Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hartje

hartje

16-12-2010 om 15:13

Ik hoor mijn hart soms

rare titel, maar soms hoor ik mijn hart; ik heb zowiezo al regelmatig dat ik een overslag heb (heeel vervelend), schijnt onschuldig te zijn (nooit ha geweest) maar nu heb ik wel eens dat ik als het stil is mijn hart hoor, een soort ja, puf, ruisje, eigenlijk alsof je longen een beetje piepen.
moet ik hiervoor naar de ha???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja hartje.....

ik krijg de neiging om bij een dergelijke vraag flauw te reageren. Zo van....nee meid, tuurlijk niet. Lekker laten gaan.
Je stelt de vraag en kan hem hoop ik toch ook wel zelf beantwoorden. Hoe kunnen wij in vredesnaam dit beoordelen? Als je twijfelt, je voelt je ongerust er onder (en dat is volgens mij zo, anders stel je de vraag niet) dan maak je een afspraak bij de huisarts. De diagnose krijg je echt niet hier.

groetjes van Purk

Ook

dat heb ik ook, zal wel normaal zijn.

Bonzen

Ik heb het wel eens 's-nachts dat mijn hart zo idioot aan het bonzen is. Inmiddels ben ik erachter dat het te maken heeft met natriumglutaminaat (E621, of vetsin). Als ik daarvan relatief veel heb gegeten dan slaap ik enorm beroerd.

Maar met jouw klachten moet je zeker even langs de HA gaan.

hartje

hartje

21-12-2010 om 10:11

Kou?

het lijkt wel of het met de kou erger is; als ik vanonder de douche kom of zo lijkt het op te treden.
voel verder helemaal niets, maar ik zal wel een keer aan de ha vragen.

Mamvantwee

Mamvantwee

23-12-2010 om 12:25

Laat je bloeddruk even checken

Ik heb ruim een jaar bloeddrukverlagers geslikt, en ik herinner me dat ik in de periode daarvoor (dus met een te hoge bloeddruk die nog niet herkend was) ook vaak mijn hartslag hoorde, de bloedsomloop maakte lawaai zeg maar. Ik had ook andere klachten, zoals kortdurende duizelingen, en ik was veel te gejaagd - met hartbonsen enzo. Die extra hartslagen had (en heb) ik ook. Inmiddels is alles weer ok en zijn de medicijnen ook weer het huis uit.

Maar goed, ga even naar de huisarts en laat je bloeddruk meten.

groet, mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

23-12-2010 om 12:25

Bonsen = bonzen

dus...

Tink

Tink

23-12-2010 om 20:51

Hoeft niet mamvantwee

Dankzij medicijnen is mijn bloeddruk altijd laag, toch hoor ik bijna altijd mijn eigen hartslag bonzen in mijn oren. Het zegt niets over je bloeddruk.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-12-2010 om 08:16

Hoeft niet maar kan wel

Zoals met zoveel zaken: het hoeft niet maar kan wel zo zijn. In mijn geval is het namelijk net andersom dan bij jou, Tink. Met medicijnen werd het rustig. Als ik me druk maak, begint er weer meer te bonzen en suizen. Iedereen is weer anders en je moet de signalen van je eigen lichaam leren kennen. Het kan geen kwaad om je bd te laten meten, nietwaar?

Groet, Mamvantwee

Tink

Tink

25-12-2010 om 16:11

Dat klopt

Maar voordat iemand zich hier een hoedje schrikt en denkt aiai dat heb ik ook: het is niet altijd een signaal van een hoge bloeddruk dus.
(Sterker, hoge bloeddruk merk je doorgaans bijzonder weinig van, helaas.)
Maar bij twijfel kan even meten idd geen kwaad natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.