Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik zit in een dip


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

27-03-2011 om 20:07

Manda, moving forward

Ben een tijdje niet op het forum geweest vanwege dezelfde klachten die jij beschrijft in je openings posting. Vreselijk dat gevoel,ik weet nog niet waardoor het bij mij komt, misschien ook hormomen, overgang, maar dat gevoel alsof er iemand dood is gegaan, terwijl er niets aan de hand is..Wat zit ik mezelf daar ook mee in de weg.Kort lontje en vaak negatief en oordelend, ja...is niet goed van me maar ik kan me soms niet inhouden. Maar ik ben zo blij voor je dat het nu met jou weer beter gaat! En die buren weg, heerlijk. Ik hoop dat je hartstikke leuke nieuwe buren krijgt. Hoe was het bij de gynaecoloog?
wens je veel zon en steeds betere stemming,
Groet,
Oregano

Manda Rijn

Manda Rijn

27-03-2011 om 21:02 Topicstarter

Oregano

he wat vervelend zeg, is het nu over of zit je er nog in ?

Ik heb nog geen tijd gehad om een afspraak bij de gyn te regelen. Ik heb wel besloten hier werk van te maken en misschien ook weer in therapie te gaan, gewoon omdat ik een geweldig leven heb en dat te weinig zo ervaar.

Jij ook veel zon en goed gewenst !

bertje1

bertje1

27-03-2011 om 21:09

Niet koolhydraten beperken

hoi, dit is vast en zeker niet de oorzaak van de dip, ik denk hormonen, maar je maakt het er niet handiger op om de koolhydraten te beperken. Die hebben een bewezen gunstig effect op je gemoedstoestand. Beperken dus niet handig! Beperk liever het vet.

Manda Rijn

Manda Rijn

27-03-2011 om 21:27 Topicstarter

Hmm bertje

sinds ik minder koolhydraten eet maar meer vet (vlees, eieren, kaas) ben ik veel minder moe en fysiek zit ik beter in mijn vel. Idem met suiker, ik eet veel minder suiker dan vroeger.

Valkyre

Valkyre

27-03-2011 om 21:56

Het soort

Het soort koolhydraten is ook belangrijk. Geen enkelvoudige koolhydraten (wit, geraffineerd meel en suiker) maar moeilijker verteerbare koolhydraten (volkorenbrood, speltbrood, roggebrood). Daarvan (en ook van eiwitten zoals vlees, vis, en eieren) blijft je bloedsuikerspiegel lekker evenwichtig. En je gemoed dus ook...

Manda Rijn

Manda Rijn

28-03-2011 om 09:45 Topicstarter

Ja klopt

ik eet veel minder pasta, gebak, wit brood en rijst. Wel bruine en zilvervliesrijst, bruin brood aten we sowieso altijd al en ik eet ook roggenbrood wat ik niet echt lekker vind maar het vult goed. En dus die suikers, minder sap, jam en andere zoete broodbeleggen, nauwelijks koekjes en taart (dat laatste is jammer, er zit een heerlijke banketbakker hier in de straat). Ik ben nu 5 kilo kwijt sinds de kerst.

Manda Rijn

Manda Rijn

28-03-2011 om 11:01 Topicstarter

Rodebeuk

kom je anders even hier hangen, in mijn dip draadje. Er is ook nogal veel gebeurd de laatste tijd met en bij jou, kan mij goed voorstellen dat je je even voelt alsof die kerncentrale door jou gered moet worden. Maar dat hoeft echt niet, zin om samen met mij troep uit de tuin te halen of te wandelen hier in de duinen ?

Kan trouwens echt, ik heb nog tot 1 uur, rij ik zo even met je naar de kennemerduin, rondje lopen.

Manda Rijn

Manda Rijn

28-03-2011 om 16:35 Topicstarter

Rodebeuk

ik kan vrijdag trouwens, heb je zin ? Gaan we desnoods naar IJmuiden Trouwens je kan heerlijk mossels eten bij Ijmuiden, lekkere lunch jammie.

ook prima natuurlijk als je het even niet trekt, ik merk wel of je reageert, in ieder geval sterkte !

Wat lief manda

Ik ga even uitzoeken wat de mogelijkheden zijn... volgens mij heb ik de hele vorige week gelopen op één cafebezoekje met Cobi bij wijze van meetingplanning (niets gepland natuurlijk ...

Ik mail je wel even, moet nu naar 10 minuten gesprek.

Zit inderdaad nogal in de prak. Maar vandaag ben ik met frisse moed begonnen, geinspireerd door interview in VK magazine met Stacey Rookhuyzen: ik heb overal SCHIJT aan. Lijkt te werken ;-|)

Manda (o.t. maar ook wel on)

je hebt mail maar ik weet niet of het adres nog klopt en kan niet bij mijn linkedin, althans, die ligt plat, dus ik kan je email niet checken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.