Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ff anoniem

ff anoniem

26-09-2010 om 09:49

Iemand ervaring met tena flex?

Ik draag wegens incontinentie problemen eerst Tena Pants en nu Tena Flex. Ik ben niet overtuigd, ik heb wel het gevoel dat ik minder "luier" om heb, maar ben tot nu toe al 2 keer geconfronteerd met een natte spijkerbroek. Ik kreeg wel de tip van de apotheek om dan over te stappen naar een slip variant.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

26-09-2010 om 21:16

In mijn werk

Tijdens mijn werk heb ik regelmatig mensen die incontinentiemateriaal gebruiken. Ik merk dan wel dat de Tenapants beter urine opvangen dan de Tenaflex. Sluit op één of andere manier toch beter aan.
De slips van Tenaflex? Die ken ik niet. Heb je dan niet één soort van Tenaflex?

San

San

27-09-2010 om 11:33

Tena slip

ik weet niet hoe mobiel je bent en of je in een rolstoel zit, maar uit je berichtje maak ik uit, dat je nog niet zolang incontinent ben. Persoonlijk zou ik niet gaan voor een Tena-Slip, omdat het een grote pampermodel luier is, met (nog) een plastik buitenzijde met 4 plakstrips. Deze luier is erg zichtbaar en hoorbaar onder je jeans, ook komt deze boven je broek uit. Ik kan deze luier wel aanbevelen voor de nacht en dan voor overdag een tena-flex. Overigens is er wel een dikkere variant van deze luier, die zou je ook kunnen proberen. ook kan ik uit ervaring vetellen dat zo'n tena-slip vrij moeilijk zelf aan te doen is, maar voor de nacht zou je evt wat assistentie van je man kunnen vragen. succes

Elvira 1980

Elvira 1980

01-10-2010 om 06:34

Tena flex

Ik ga er van uit als jezelf Tena flex gebruikt dat je vrij mobiel bent. Voor vrouwen is een Tena flex wat idealer dan voor mannen en als je hem goed omdoet is er niets aan de hand. Ik heb hier wat tips (ik zit in de verpleging:
1. Vouw de luier eerst in de lengte dubbel, zodat je een komvorm krijgt.
2. Doe de flex altijd staand aan.
3. Controlleer regelmatig of de tena flex nog goed zit, zeker als je bewegelijk bent. De tena flex heeft bij mensen met een "buikje" alijd de neiging om af te zakken omdat de heupband naar beneden wordt gedrukt en de elastische randjes van de benen niet meer goed aansluiten waardoor de luier kan gaan lekken. Remedie: gebruik een strakke boxershort of je kunt een bodystocking (als een romper) gebruiken. Succes!

Desiree

Desiree

08-10-2010 om 16:44

Flex en slip

Ik draag ook de Tena flex, vooral omdat het verschonen makkelijker is dan met pants. Ik draag ze onder een strakke boxershort, en heb eigenlijk nooit last van lekkage.
Als ik weet dat ik me lang niet kan verschonen, bijvoorbeeld op reis, draag ik een Tena slip. Die lijken inderdaad wel op grote pampers, maar als je ze onder een rok draagt met een panty of maillot eroverheen vallen ze toch niet op. Ook voor 's nachts gebruik ik de slip.

Groeten,

Désirée

ook anoniem

ook anoniem

09-10-2010 om 22:26

Tena flex

hoi

Ikzelf heb ook de flex geprobeerd en was er helemaal niet tevreden over ik kreeg ook last van lekkage en de heupband sneed in mij zij. Ik gebruik nu broekjes en slips. Wat wel heel belangrijk is dat je goed aansluitend ondergoed over je pant draagt omdat hij anders gaat afzakken en dus gaat lekken. Wel gebruik ik een ander merk namelijk abena voordeel is dat die alles met katoenen buitenkant hebben dus geen gekraak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.