Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

02-08-2009 om 23:38

Ik ben tegen extran en AA drink voor mijn 3 jarige, is dat dan zo raar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tess

Zoon van bijna 4 blijkt plotseling ineens wel prik te lusten, maar vorig jaar nog niet. En dat was op vakantie (familiebezoek Indonesië) nog best lastig. Vers vruchtensap uit een pak heeft de horeca daar niet, evenmin als chocomel of fristi, de nationale prikloze frisdrank Te Botol (ijsthee) bliefde meneer ook niet, dus dat was inderdaad mineraalwater of niks.
In de winkels waren er sapjes te kust en te keur (hele lekkere, in kleine pakjes ook nog), maar daar heb je in een restaurant weinig aan. Dus ik voel met je mee.

Groeten,

Temet

69er

69er

04-08-2009 om 22:58

Slechte moeder..

Goh realiseer me ineens hoe andere ouders naar me kijken als ik mijn kind in het zwembad sportdrank kom brengen..........
Bij intensieve aktiviteit is dit om medische redenen nodig, maar geloof dat ik het de volgende keer even in een schoolbeker giet.
69-er

Yta Chalne

Yta Chalne

05-08-2009 om 06:53

Drama

Ik heb gisteren speciaal even op een flesje aa drink gekeken in de supermarkt, en ik heb er niets in gezien wat alle afkeer rechtvaardigt (of wat het slechter maakt dan ranja of roosvicee) Veel en snelle suikers, beetje extra toegevoegde vitamines. Zeker niets ergers dan in fristi of chocomel, wat dan weer wel algemeen aanvaardbaar wordt geacht te zijn.
Uiteraard bepaalt iedereen het beste zelf wat haar kind drinkt, dus als je denkt dat 'energiedrankjes' de as van het kwaad zijn, vooral laten staan! Maar bedenk je dat het vooral een gevoel is, en dat het echt goed te vergelijken is met al die andere mierzoete drankjes die kinderen op terrassen krijgen, inclusief sap.

ayla

ayla

05-08-2009 om 08:07

Fristi

is toch ook gewoon troep kilo's suiker om het smerig zoet te maken, ik vind het ronduit smerig. Doe dan maar af en toe een glaasje cola light.
nu met de intolerntie vind ik die frisdrank ook prima, friti, chocomel mag ze niet, appelsap is ze niet echt dol op en is trouwens ook niet geweldig voor de tanden.

maar ook ik geef toe er is eigenlijk niets beter dan water

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2009 om 12:48

Pelle

Waarschijnlijk de snelle suikers. Ook op te lossen (en zo werd het 15 jr geleden gedaan) met een Dextro-suikertabletje.
Hier ook een sportkind wat vlak voor de inspanning een Dextrootje neemt en daarna sportdrank
O, en tussendoor uitsluitend juist de langzamere suikers eet uit banaan, krentenbol en ontbijtkoek.

Tirza

69er

69er

05-08-2009 om 18:14

Suikers

sportdrank heeft een combinatie van suikers die variëren in afbreeksnelheid. In dit geval gaat het er om dat bij een vraag naar "snelle" dit uit het bloed gehaald moet worden , omdat het lastig ergens anders vandaan gehaald kan worden.
69er

Noelia

Noelia

05-08-2009 om 20:41

Cola cafeine

Ooit heb ik mijn zoontje een glas cola gegeven op een bruiloft. Hij was toen een jaar of 5. Nou, ergens wel lachen. Hij leek wel dronken. Hij was me daar druk en lollig. Vanaf toen besefte ik wat cola kan doen bij een kind. Of cafeine. Hij is nu elf en sinds een jaar mag hij af en toe een glas cola. Maar hij taalt er niet eens naar. Als een ander kindje het drinkt wil hij ook een glas maar daarna wil hij toch gewoon weer ijsthee. Ik kan zelf ook niet zo goed tegen cafeine dus ik kan begrijpen dat dat bij een kind nog meer aan slaat. cola is voor volwassenen al niet goed (slaapproblemen) laat staan voor een kind. Hetzelfde zal met de energiedrankjes zijn.

Altijd maar dat gemiep over cola...

Cola is niet slechter voor de kindertandjes dan appelsap. Ijsthee is zelfs nog slechter. En de caffeine in cola is minder dan die in een glas thee. In ijsthee zit ook caffeine, iets minder dan in cola, dat dan weer wel. Mijn kids mogen in de weekenden gewoon fris (naar keuze) en door de week aanleng, maar wel met mate.
Wat wel belangrijk is, niet gelijk tanden poetsen na zo'n zuur drankje, dan poets je de glazuur er zo vanaf!!
Groetjes, Goya

Goya

Er viel mij iets op in jouw berichtje. Niet gelijk tanden poetsen na zo'n drankje. Wat ook heel belangrijk is, dat je na het tanden poetsen, het eerste half uur niet zo'n drankje gaat drinken, want dan vliegt het glazuur er ook zo vanaf.

Dacht het niet karin

Hier een duidelijk geval van vooroordeel. Die 2 spoken van mij krijgen echt geen AA of frisdrank met prik. Vind het zelf niet nodig. Hier krijgen ze vaak ranje (dun aangemaakt) en af en toe fristi of appelsap. Ik heb altijd het idee dat er kilo's suiker in die snelheidsdrankjes zitten en gebruik ze zelf ook (bijna) niet. Maar klopt ook wat er gezegd wordt over appelsap enz. Zit natuurlijk ook troep in. Maar een energie drankje aan een 3-jarige. nope, lijkt mij niet. Maar dat is uiteraard mijn mening. Dus Karin, ik vind je niet overdreven hoor!

Groot gelijk!

Mijn dochter krijgt het ook niet. Per ongeluk een keertje gekregen en het kind stuiterde er flink van. Vandaar hier nu thuis de term: stuiterdrankjes

Ondertussen is mijn dochter nu 10 maar ze krijgt ze nog steeds niet. Ze hebben op haar een hele extreme werking, ik krijg er een enorm druk kind van die niet meer te stoppen is.

Enne... buiten wat anderen vinden: als het jouw norm is en jij vindt dat je er goed aan doet, lekker blijven doen. Jij bepaalt wat goed is voor je kind. Dat anderen het blijkbaar wel doen, dat moet iedereen voor zich weten denk ik altijd maar.

Noelia

Noelia

06-08-2009 om 18:30

En dit zegt wikipedia over cafeine

Iedereen een beetje gelijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne

Mya35

Mya35

06-08-2009 om 20:26

Nog maals cola

Ik heb wel gemerkt de afgelopen jaren dat sommige ouders vrij terughoudend zijn met cola. Mijn kinderen mogen na school altijd kiezen wat ze willen drinken. Vaak nemen ze vriendjes, vriendinnetjes mee naar huis om te spelen. Ik laat de kinderen dan kiezen wat ze willen drinken. Vaak hebben ze wel de keuze uit meer dan 10 dingen. Wij hebben altijd thee, limonade (verschillende soorten siroop), frisdrank (altijd cola en meestal ook wel Fanta, Cassis, 7up..), verschillende soorten sap en vaak ook wel iets van yogi drink in huis. Kortom keuze genoeg. Wat mij wel opvalt is dat sommige kinderen zodra ik cola zegt de rest al niet meer willen horen. Cola dat willen ze want thuis krijgen ze dat nooit of alleen met feestjes. Cola is dus een bijzonder drankje.
Er zijn ook vriendjes die helemaal geen prik lusten. Mijn jongste dochter ook trouwens. Die wil helemaal geen prik. Ze heeft veel liever sap.
Het valt me dus wel op dat cola door veel kinderen wel als bijzonder wordt gezien. Ik ben heel makkelijk daarmee dus van mij mogen ze wel cola. Dat vinden ze geweldig.
Regelmatig eten hier woensdagmiddag kinderen mee na school en dan mogen ze ook kiezen wat ze bij het eten willen drinken. 's avonds drinken we water tijdens het eten maar 's middags mogen de kinderen kiezen. Bezoekende kinderen kiezen dan ook vaak voor cola. Mijn eigen kinderen verschilt maar die kiezen vrij vaak voor limonade. Dat vinden ze lekkerder bij het eten.
Ik heb trouwens nooit iets gemerkt van een opwekkend effect van cola op mijn kinderen. Ook bij mezelf trouwens niet. Ik drink rustig een halve liter cola zero (dat is mij favo cola) vlak voor ik ga slapen. Nooit last van.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-08-2009 om 20:38

Wel cola

geen sportdrankjes, niet dagelijks tenminste. Zoon heeft het best weleens op....

Hyper van suiker filmpjes

Als je denkt dat je kids hyper worden van suiker zijn dit wel leuke filmpjes.


http://www.youtube.com/watch?v=Yh1NihohHIU&feature=SeriesPlayList&p=89A517EAB0E64E44&index=2

http://www.youtube.com/watch?v=Cbhs8kZ6Mtw&feature=SeriesPlayList&p=89A517EAB0E64E44&index=3
Ik vond dit een erg leuk onderzoek,
groetjes Goya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.