nu 4 jaar en tot grote tevredenheid. Bij de laatste röntgenfoto's bleek ook dat er nieuwe botaangroei is opgetreden.

Tihama

Implantaat

Bij mij hebben ze ook botopbouw gedaan voor een implantaat bij de kaakchirurg. Moest enkele dagen antibiotica slikken om een evt ontsteking voor te zijn. Maar zeer weinig last gehad. Heb meer last van een vulling die geplaatst wordt. Heb het implantaat al een paar jaar tot volle tevredenheid. Het is duur maar heb er veel plezier van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.