Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

even anoniem...

even anoniem...

26-08-2009 om 20:02

Ik voel me niet haar moeder


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat fijn om te lezen

dat er nog meer moeders zijn die niet in het door weet ik veel wie opgelegde hokje passen.

Zo herkenbaar sommige dingen. Toen ik nog geen kinderen had hoorde ik de term 'achter het behang plakken' wel eens. Nu weet ik wat ze bedoelen en die term drukt het gevoel dan heel zacht uit. Wat is een goede moeder? Als ik daar antwoord op moet geven zou ik automatisch 'mijn moeder' roepen! Soms vind ik het heerlijk om even bij mijn ouders te zijn en mij weer het kind te voelen. Ook heb ik momenten dat ik alles volgens het (weet ik veel door wie geschreven) boekje wil doen. Maarja, dat hou ik dan een uurtje vol.

En toch weet ik door de dingen die gebeuren dat ik een goede moeder ben. Die armpjes strak om je nek geslagen, de blijdschap in die koppies als ze je weer zien, het heerlijke uitdagen en zo kan ik nog heel lang verder gaan.

Als je zelf tevreden bent, ben je al snel een goede moeder, echtgenoot, werknemer en ga zo maar door.

De boekjes, gebruiksaanwijzingen en hokjes gewoon aan de kant schuiven. Doe je ding en voel je goed. Aan het eind van het verhaal kan je alleen je best doen. Uhhh, dat is dan hoe ik erover denk.

Greetz
Mariska

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.