Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik heb kanker

dag allemaal
2 weken is mijn baarmoeder verwijderd, de gynaecoloog ging ervan uit dat het een vleesboom was. Het gaat helaas om een vrij zeldzame vorm van kanker, een  leiomyosarcoom (kanker van de spier). Ik word volgende week doorgestuurd naar het A. Van Leeuwenhoek voor verdere onderzoek en behandeling. De grond is onder mijn voeten weggeslagen. 
sini


Sinilind

Sinilind

02-06-2023 om 16:17 Topicstarter

Nog beter: ik kan vrijdag 9 al terecht in het AvL voor alles (scan/bloed/gesprek met arts etc). Nog een week in onzekerheid maar dan gelijk op de juiste plek. 
Sini

Sinilind schreef op 02-06-2023 om 16:17:

Nog beter: ik kan vrijdag 9 al terecht in het AvL voor alles (scan/bloed/gesprek met arts etc). Nog een week in onzekerheid maar dan gelijk op de juiste plek.
Sini

Oh, je bedoelde niet komende dinsdag, maar die week daarop, omdat je nu weer de 9e als beter noemt? Mijn ervaring is dat de uitslag van een CT-SCAN vaak al op dezelfde dag of sowieso een dag daarop bekend is. Bloed nog dezelfde dag trouwens. 

Sorry, ik dacht dat je komende dinsdag de scan had (en evt bloedprikken), zodat je diezelfde dag of uiterlijk woensdag de uitslag kreeg. Een week in onzekerheid vind ik persoonlijk wel erg lang in jouw situatie, had ik niet verwacht vh AvL en is ook niet mijn ervaring trouwens. 

Ik blijf voor je duimen uiteraard 

Van het AvL meen ik trouwens te weten dat zij altijd proberen zoveel mogelijk de afspraken op éen dag te plannen. Ik neem aan omdat mensen soms van ver komen. Zo'n dag is dan wel uitputtend, maar het is natuurlijk veel prettiger dan telkens heen en weer voor 1 afspraak.

Inderdaad nog een week nagelbijten, maar wel meteen op de goede plek, wat je zegt. Zit er erg veel tijd tussen alle afspraken?

Sinilind

Sinilind

02-06-2023 om 17:00 Topicstarter

nee de afspraken zijn van 11:30 tot 13:10, dus echt snel achter elkaar. En ik zit gelijk op de juiste plek. Een week wachten is lang ja, maar volgens mijn eigen gynaecoloog maakt het voor de kanker niet zo veel uit: ik ga niet binnen een week opnieuw 20 extra uitzaaiingen krijgen. 
carpe diem in de tussen tijd

Sinilind schreef op 02-06-2023 om 12:21:

Ik merk ook dat het feit dat ik nu zo gelukkig ben in mijn leven me kracht geeft. Als dit vijf jaar geleden was gebeurt, met een slechte relatie en een baan waar ik niet blij mee was, was het veel erger geweest. Nu put ik juist mentale kracht uit alles wat ik bereikt heb en van alles lieve mensen om me heen.
Sini

Wat fijn Sini, dat je die kracht kunt voelen. Ik wens je een zonnig weekend toe! 

Succes met wachten Sini, een week kan idd lang duren ondanks dat het voor de tumor niet uitmaakt, hopelijk kan je wat afleiding vinden.
Ik heb zelf vorig jaar zomer de diagnose borstkanker gehad en bleek na de amputatie een uitzaaiing in mijn lymfeklier te hebben, waardoor ik voor een PET-CT-scan moest. Dit duurde bij mij ook een week voor ik terecht kon, poe, wat was dat een lange week. Ik vond het lastig om afleiding te vinden, hoop dat jou dat wel lukt!
Sterkte en een dikke knuffel

Sini, hoe gaat het nu met je? 

Denk ook aan je. Je hoofd zal wel tollen door alle onderzoeken en vragen.

Sinilind

Sinilind

09-06-2023 om 20:17 Topicstarter

ik heb geen goed nieuws gekregen vandaag. Ten eerste was het op de scan zichtbaar dat ik een longembolie heb (wat ik niet voelde, heel Vreemd). Maar de scan laat ook zien wat op uitzaaiingen lijkt. Woensdag vergadert de team en hoogstwaarschijnlijk wordt het een heftige chemo zonder enige garantie op genezing.
sini 

Ach Sini wat verdrietig. Heel veel sterkte! 

Wat akelig. Ik had gehoopt dat een operatie of bestraling een oplossing zouden zijn. Bellen ze je woensdag op, of heb je daar een afspraak om te bespreken wat ze van plan zijn?

Oh nee. Dat is echt geen leuk nieuws. Daar ben ik even sil van. 
Hopelijk, hopelijk valt het mee.
Sterkte gewenst.

Sinilind schreef op 09-06-2023 om 20:17:

ik heb geen goed nieuws gekregen vandaag. Ten eerste was het op de scan zichtbaar dat ik een longembolie heb (wat ik niet voelde, heel Vreemd). Maar de scan laat ook zien wat op uitzaaiingen lijkt. Woensdag vergadert de team en hoogstwaarschijnlijk wordt het een heftige chemo zonder enige garantie op genezing.
sini

Dikke virtuele knuffel, ik leef met je mee en had op betere uitkomsten gehoopt. 

Ach, wat een naar bericht. En dan ook nog een longembolie die ze nu bij toeval tegenkwamen. Sterkte Sini met de behandeling, hopelijk slaat de chemo goed aan. 

Ach Sini, wat een verdrietig bericht. Ik weet even niet goed wat te zeggen! Heel veel sterkte 🙏🏻

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.