Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Suiker

Suiker

14-09-2016 om 22:01

Ik heb diabetes type 2, en nu?


Tosti

Tosti

19-10-2016 om 14:18

Taruh

Als de gebroken enkel mijn enige probleem was had ik m niet genoemd. Ik heb een spieraandoening, bewegen is en blijft een probleem, zeker op het niveau van vetverbranding en dat is waar zij op doelde.

Kruiden weet ik allemaal wel, dat is het probleem niet. Evenmin de hoeveelheid.
Ik at uit mezelf al weinig en viel er niet op af. En dat is juist mijn doel. Wat moet ik...over op 800 kcal????? Dan val ik flauw.

Het gaat erom dat als je lijf je in de steek laat, dat je dan eigenlijk nog niet genoeg te verwerken hebt, maar ook al die gezellige dingen je afgenomen worden en dat je in een keurslijf gestopt wordt daar waar een gezond iemand keuzevrijheid heeft.
En natuurlijk doe je dat voor je gezondheid...lijkt me logisch. Maar leuk hoe je het niet te vinden om op de klok te leven, te moeten eten als je geen trek hebt en als snacktip een zilveruitje krijgt.

Het is niet mijn eerste aanpassing maar de zoveelste en dan heb je er echt wel een keer ff flink genoeg van.

Sarenza

Sarenza

19-10-2016 om 16:26

Suiker en Tosti

Soms heb je ook gewoon geen klik met een dietiste. Dat kan altijd. Ik had er eentje die begon over Optimel. Ik vertelde dat ik beroerd werd van de melk en de kunstmatige zoetstoffen er in. Maar ze bleef bezig over die Optimel. Dat was dus één keer en daarna nooit meer.

Ik heb destijds veel gelezen over diabetes en voeding en volgens mij gaat het niet zo zeer om minder maar om beter eten. Minder koolhydraten, geen toegevoegde suikers en zo puur mogelijk. Dus eigenlijk heel veel groenten (denk aan een halve kg), weinig fruit, bij elke maaltijd een beetje eiwit (denk halve kipfilet/1 ei, geen hartig broodbeleg want daar wordt suiker en zout aan toegevoegd maar groenten en fruit. Weinig brood, aardappelen, pasta en rijst. Alleen maar volle melkproducten maar wel met mate en zeker geen yoghurtjes met fruit ofzo er in want suiker. Denk maar gewoon, geen suiker

Je kunt het echt heel leuk maken maar dat kost tijd, energie en motivatie. Je gezondheid is dat natuurlijk waard maar je moet het wel kunnen opbrengen.

Heb je nog eens bloedgeprikt, zie mijn vorige post?

Hier staat een heel dossier over afvallen met nuttige informatie https://lekkergezond.nl/dossiers/afvallen/

Wat blijkbaar schijnt te helpen is het 5:2 dieet. Ik heb het niet uitgeprobeerd.

Heel veel sterkte.

Lente

Lente

19-10-2016 om 20:07

Je kunt ook zelf hartig broodbeleg maken

Bijvoorbeeld een kleine rollade van kip (zelf maken, dus zonder zout, wel met lekkere kruiden). Die kun je daarna in dunne plakjes snijden voor op brood.

Aardbeien, frambozen en bramen bevatten weinig suiker. En ze zijn heel gezond. Die kun je ook diepvries kopen. De Lidl heeft prima zakken diepvriesfruit. Mijn favoriet is frambozen, lekker door de yoghurt.

Hanna

Hanna

07-11-2016 om 14:59

Geen zout?

Ik ben verbaasd, het verband tussen zout eten en hoge bloeddruk was toch al naar het rijk der fabelen verwezen? Verder staat hier in de supermarkt ook mineraalzout (magnesiumzout, als ik het goed heb) dat beter zou zijn in plaats van NaCl (keukenzout)?

Gooit de diëtiste alle koolhydraten op één hoop? Dat is niet terecht, verdiep je een beetje in langzame en snelle koolhydraten. De langzame zijn veel minder slecht voor je bloedsuikerspiegel.

Ik snap dat het wennen is om koolhydraatarm te eten, maar er zijn allerlei facebookgroepen e.d. die recepten uitwisselen. Je kunt juist geweldig lekker eten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.