Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moe moe moe

moe moe moe

05-04-2011 om 14:11

Ik blijf maar moe

Ruim een jaar geleden werd ik als vrijwilliger heel geniepig aan de kant gezet, een club waar ik al 25 jaar actief voor was (al sinds mijn 14e).
Dat was een erg vervelende periode.
Ik was toen ook steeds heel moe, maar kon er ook niet van slapen dus logisch.
Maar ik blijf zo moe, en slaap nu prima.
Ik heb met de situatie wel min of meer vrede, kan er zonder tranen weer over praten en denk er niet vaak meer aan.
Ook heb ik verder een leuk leven als zzp-er (30-35 uur per week) en moeder. Ik sport 2x per week en eet gezond.
Maar ik kom de dag bijna niet door soms, als het even kan (lukt niet altijd) ga ik even liggen overdag. Regelmatig ga ik tegelijk met de kinderen naar bed (8 uur).
Het is nu precies een jaar geleden dat ik er een punt achter zette, maar ik zie de mensen nog regelmatig helaas. (kleine wereld en mijn dochters sporten nog bij die club)
Volgens de huisarts ben ik zo gezond als een vis, maar wellicht nog wat gestrest (alleen bloed bekeken). Ik heb verder niet zoveel zin om daar terug te gaan, ik voel me niet erg serieus genomen door de huisarts, mijn klachten zijn ook vrij vaag, want verdere dan moe kom ik niet (en moe zijn we allemaal weleens zei hij nog)
Of zou het door mijn allergieën komen? Ik heb ook hooikoorts een huisstofmijt allergie, maar heb daar behalve af en toe een loopneus en traanogen niet erg veel last van. Huisarts dacht zelf van niet. Maar wellicht zijn er mensen hier die wel vermoeidheid als bijverschijnsel hebben bij hooikoorts.
Wat kan ik nog zelf doen om die vermoeidheid te doorbreken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

05-04-2011 om 15:38

Snurken, apneu?

slaap je wel goed, en diep genoeg? Snurk je?

Moe moe moe

Ik herken het wel dat altijd maar moe zijn, huisartsen kunnen daar weinig mee. Ik heb bij mijzelf gemerkt dat ik vooral moe ben als ik emotioneel ben. Dat kan erg aan mij vreten, als ik dat stukje dan weer goed heb dan wordt de vermoeidheid ook weer wat minder.
Muizemeis

Kwaliteit slaap

Ik herken het, ook moe blijven als je denkt genoeg slaap te hebben gehad. Ook ik zou dan denken aan iets als snurken of apneu, vooral omdat je ook hooikoorts hebt, misschien een verstopte neus 's nachts, waardoor je gaat snurken? Zo werkt het bij mij iig.

Primavera

Primavera

06-04-2011 om 10:09

Wàt heeft de huisarts bekeken

Hallo moe,
Ik vraag me af wat de huisarts precies bekeken heeft in je bloed en ook of je de uitslagen zelf hebt.
Op vitamine B wordt bijv. niet standaard geprikt, terwijl een tekort daarvan ernstige vermoeidheidsklachten kan geven. Schildklierwaarden schijnen door ouderwetse huisartsen nog wel eens verkeerd geinterpreteerd te worden doordat ze er geen rekening mee houden dat een tijdje terug door voortschreidend inzicht de officiele waarden veel lager waren dan ze eerst dachten.
Zoals Pluk noemde kan slecht slapen door apneu of snurken ook chronische vermoeidheid veroorzaken, een hele riks auto-immuunziekten, kanker, lyme, enz. Gebruik je bepaalde medicijnen voor je hooikoorts? Sommigen kunnen ook loomheid als bij-effect gevan in een aantal individuele gevallen.
In ieder geval zijn het geen dingen die je zelf uit kan vogelen, maar die toch echt door een arts uitgezocht moeten worden. Als je je niet serieus gevonden voelt door je huisarts zou ik toch overwegen om een andere te zoeken.
Groeten Primavera

Ook jaren gehad

en nooit wat gevonden, ik heb meerdere keren mijn bloed op van alles laten onderzoeken.

Wat sinds een half jaar goed helpt is minder suiker en wit eten. Dus geen wit brood, minder witte rijst en witte pasta. Suiker zo veel mogelijk laten staan. Meer groente, vlees, vis, eieren, kaas eten. Ik eet nu dagelijks roggenbrood, niet echt lekker maar wel erg goed ook voor mijn stoelgang.

En verder van je af praten, daar zit nog steeds veel pijn. Wat zou jij die mensen nog willen melden en met welke verwachtingen etc. je hebt het blijkbaar nog niet geaccepteerd en dan sleept het voort elke keer als je er weer bent voel je het weer, ik zou proberen uit te zoeken hoe je van dat gevoel af kan komen.

Valkyre

Valkyre

06-04-2011 om 13:08

Ik lees mee

Ik volg dit draadje met belangstelling, want ook ik ben moehoehoe. (Ik lijk wel een koe). Ik heb ook geheugenproblemen (stress?)

Mijn gevoel zegt

..dat jij te winnen hebt aan de psychische kant. 1x wat gesprekken met een psychiater is nogal kort door de bocht om alles uit die hoek verder af te wijzen.

Dit gezegd zijnde moet natuurlijk altijd alertheid heersen op medische oorzaken, en die moeten ook aangepakt worden. Maar zelfs als die er wel zijn kan het zinnig zijn om wat psychotherapeutisch achtige begeleiding te krijgen in hoe je met die evt. ziekte, maar ook met je werk en privé-perikelen waarover je hier regelmatig post, om kunt gaan.

Daar zit rek in, en dat is goed nieuws!

Tirza G.

Tirza G.

06-04-2011 om 22:29

Moe

Is een klacht die je vaak ziet bij psychische problemen én bij klachten aan de ingewanden, zoals je darmen of nieren. Gevoelige darmen kunnen een trigger zijn voor moeheid. Maar vlak depressies niet uit: een depressie is een ernstige ziekte die alles zal doen om zichzelf in stand te houden. Dat is namelijk wat ziektes doen: mechanismes ontwikkelen om in vijandelijk gebied (jouw lichaam) te overleven.

Tirza

Fianna

Fianna

07-04-2011 om 10:07

Lichamelijk

Ik zou eerst iets lichamelijks uitsluiten voordat je besluit dat het psychisch is. Vraag de bloeduitslagen op, altijd verstandig, ik heb de afgelopen maanden meerdere maken meegemaakt dat ze niet goed bekeken zijn door de huisarts. Triest maar waar.
kijk of er geprikt is op vitamine d, de b vitamines en ijzer (dus niet hb, maar ferritine). en inderdaad, kijk of de schildklierwaarden wel echt goed zijn, als die geprikt zijn.
Allergien kunnen ook vermoeidheidsklachten geven. Ik ken iemand met hooikoorts die vaak echt doodop is, vooral tijdens het seizoen en van mijn oudste zoon weten we sinds kort dat hij allergisch is voor huisstofmijt. dat verklaarde zijn vermoeidheid. Sinds ik zijn kamer vaker stofzuig enz enz zit hij er veel gezonder uit en is veel minder moe.
succes er mee en laat je niet afschepen door je huisarts!

Allergie

Moeheid is de meest onderkende bijwerking van een allergie. Uit ervaring weet ik dat je echt heel moe kunt worden van allergie. Sluit dat dus niet uit, probeer eens of je je met anti-allergietabletten (via de huisarts) je beter voelt.

Valkyre

Valkyre

13-04-2011 om 20:11

Moe moe moe

Hoe gaat het nu?

Bij mij gaat het iets beter. Ik heb tien dagen een daglichtkuur gedaan om in het zomertijdritme te komen, en dat lijkt te helpen. En ik slaap stukje bij beetje bij (een half uur per nacht meer dan normaal), meer sporten, minder suiker, en ook meer niksen tussendoor. Pffft.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.