Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Liesje

Liesje

07-06-2009 om 11:54

Ik heb vlooien!

Oh, bah. Wat erg! Ik heb vlooien tussen m'n kleding en wil hier natuurlijk van af, want het jeukt ik voel ze kruipen en heb bultjes en kan er niet van slapen. Zelf hebben we een aquarium en goudvissen in de tuin, dus van onze huisdieren kan het niet zijn. Wel is het zo dat mijn werkgever 3 katten heeft en ik heb het vermoeden dat ik ze daar oppik. Het is wel vaker voorgekomen, dat wanneer ik op visite was bij mensen met een kat dat er later vlooien tussen m'n kleding zaten. Wat kan ik hier nu aan doen? Is er een middel voor of zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

07-06-2009 om 12:45

Volgens mij...

....zit er verschil tussen mensen en dieren vlooien. Je kunt wel last hebben van dieren vlooien,maar volgens mij blijven die niet tussen je kleren zitten. Aai je bijv een kat die vlooien heeft, kun je daar wel door gebeten worden, maar ik geloof niet dat ze bij je blijven.
Ik heb net op google "mensenvlo" ingetypt en die komen in Nederland niet meer voor. Al kan ik me indenken dat met de korte reisafstanden die we tegenwoordig hebben met een vliegtuig, ze best wel naar hier kunnen komen.
Weet je zeker dat het vlooien zijn?
Klaartje

Guinevere

Guinevere

07-06-2009 om 13:19

Mensenvlo

Als het mensenvlooien zijn, dan heb je geluk, volgens mij is dat een bedreigde diersoort. Koesteren dus, of inleveren bij een vlooiencircus.
Als het dierenvlooien zijn zou ik mijn werkgever er eens op aanspreken. Laat die zijn katten maar eens behandelen. Voor jezelf: zoek eens op "vlooienbestrijding".
Sterkte met de kriebels.

Tango

Tango

07-06-2009 om 21:59

Vlooien

Volgens mij kan het best dat je ze meeneemt van iemand anders (of diens kat in dit geval). Ik heb een schoonzus die helemaal niet zo schoon is (grappige woordspeling) en via haar hebben we ook weleens kattenvlooien gekregen toen ze hier op bezoek was met haar gezin. Nu hebben we zelf ook katten, dus die zaten toen ook onder natuurlijk.
Ook zaten we onlangs in een vakantiehuisje waar ook vlooien zaten, deze hadden we ook echt niet zelf meegenomen.
Hoe je ervan af komt. Nou, je kleding wassen om te beginnen en ook je beddengoed en daarnaast een goede spuitbus tegen vlooien kopen en daar alle ruimten van je huis mee behandelen. Dan moet je er snel vanaf zijn.

Dierenvlooien

yepp ook wel eens gehad, meegenomen van toenmalige werkgevers katten (zit je werkgever toevallig in het hoge noorden, dan is het misschien dezelfde).
had het eerst niet door, maar ging op vakantie en vriendin die op het huis paste werd echt besprongen. heb alles erg goed moet sprayen en wassen om eraf te komen. niet echt leuk!!!

ik heb dan wel een poes maar ik heb meerdere keren zelf ook last vab vlooien van haar gehad. Elke dag zuigen, zuigen zuigen, kleding wassen wassen wassen,
en dan moet het vanzelf minder worden, ik zou wel een paar weken wat meer blijven zuigen anders heb je kans dat er weer een plaag ofzo ontstaat. Als je dan gaat zuigen gooi een vlooienbandje in de zak zodat die etters niet weer die zak uitlopen maar dood gaan.

Guinevere

Guinevere

08-06-2009 om 20:03

Vlooien op het werk

Ik vraag me trouwens af of je werkgever je kan verplichten te komen als je vlooien oploopt op het werk. Ik zou een vlo-vrije werkplek verlangen.
Brr, ik krijg van de gedachte al de kriebels.

Ik heb toen

ook wel alle kosten laten vergoeden van het ontvlooien, volgens mij was ik wel 100 gulden kwijt aan al die spuitbussen enzo (en ik had een heel klein baantje, dus dat was toen heeeeel veel geld, daar kon je wel 8x van uit eten in een eetcafe!!)

Pandia

grappig eigenlijk, ik heb toen gewoon gezegd dat het van hun katten kwam omdat ik altijd vlooenbeten had op m'n benen als ik gewerkt had. Ik studeerde nog half en de meeste van mijn vrienden ook en er waren inderdaad verdcer geen huisdieren in familie of vrienden kring. Maar het was eigenlijk geen probleem, ik kreeg het geld gewoon terug. (hele kleine organisatie, helpt vast mee in zo'n geval)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.