Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Baalervan

Baalervan

25-08-2010 om 14:52

Ik kan heel goed dingen beginnen, maar afmaken?

Het komt telkens weer terug in mijn leven. Ik kan heel goed enthousiast aan dingen beginnen, maar maak ze niet af. Talloze puzzels ben ik aan begonnen, niet afgemaakt. Borduurwerkjes, heel enthousiast begonnen, niet afgemaakt. Ehm, huishouden ook zo'n goede, ik probeer steeds lijstjes te maken, maar kan er vervolgens niet echt lekker mee werken. Afvallen, ik begin heel goed, maar na een aantal kilo afvallen verdwijnt mijn motivatie als sneeuw voor de zon. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Opruimen kan ik ook niet, ik kan heel goed dingen verplaatsen, maar dat is geen opruimen natuurlijk. Dingen een vaste plek geven, ja best, maar wáár dan? Wat is handig?
Binnenkort heb ik een afspraak met de huisarts gepland staan voor een verwijzing naar een psycholoog. Ik wil heel graag weten wat de oorzaak van dit verschijnsel is. En vervolgens hoop ik dat aan te kunnen pakken. Ik word er echt simpel van. Ondertussen ben ik eigenlijk op zoek naar herkenning hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

25-08-2010 om 15:39

Herkenning

maar ik zit er niet zo mee. In ieder geval doe ik er verder niets mee. Maar ook hier een huishouden waar geen structuur inkomt, afvallen en het zo weer opgeven, er liggen nog borduurwerkjes vanaf 1980. Een half geschilderde deur, noem maar op. Maar ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Als ik ooit nog eens de geest krijg: leuk, maar anders slaap ik er geen minuut korter om.

guera

guera

25-08-2010 om 16:38

Karakter

watvoor sterrebeeld ben je?
nee hoor gekheid. Ik herken het wel hoor. Maar het boeit me niet. Ik zie het ook als een positieve eigenschap en heb op mijn werk iemand 'naast' me die wel een afmaker is, maar die is weer niet zo n initiatiefnemer. Dus ik ben van de ideeen, het aanjagen en opstarten en zij van het afmaken.
Tja soms is dat prive weleens lastig. Halve cursussen enzo. Maar ja ik verlies snel mijn interesse. Dat ik al 20 jr bij dezelfde man ben en mijn studie heb afgemaakt is een wonder

Guinevere

Guinevere

25-08-2010 om 16:49

Kijk eens

Als je herkenning zoekt, kijk dan eens in het ADD-draadje hierboven. Niet dat ik wil suggereren dat je dat hebt, maar herkenning zul je daar zéker vinden!

Baalervan

Baalervan

25-08-2010 om 21:39

Add

Ja ik volg het draadje met belangstelling en ik herken er zeker dingen in bij mezelf. Heb 2 van die online testen gedaan en de kans dat ik add zou hebben is bij de 1 redelijk groot en bij de ander valt het allemaal wel weer mee, leuk he die online testen
Ik moet 7 sept naar de huisarts en zal add zeker even aankaarten. Vervolgens wil ik gewoon naar een psych. Ik hoef niet een diagnose add, maar wil wel heel graag van dat opstarten en niet doorgaan af (onder andere). In de familie komt adhd meerdere keren voor, maar add volgens mij niet of niet vastgesteld.
Brianna, hoe jij dat doet, accepteren, zou me geweldig lijken! Hier is ook een probleem dat mijn man behoorlijk perfectionistisch is en dus vrij veel moeite met mijn half opgestarte projecten heeft. Ik kan dat begrijpen, andersom zou ik denk ik precies hetzelfde gehad hebben. Maar het is zo lastig, want dat niet afmaken is geen bewuste keuze van me, maar het lukt me domweg niet. Ben vaak voor lui mens uitgemaakt, met name door mijn ouders, terwijl het echt geen luiheid of opzet is...
Maar goed, ik hoop op wat duidelijkheid door de psycholoog, en tot die tijd baal ik er gewoon van. Bedankt voor jullie reacties, ik merk wel dat ik nu door dit draadje steeds beter voor mezelf in beeld krijg wat de problemen zijn waar ik tegenaan loop. Dank!

Nasha 1st

Nasha 1st

25-08-2010 om 22:36

Ad(h)d

het zijn broer en zus van elkaar en de laatste tijd hoor je vaker dat de diagnose ADD is met hyperactiviteit of zonder....Het zou dus goed kunnen ... ADD komt vaker bij meisjes voor terwijl ADHD vaker bij jongens voorkomt...

Pippin

Pippin

26-08-2010 om 08:52

Enne

Als je familieleden hebt met ad(h)d, dan kun je in de veronderstelling komen dat jij dat niet hebt want 'Jij bent immers heeeel anders dan neef/broer/zoon.' Maar ad(h)d kan er soms heel anders uitzien.
Ik heb een broer met astma en ik heb in mijn tienertijd jaren doorgemodderd met mijn eigen benauwdheidsklachten. Want astma kon het niet zijn, ik was toch niet zo benauwd als broer....

Ik ook!

In het dagelijks leven kan ik best dingen afmaken. Mijn huishouden ziet er heel redelijk uit (al zeg ik het zelf), mijn administratie is meestal netjes bij maar ik heb wel al drie schriftelijke cursussen half afgemaakt liggen. Ik begin heel enthousiast, maar na een maand of twee, drie lukt het me niet meer. Ik ben zo boos op mezelf hierover. Toevallig dat ik me net heb voorgenomen om morgen weer met de laatste cursus verder te gaan. Verder start er over twee weken een Big-fit cursus waar ik aan mee ga doen. Ik ben nu al bang dat ik mijn enthousiasme halverwege kwijt raak en daarom durf ik al bijna niet meer te beginnen. Ik hoop dat de groep waarmee ik Big-fit ga doen me erbij weet te houden.

Afspraken met anderen kan ik heel goed houden, maar waarom die met mezelf dan niet? Inderdaad voer voor psychologen...
Ik ga toch ook maar eens een ADD test doen. Zoonlief hier heeft ADD, maar ik dacht dat het meer van zijn vaders kant vandaan kwam, ik ben echt heel anders (hihi) We zullen zien...

Als jullie tips hebben die voorkómen dat ik wederom afhaak of die er voor zorgen dat mijn enthousiasme weer terugkomt dan houd ik me van harte aanbevolen!

Pluspunt

Heb je ook wel eens gedacht dat dit een groot pluspunt is ? Je hebt bepaalde gaven nodig om iets te starten (een bedrijf, een beweging, initiatief, wat dan ook) en mensen nodig die het voortzetten en weer andere die het afbreken.. ieder z'n vak.

Tweeling?

Ik ben echt net zo. Op tijd naar bed scheelt een boel.Maar dat doe ik dus zelden.
Het voordeel is dat ik op mijn werk veel initiatieven neem.Ik ben wel in voor verrassingen.Ik ben goed in vernieuwings- en verbetervoorstellen. Ik heb laatst met succes een project geleid op mijn werk.Wel zorg ik er dan voor dat ik een zeer gestructureerde collega charter, waarmee ik met grote regelmaat evalueer. Anders verzand ik in chaos.Ik moet eigenlijk gewoon een secretaresse hebben.

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.