Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zielig

Zielig

05-09-2011 om 10:20

Impetigo

Ik heb impetigo in mijn gezicht. Hoe lang duurt het voor het weer weg is als je begint met een zalfje? Zouden jullie ermee naar je werk gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Besmettelijk?

Zolang je besmettelijk bent zou ik me ziekmelden. Als het er niet appetijtelijk uitziet, zou ik ook even wachten.

Zielig

Zielig

05-09-2011 om 11:29

Twijfel

Volgens mijn dochter zie je het alleen als ik het laat zien (zit voornamelijk in mijn neus). Ik twijfel over werken omdat voor kinderen wordt geadviseerd ze thuis te houden tot 48 uur na begin van de behandeling. Het is dus wel besmettelijk.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-09-2011 om 13:54

Gewoon werken

Met de zalf zie je meestal binnen een paar uur al wat verschil, na 2 dagen is de ontsteking meestal wel weg en moeten alleen de wondjes nog genezen.
M'n zoon mocht met impetigo (krentenbaard) gewoon naar school, ze hebben wel een briefje bij de klas opgehangen. Volgens het RIVM mag je ook gewoon naar je werk: http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Impetigo/

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2011 om 15:26

Ligt er aan

wat voor werk je doet lijkt me. Als je met 'zwakkeren' werkt (zieken, bejaarden, baby's) dan lijkt me een dagje overslaan wel slim.

Tirza

Belle Époque

Belle Époque

06-09-2011 om 12:01

Aantal jaar geleden

Mijn kinderen kregen het een jaar of 6 geleden en werden door school zélf vriendelijk doch dringend verzocht thuis te blijven tot het over was.

Zielig

Zielig

06-09-2011 om 22:18

Gewerkt

Ik werk niet met kinderen of bejaarden dus het leek me wel verantwoord om te gaan werken. Het zalfje lijkt ook goed aan te slaan. Ik moet het ook smeren in mijn onaangetaste neusgat, maar daar krijg ik enorme kriebel van. Is dat normaal?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.