Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geen slaapmuts meer

Geen slaapmuts meer

02-04-2012 om 11:22

In slaap blijven

Ik heb nou al zo'n week of 3 een slaapprobleem: ik kom wel in slaap (wel later dan normaal) maar ik blijf niet in slaap. Of ik word al heel vroeg wakker (5.30) of ik ben een aantal keren per nacht wakker, de ene keer wat langer, de andere keer wat korter. Tot vanochtend was ik erg energique maar na een dag van maar 4 1/2 uur begin toch in te storten. Zelfs koffie werkt niet meer. Ik heb door moeheid weinig eetlust. Ik vind al dat ik goed geslapen heb als ik de 6 1/2 uur haal.
Wie weet wat ik wel of juist niet moet doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

02-04-2012 om 13:28

Heu

Wat vond de huisarts ervan?

(en: GEEN slaappillen gebruiken)

Brianna F

Brianna F

02-04-2012 om 14:00

Ik lees mee

Ik slaap wel in, wordt na anderhalf uur/2 uur wakker en doe dan de rest van de nacht korte dutjes van hooguit een half uurtje. Gebroken ben ik.

Ik lees ook mee

Inslapen in geen enkel probleem, maar ik wil zo graag doorslapen tot de wekker gaat (om 06.15 uur). Soms ben ik al om half 2 wakker en dan doezel ik wat maar echt slapen lukt niet meer dan. Ik ben al blij als ik "pas" om 4 uur wakker word.

Geen slaapmuts meer

Geen slaapmuts meer

02-04-2012 om 15:32

Ja en nee

Tinus: De dokter vindt er (nog) niets van. Ik kijk het nog even aan tot na pasen en ga dan langs, als het nog niet over is. Ik heb het gevoel dat het niet iets blijvends is.
Lezer: stress is het niet en ik lig ook niet te malen ergens over behalve *&%^$ ik wil slapen!!
Brianna en Savon: Sorry voor jullie maar ik vind het toch een troost dat ik niet de enige ben. Ik zal vannacht aan jullie denken
Een vriendin van mij opperde dat het misschien komt door de overgang. Ik heb de leeftijd ervoor, hoewel ik nog niet veel er van merk.

MariaV

MariaV

02-04-2012 om 15:47

Rusten

Ik probeer als ik 's nachts wakker lig altijd te denken: van rustig in bed liggen rust je ook uit. Misschien niet zo goed als wanneer je echt slaapt, maar toch. Ik probeer het niet erg te vinden. Lukt me ook niet altijd, hoor...

dc

dc

02-04-2012 om 20:04

Melatonine?

Ik zou melatonine tabletjes proberen. Kan helpen om je dieper te laten slapen en is op zich geen slaapmiddel

Ik ben ook elke nacht wel een paar keer wakker. Maar niet uit mezelf helaas, dus voor mezelf kan ik geen oplossing bedenken

Radio

luisteren of een luisterboek. Dat doe ik als ik niet kan slapen. Geen muziek maar radio 1 of BNR. En als ik echt een nacht goed wil slapen neem ik weleens een valeriaantabletje of als het een spannende dag is met stressvolle evenementen een valium.

Tango

Tango

02-04-2012 om 22:41

Melatonine

Er is ook een melatonine die juist het doorslapen bevorderd. Bij de drogist verkrijgbaar.

Vic

Vic

02-04-2012 om 23:01

Leeftijd

Ik heb er ook last van. Volgens mij is het de leeftijd (zo om en nabij, maar pas over een half jaar, 40), al vermoed ik dat mijn bloeddrukmedicijnen (betablokkers) ook een rol spelen. Het is wel redelijk storend. Ik ben geen ochtendmens dus ga nooit heel vroeg naar bed, slaap redelijk snel (meestal binnen een uur) in, en wordt dan gerust 2, 3 of 4 keer wakker 's nachts. 's morgens nooit uitgerust, maar rond een uur of 10 trekt het wel weer bij. Dan om 20.00 uur een dip en rond 22.00 uur weer helemaal fit.

Vic

Vic

02-04-2012 om 23:03

Wat gek is

Soms slaap ik ook ineens een paar nachten achter elkaar door. Dan voel ik me gelijk een heel stuk beter. Ik ben er nog niet achter wat ik dan precies doe of laat om goed te kunnen slapen. Misschien gewoon uitputting?

Ely

Ely

02-04-2012 om 23:47

Goh vic

Herkenbaar. Behalve dan die betablokkers had ik je slaapverhaal zo zelf kunnen schrijven.
Ook het stuk van soms opeens doorslapen.
Ik ben trouwens nu een veel betere slaper dan vroeger. Vroeger uren wakker gelegen en slecht inslapen. Ik heb nooit naar de medicijnpot gegrepen trouwens. Weet niet precies waarom niet, zit niet in mijn systeem.
Als ik nu wakker lig probeer ik evt piekergedachten te parkeren en te genieten van het feit dat ik nog niet ophoef. Zolang man niet heel hard snurkt en die piekergedachten goed geparkeerd staan (afgesloten garage bij voorkeur) kan dat heel aardig werken . Zen hè van mij

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen slaapmuts meer

Geen slaapmuts meer

03-04-2012 om 07:53

Aardig

Vannacht 2 keer 3 uur best diep geslapen. Best wel aardig, dus. Ik voel me een heel stuk beter dan gisteren, in ieder geval.
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om naar pillen te grijpen, ook al kan ik melatomine gewoon bij het Kruidvat kopen. 's Nachts houd ik me altijd voor: 's nachts lijkt alles erger. Dan kom ik meestal niet in piekerachtige gedachten en om eerlijk te zijn, lig ik helemaal niet te piekeren. Ik heb gewoon geen slaap meer. Ik ben klaarwakker, terwijl ik wel binnen een paar minuten in slaap val aan het begin.

Wat ik doe

is mn MP3 speler in 1 oor en een luisterboek aan. Op 1 of andere manier ontspan ik dan zo dat ik wel in slaap val wat me zo dus dan niet meer lukt. Moet ik wel savonds mn luisterboek weer "goed "zetten want ik ben dan natuurlijk wele en aantal hoofstukken verder

dc

dc

03-04-2012 om 09:48

Zon

Je lichaam maakt ook melatonine aan door de zon. Dus je kunt ook proberen zo veel mogelijk buiten te zijn een tijdje.

Brianna F

Brianna F

03-04-2012 om 10:17

Melatonine/vic

De versie van de drogist zet geen zoden aan de dijk, je zou dan 10 tot 20 keer de hoeveelheid moeten nemen.
Vic: herkenning alom. Ook ik slik betablokkers, niet voor de bloeddruk, maar tegen migraine. Al zo vaak geprobeerd te stoppen, maar dan nam de hoofdpijn meteen weer toe.
Volgens mij is je lichaam zo op, na een heleboel slapeloze nachten, dat je daarna weer een nacht goed slaapt, oftewel in een halve coma doorbrengt. Daarna begint de ellende weer van voren af aan.

Janna3

Janna3

03-04-2012 om 10:52

Alcohol?

Drink je 's avonds voor het slapen alcohol? Want dat, zelfs een klein glaasje, kan het doorslapen flink verstoren.

Isabella

Isabella

03-04-2012 om 11:33

Overgang

Een hele poos heb ik hier ook last van gehad. Het stoorde mij niet heel erg, maar fijn vond ik het ook niet. Maar toen ik (om geheel andere reden) overgangshormonen moest slikken sliep ik opeens wel door. Ik had echt nooit gedacht dat mijn slaapproblemen aan de overgang zouden liggen, zelfs nooit gedacht dat die al begonnen was. Maar opvallend was het dus wel.

Beertje

Beertje

03-04-2012 om 12:16

Wat ook helpt is...

Als ik echt wakker lig of niet in slaap kan komen dan ga ik altijd even masturberen en dan val ik snel in slaap.

amk

amk

03-04-2012 om 20:10

Brianna

ook bij de drogist kun je tegenwoordig melatonine in 5mg tabletten krijgen. Scheelt heel erg met het innemen van die minitabletjes.

Vic

Vic

03-04-2012 om 21:18

Geen pillen

Ik ken veel mensen die verslaafd zijn aan slaappillen, daar ga ik dus helemaal niet aan beginnen. Ik kan me herinneren dat ik als puber ook perioden heb gehad dat ik verschrikkelijk slecht sliep, en uiteindelijk wordt het altijd wel weer een keer beter.

Lynna

Lynna

04-04-2012 om 02:45

5 mg?

Ia dat niet heel erg veel?

amk

amk

04-04-2012 om 09:41

Hangt van de persoon af

denk ik.
Ik slaap er niet beter van. Inslapen gaat iets sneller: denk een uur ipv 1,5 en ik wordt nog steeds 2x per nacht wakker.

Terwijl ik hier lees dat mensen van 0,1 al omvallen.
Maar als je heel veel van die kleine pilletjes moet nemen is 1 grote wel een stuk handiger.

Marieke Vervoort

Marieke Vervoort

04-04-2012 om 10:34

Bedoel je niet 0,5 mg?

De normale melatoninepilletjes van de drogist zijn 0,1 mg melatonine. Bedoel je niet pillen van 0,5 mg? Op recept bij de apotheek kreeg ik pillen van 1 mg per stuk, en moest er 2 nemen. Waren ongeveer een euro per stuk ofzo. (kan ook iets minder geweest zijn, maar t was iig duur)
Daarom lijkt 5 mg me erg sterk dat ze dit bij de drogist zouden verkopen.

amk

amk

04-04-2012 om 10:53

5 echt

melatonine forte 5mg One a day.
Lucovitaal.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/18187/Melatonine-Forte-5mg-One-a-Day-Lucovitaal-30-tabletten

echt 5mg en geen 0,5.

amk

amk

04-04-2012 om 10:58

En ook 3mg

Pharma Nord levert 3mg tabletten.

Marieke Vervoort

Marieke Vervoort

04-04-2012 om 11:13

Super!

Dan ga ik die kopen, want dat gedoe met 20 kleine pilletjes slikken is ook niet alles.
Bedankt voor de tip!

Lynna

Lynna

09-04-2012 om 19:46

3 mg werkt bij mij niet

Ik heb de 3 mg gekocht van Pharma Nord. Lange tijd niet zoveel wakker gelegen 's nachts als de 4 dagen dat ik het nu slik..... Hiervoor gebruikte ik time release, volgens mij heeft dat voor mij meer zin.

Ik ga 's nachts uit bed

Ik heb de 1,5 mg gekocht en als ik nu 's nachts wakker word (en blijf....) dan slik ik er eentje. Meestal val ik weer in slaap en dat vind ik een hele verbetering.

Moontje

Moontje

14-04-2012 om 20:14

Proberen?

Je zou eens Forever Aloe Vera kunnen proberen, ik, mijn zus en zwager slapen er super van...
Je kunt kijken op de site van Forever Aloe Vera.
Je slaapt sneller in en stukken dieper. Het proberen waard... en het heeft nog veel meer goede eigenschappen dus..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.