Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

In isolatie?

Het is bijna niet te geloven, maar er is in ons huishouden nog geen  Corona geweest. Tot vanochtend. Ik ben al een paar dagen heel licht  verkouden en kreeg gisteravond een beetje keelpijn. Gisteren maar 1 streepje, maar vanochtend  was de zelftest positief. 
Situatieschets: uitwonende studerende kinderen komen dit weekend sowieso niet thuis. Man is vanaf zondagavond niet thuis geweest (was voor werk elders) maar komt vanavond naar huis.  Die  heeft mijn meest besmettelijke momenten dus waarschijnlijk gemist. 
Even de rivm site nagelezen, en volgens de regels moet ik in isolatie….eenzaam op een kamer, en 3 keer per dag een bordje eten voor de deur. Zoiets.
Doen mensen dat nog steeds echt? Nu we alle maatregelen  soort v hebben losgelaten? Dan kan  m’n man beter vragen elders te logeren de komende dagen. Voor iedereen wel zo gemakkelijk.

Ik neig zelf eigenlijk  naar gewoon een beetje afstand houden. Msch op de logeerkamer slapen? Dan zien we wel hoe het  afloopt…..

Als man hier de afgelopen dagen gewoon geweest was had ik denk ik sowieso voor die laatste ‘losse’ benadering  gekozen. Wsch zelfs zonder de logeerkamer.Kans natuurlijk levensgroot dat ik m toch al had aangestoken. Maar dat is  nu natuurlijk anders…….

Wat zouden jullie doen?
Ingrid


Wij zijn braaf. Dus ik zit hier in huis in isolatie.
Mijn man zit namelijk niet op Corona te wachten.

Dus, in jouw geval zou ik de keuze bij je man laten. Durft hij het aan?
Als jij niet in isolatie gaat, moet hij feitelijk in quarantaine. Is dat wat hij wil? Of gaat ie dan liever een paar nachtjes ergens anders onder dak?

volgens mij hoeft het helemaal niet meer zo streng. 
Vorige week had onze zoon corona en hij heeft gewoon in de huiskamer op de bank gelegen en met ons ( iets op afstand) aan tafel gegeten. Nu hoestte hij niet veel dus dat scheelt wel. Wanneer er veel gehoest zou worden had ik hem wellicht wel meer op zijn kamer willen hebben. 
Tot nog toe heeft hij niemand aangestoken hier in huis. 

Als de mogelijkheid van een logeerkamer er is zou ik dat zeker wel even doen voor de zekerheid. 

Beterschap en succes

IngridT

IngridT

10-03-2022 om 18:42 Topicstarter

man was druk deze week. Heeft  er zelf nog niet echt over nagedacht volgens mij. Ik hoest amper. Dat scheelt vast. Maar we hebben wel een familieweekend volgende week. Zou lullig zijn als hij dan ziek is. Dus msch toch maar even voorzichtig doen….

RosanSe schreef op 10-03-2022 om 18:06:

Als jij niet in isolatie gaat, moet hij feitelijk in quarantaine. Is dat wat hij wil? Of gaat ie dan liever een paar nachtjes ergens anders onder dak?

Als TO's man geboosterd is, is dat niet zo. Hij hoeft dan niet in quarantaine. 

Dat hele isolatie-advies slaat nergens op met Omikron. Zou het me alleen kunnen voorstellen als een huisgenoot binnenkort bijv een examen heeft ofzo en het écht niet wil krijgen.

Maar als iemand verder gezond is...ik zou echt niemand in isolatie doen hier

IngridT

IngridT

10-03-2022 om 18:56 Topicstarter

Ik kon me eigenlijk ook nauwelijks voorstellen dat iemand dat nog deed. Maar t staat nog wel in de richtlijnen die ik googelde. Ja idd alsook een kind had met PTA’s volgende week of zo. Dan zou ik  ook alles doen om te voorkomen dat dat een hele schoolexamen week zou missen…

dochter hier met positieve zelftest, morgen de echte. Enige die het nog niet gehad heeft. Hoewel ik best em  wel beetje knijp om t weer te krijgen (long covid hier sinds mei vorig jaar) ga ik haar niet dwingen om eenzaam op een kamertje te zitten. Dat doet niemand goed. Fingers crossed dat ik voldoende antistoffen heb na de besmetting en 2 prikken.

Tess

Een beetje, hier 
Afgelopen weken allemaal besmet geweest en ik heb dochter in isolatie proberen te houden maar na 4 dagen ging ze tegen het plafond aan en gezien de mildheid van deze variant heb ik niet moeilijk gedaan.
Met partner slaap ik in hetzelfde bed dus wij hebben verder geen afstand gehouden van elkaar. Ik werk in de zorg en kom daar enorm veel in aanraking met mensen die daarna besmet blijken. (cliënten en collega’s) 
Het is niet anders. 
Overigens bleken we echt los van elkaar te zijn besmet. (Teveel tijd steeds tussen) 

Wij hebben het niet gedaan. Jongste en ik hadden Corona. Oudste en man hebben het niet gekregen ondanks dat man niet gevaccineerd is. Oudste heeft zelf wel wat afstand gehouden van jongste en mij. Maar mijn man heeft gewoon naast mij in bed gelegen.

Licht er aan. Als je huisgenoten zich geen quarantaine kunnen veroorloven (in de zin dat dat heel onhandig uitkomt), dan wil je ze dat besparen door in isolatie te gaan. Idem als je huisgenoten buitenshuis contact hebben met kwetsbare mensen. Maar als dat allemaal niet het geval is zou ik niet moederziel alleen op een slaapkamer blijven. 

ALs je je man vanavond besmet, is hij voor het familieweekend misschien al klaar. "een beetje afstand houden" verslapt toch na een dag was de ervaring hier. Isolatie in een normaal huis met gedeelde badkamer en keuken en trap lijkt me ineffectief, dus dat hebben we niet eens overwogen.

IngridT

IngridT

11-03-2022 om 07:47 Topicstarter

Valeria schreef op 11-03-2022 om 07:22:

ALs je je man vanavond besmet, is hij voor het familieweekend misschien al klaar. "een beetje afstand houden" verslapt toch na een dag was de ervaring hier.

Heb ook tegen hem gezegd. Msch beter meteen besmet.  Maar hij is toch maar de logeerkamer gegaan. Hij zou t vanavond heroverwegen….

Over dat verslappen.. we zaten gisteravond keurig op 2 meter afstand. Een goede vriend van ons belde mij op m’n mobiel. Toen ie ook nog even  met man wilde praten zat die ( zonder dat we ervoor maar en seconde over hadden nagedacht) zomaar met mijn telefoon in de hand. 

Tja. Dat soort dingen…..

isolatie is lastig! De meeste mensen die ik ken die het hebben gaan niet in isolatie, overigens was mijn zoon laatst besmet is niet in isolatie gegaan maar dankzij onze boosters mochten we gaan en staan waar we willen alleen zoon moest thuis blijven. 

Maar tjee twee volwassenen en een logeerkamer en dan nog twijfelen? Het zijn maar een paar dagen hoor? Mijn zoon heeft vorig jaar een week op zijn kamer gezeten maar dat was in de tijd dat nog niemand gevaccineerd was. 

Thomass schreef op 11-03-2022 om 09:36:

Maar tjee twee volwassenen en een logeerkamer en dan nog twijfelen? Het zijn maar een paar dagen hoor? Mijn zoon heeft vorig jaar een week op zijn kamer gezeten maar dat was in de tijd dat nog niemand gevaccineerd was.

Ik denk dat die logeerkamer niets uitricht als je alsnog door dezelfde ruimtes in het huis heen beweegt.

Het weekend komt er ook nog eens aan; dan ben je meestal allebei de hele dag thuis. Misschien dat je het voor elkaar krijgt als je 2 badkamers, 2 wc's en 2 keukens hebt, maar dan nog. Als je geluk heb krijg je het niet van je huisgenoot, maar dat ligt dan aan jezelf en niet aan je maatregelen.


Valeria schreef op 11-03-2022 om 11:13:

[..]

Ik denk dat die logeerkamer niets uitricht als je alsnog door dezelfde ruimtes in het huis heen beweegt.

Het weekend komt er ook nog eens aan; dan ben je meestal allebei de hele dag thuis. Misschien dat je het voor elkaar krijgt als je 2 badkamers, 2 wc's en 2 keukens hebt, maar dan nog. Als je geluk heb krijg je het niet van je huisgenoot, maar dat ligt dan aan jezelf en niet aan je maatregelen.


Nee het lukt gewoon door die 1,5 m afstand te houden en niet vlak na degene die besmet is van de douche/wc gebruik te maken. Hier was degene die in isolatie was om het niet te krijgen dus de eerste die ging douchen op een dag en nadat wij allemaal hadden gedoucht gebruikte hij de badkamer wc als wc de rest van de dag. 

Het niet doen omdat het toch allemaal zo moeilijk is vind ik wel heel makkelijk. Je kunt gewoon allebei op een flinke afstand van elkaar in de kamer zitten als je niet de hele tijd loopt te hoesten en te niezen. En volgens mij heeft TS al klachten sinds 8 maart dus een het weekend over en je bent er al. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.