Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niny

Niny

23-12-2010 om 09:01

Ik word gek van mijn eigen gehoest

Sinds het weekend ben ik gammel, eerst keelpijn en sinds eergisteren ben ik aan het hoesten. Ik kan geen normaal gesprek voeren, zelfs eten is een crime omdat ik na/tijdens elke hap moet hoesten. Mijn ribben doen zeer en mijn hoofd ook en ik blijf maar hoesten. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik morgen niet naar zangles kan maar op deze manier kan ik ook niet naar de muziekuitvoering van mijn dochter, het kerstspel en de kerstnachtdienst. Hoe kom ik snel van deze hoest af? Iemand een idee?
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-12-2010 om 09:27

Niet echt er vanaf

maar wel tegen het hoesten: codeine tabletten vragen bij de huisarts.
Ik gebruik ze vooral 's nachts om te kunnen slapen, ze leggen de hoestprikkel stil en zijn pijnstillend.

Niny

Niny

23-12-2010 om 09:37

Amk

Dank je wel voor de tip, ik had gisteren aan mijn man gevraagd om paracetamol met codeïne te halen maar helaas kwam hij thuis met paracetamol met coffeïne ;-( En hulp bij het wakker liggen heb ik niet echt nodig...
Niny

Guinevere

Guinevere

23-12-2010 om 11:22

Codeine

Codeïne is niet vrij verkrijgbaar. Alleen op recept, en als je het inneemt is er een forse kans dat je ligt te slapen tijdens de uitvoering.
Maar het helpt wel tegen een kriebelhoest. Is je hoest functioneel (slijm ophoesten) dan zou ik 'm persoonlijk niet gaan onderdrukken. Je moet die troep toch kwijt.

Niny

Niny

23-12-2010 om 12:23

Update

Hoi Guinevere,
Dat van die codeïne kwam ik ook al snel achter. Ben naar de apotheek gegaan en heb me daar laten voorlichten. Ze zeiden daar hetzelfde als jij (niet onderdrukken) en ik heb bruistabletten gekocht die hopelijk snel zullen helpen. Ik heb echt beurse ribben van dat stomme gehoest!
Niny

Let op

Met Codeine op kun je niet autrijden, je wordt er nl ook suffig van.
Muizemeis

Massi Nissa

Massi Nissa

23-12-2010 om 13:01

Nog iets over codeine

Ik word zelf ronduit niet lekker van codeine: misselijk, duizelig, erg onprettig. Ik hoest dan nog liever. Wat hier nog wel eens helpt: een das/sjaal dragen, ook in huis, en die dan half voor je mond en neus houden. Zeker in bed helpt het ook om je mond en neus goed onder de dekens te houden. Bij mij wordt hoest getriggerd door temperatuurschommelingen en tocht.
Groetjes
Massi

Niny

Niny

23-12-2010 om 13:55

Muizemeis en massi nissa

Hoi Muizemeis, ik heb een middel zonder codeïne gekregen. Volgens de mevrouw bij de apotheek zou ik meer hebben aan de bruistabletten-tegen-vastzittende-hoest en nu, een uur na het eerste tablet, lijkt ze gelijk te krijgen.
Massi, grappig dat jij ook ze mond en neus bedekt! Ik maak als ik in bed lig een stukje dekbedhoes vrij (met dekbed is het te benauwend) en leg dat half op mijn gezicht. Als je zo verkouden bent doet de lucht die je inademt gewoon pijn, heel vervelend.
Overigens: ik heb dit hele stukje getypt zonder hoestbui, hoera! Waarschijnlijk ga ik toch naar de muziekdinges van mijn dochter, ze gaan wat liedjes spelen in de kantine van de muziekschool waar een heeeeele lange gang achter zit - kan ik me eventueel terugtrekken als het moet.
Bedankt voor al jullie tips en fijne dagen gewenst,
Niny

soepstengel

soepstengel

23-12-2010 om 18:19

Daro

hoesttabletten werken bij mijn man altijd erg goed.
Maar die heeft dan een droge hoest en geen slijm.

Niny

Fijn dat je dat helpt
Muizemeis

Hoe peil je bij je kinderen wat voor soort hoest het is?

Als ik hier in dit hoestdraadje wat mag vragen: mijn beide kinderen hoesten zich een rotje, het doet mij gewoon pijn als ik het hoor!
De arts vraagt mij "wat voor soort hoest" het is. Hoe hoor je dat??? Het klinkt gewoon rauw en pijnlijk en vanuit hun tenen te komen.

liora

liora

24-12-2010 om 08:17

Codeïne

Hoi,

Nog even spuit 11: mijn zus kreeg een keer van iemand een paracetamol met codeïne, en ze is er doodziek van geworden.
Zou ik nooit zomaar nemen en zeker niet zomaar aan iemand adviseren!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

amk

amk

24-12-2010 om 08:59

Liora (en anderen)

komt het van de codeine of van de paracetamol, want ik ben afgevoerd naar het ziekenhuis na het nemen van paracetamol.

Het is een receptplichtig middel, maar niet zo heftig als hier wordt gesuggereerd. Het is soms bijzonder prettig om die hoestprikkel stil te leggen zodat je gewoon kunt functioneren. Ipv om de tien minuten brakend naar het toilet te hollen.
Van sufheid heb ik tot nog toe niets gemerkt en mijn omgeving ook niet. In mijn omgeving wordt het door een flink aantal mensen gebruikt. Het lijkt mij zinniger een gerichte medicatie te gebruiken ipv een hoestdrankje in een overdosering omdat dat middel er ook in zit. En die hoestdranken worden wel vrijverkocht.

Geerke

Vaak is er eerst de droge hoest. Ik noem het de zeehondenhoest uit Pieterburen. Enkele dagen daarna komt er slijm los en volgt de rochel hoest.
Dus iets netter omschreven voor de huisarts; een droge hoest of een hoest waarbij er slijm los komt.
Ach, wat een heerlijk draadje....

Lang leve codeine!

Een paar keer per jaar ben ik flink verkouden en dat slaat dan altijd direct op mijn keel: pijn, hoesten. Om gek van te worden. Overdag lukt het nog wel met Daro time released capsules, maar zodra ik naar bed ga, neem ik codeine. Vooral als ik lig begint de boel weer te kriebelen en stik ik zowat in mn eigen hoest.
Heel af en toe neem ik codeine overdag maar heb nog nooit last van de bijverschijnselen gehad. Daar zou ik me dus niet snel door latwn afschrikken. Alles beter dan je ribben zowat kneuzen door hoest.....

Kari1

Kari1

29-12-2010 om 22:16

Berber, bij

het Kruidvat ofzo. Zoek naar noscapine, werkt net als codeïne heel goed bij prikkelhoest. Ik vond hier in mijn kastje een doosje Noscapect van Roter, maar er staat me iets bij dat het Kruidvat ook noscapine van eigen merk heeft.
Kari

Natterman

hoestdrank bevat codeine, gewoon te koop bij de apotheek. ik geloof 2,5mg per 5ml. Kan je 5 dagen goed van slapen.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.