Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ingegroeide haartjes

Hallo!

Misschien een stomme vraag, maar de zomer komt er weer aan en dan zit ik weer te klooien met het ontharen van mn benen...
Ik heb zo'n epilady waar ik alle haartjes mee weghaal en dat gaat prima. Ik heb alleen zo vaak dat haartjes ingroeien, pukkeltje worden en als je er dan een hoop hebt zien je benen er helemaal niet charmant uit!
Heeft er iemand een gouden tip? Hoe kom ik mooie benen de zomer door dit jaar??

Thanxx!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

06-05-2009 om 15:24

Scrubben

Voor het epileren scrubben,scheelt een hoop ellende!
groetjes,bastet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-05-2009 om 18:53

Ingegroeide haartjes

Ja, vreselijk, had ik ook zo'n last van. Wat echt helpt is regelmatig scrubben. Verder gebruik ik na het scheren een produkt met salicylic acid (Paula's Choice Skin Relief Treatment). Het kalmeert de huid en vermindert de kans op nare bultjes etc. Sindsdien heb ik geen last meer van ingegroeide haartjes en bultjes!

kiwi

kiwi

07-05-2009 om 11:28

Jessica5

tuurlijk kun je het wel laten groeien. je haalt het toch jezelf aan met dat gescheer en die ingroeiende haartjes en die rode gevoelige plekken. kost geld en veel ellende, waarom zou je het doen. omdat iedereen het doet.......

Coco

Coco

07-05-2009 om 23:16

Tsja, jessica

"Wat ik schreef, jammer dat we het niet kunnen laten groeien was natuurlijk een grapje!!. Zit nu niet te wachten op allemaal reacties van vrouwen die niet scheren."
Als je dat soort grapjes maakt (ik zal wel geen gevoel voor humor hebben, maar ik héb wel eens betere grappen gelezen), moet je ook niet verbaasd zijn als je dit soort reacties krijgt.
Ik wacht ook nog op de reacties van het andere front, die jouw opmerking weer op een andere manier pareren, namelijk dat de moderne man ook fanatiek aan ontharen doet, en dat er dus geen enkele reden is om jaloers te zijn op mannen (althans waar het beharing betreft: blijft natuurlijk een feit dat zij staande kunnen plassen), want die hebben alleen maar méér haren die ze moeten verwijderen (en dus ook meer kans op ingegroeide haartjes).....

kiwi

kiwi

08-05-2009 om 10:55

Nou

het was gewoon een tip hoor dat je het wel kunt laten groeien. is gewoon een oplossing voor je probleem.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-05-2009 om 15:39

Laten groeien

Tja, dat zou een oplossing kunnen zijn maar niet als je zoals ik een hele blanke huid hebt en veel en superdonker haar; als ik niet om de dag epileer en scheer lijk ik wel een neanderthaler Als ik veel geld heb ga ik dan ook zeker voor laserontharing!

tonny

tonny

08-05-2009 om 20:46

Mensen met weinig haargroei hebben makkelijk praten!

Dus als die stoer roepen 'gewoon laten groeien' - daar kopen we niks voor!

Goeie tips willen we hebben!

En dat speciale spul voor 'afterwards', waar bestel je dat?

Tonny

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-05-2009 om 21:32

Link

Hier is de link naar de website: http://www.paulaschoice-eu.com/shop/
Zij is een Amerikaanse huidverzorgings"guru" maar de spullen worden vanuit NL. verzonden. Ik ben echt fan van sommige van haar producten want ze zijn mild, ongeparfumeerd, simpel qua ingredienten en redelijk betaalbaar. Ik heb een ontzettend gevoelige huid en mijn huid is opgeknapt sinds ik sommige van haar producten gebruik.

Die mannen snap ik dus echt net

Brr, van die gladde griezels...waar ze zin in hebben.

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2009 om 10:55

Ik ken ze

Die mannen. Het hoort bij een bepaalde tak van sport. En ik kan je wel vertellen, dat het wátjes zijn. De Epilady heet niet voor niet Epi*lady* en geen Epi*sir*.

Tirza

Vic

Vic

10-05-2009 om 11:17

Laten harsen?

Ik zag laatst een documentaire waarin Turkse mannen hun rug lieten harsen. Ze hadden een dichte vacht op hun rug, en na het harsen zag het er prachtig glad uit. Ik heb wel eens harsstrips geprobeerd, met als resultaat plakkerige benen met stoppels. Geen succes dus. Wellicht dat professioneel harsen een beter resultaat oplevert. Rode bultjes krijg ik alleen in de bikinizone, als ik een te bot mesje gebruik.

Inge32

Inge32

10-05-2009 om 11:20 Topicstarter

Dusss...

Thanx voor jullie reacties. Inderdaad; laten groeien is voor mij geen optie. Ik heb van die lange donkere haren en ik vind dat er niet uitzien. Ik vind mezelf echt mooier zonder die haartjes op mn benen, bikinilijn en oksels.
Gisteren maar gelijk aan t scrubben gegaan, laat ik dit eens regelmatig proberen, hopelijk helpt het.
Ik heb toch al zo'n huid waar ik heel snel pukkeltjes, meeeters, etc, heb. Leuk is dat, zit je in de 30, heb je nog steeds pukkels. Dat zou toch na je puberteit weg moeten zijn... Afijn, ik zal t ermee moeten doen.
Die website met die verzorgingsprodukten zal ik zo ook eens kijken. Ben benieuwd!

Vic

Vic

10-05-2009 om 14:21

Tirza

Ben toch eigenlijk wel benieuwd op welke watjes je doelt Ik heb gisteren de presentatie van de wielerploegen bij de Giro gezien en was erg onder de indruk. Gespierde gladde stoere-mannenbenen zonder stoppels en rode bulten. Het kan dus wél. Misschien moet Inge haar vraag eens op een wielerforum stellen

Inge32

Inge32

10-05-2009 om 14:43 Topicstarter

Hihi

Hihi... goed plan!

Ff wat anders; hoe doen jullie je bikinilijn en oksels? Ik gebruik en ladyshave, maar of dat nou alles is... Ik durf alleen niet zo goed aan een scheermesje of epilady daar. Ben bang dat het dan helemaal drama wordt. Hoe krijg ik het daar netjes zonder bultjes? Om nou mn oksels ook te scrubben...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-05-2009 om 15:03

Scheermesje

Ik gebruik voor alles gewoon een scheermesje (Gillette Venus) met de Gillette scheergel voor de gevoelige huid. Op zeer gevoelige plaatsen scrub je uiteraard niet. Belangrijk is om de huid eerst goed nat te maken met warm water, voldoende scheergel/schuim aan te brengen. Dit een paar minuten laten inwerken en dan de huid goed straktrekken en zonder druk uit te oefenen op de huid te scheren. Het mesje tijdens het scheren regelmatig onder de kraan afspoelen. Daarna de boel afspoelen met lauw water. En ook heel belangrijk: het mesje vaak genoeg vernieuwen! Scheren met een bot mesje vraagt om problemen. Deze manier van scheren werkt voor mij (zeer gevoelige, dunne huid) het beste en het resultaat is altijd glad, zonder bultjes of ingegroeide haren. Het is alleen jammer dat ik het zo vaak moet doen

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2009 om 18:21

De sport (vic)

is op zich niet voor watjes, maar bij het ontharen stellen ze zich op als watjes. Ik laat even in het midden welke sport het is

Tirza

Rembrand

Rembrand

11-05-2009 om 08:40

Ontharende mannen.

Mijn zoon scheert tegenwoordig met regelmaat zijn oksels. Niet omdat hij glad wil zijn of voor wat voor sport dan ook, maar omdat hij minder last van transpiratie wil hebben. Hij gaat elke dag onder de douche, gebruikt een goede deo, maar heeft er toch veel last van. Door het ontharen worden de klachten toch wat minder ( de hoeveelheid zweet zal wel hetzelfde zijn, maar hij ruikt minder ).
M.

Tinus_p

Tinus_p

11-05-2009 om 11:41

Zweet

Rembrandt:
"Mijn zoon scheert tegenwoordig met regelmaat zijn oksels. Niet omdat hij glad wil zijn of voor wat voor sport dan ook, maar omdat hij minder last van transpiratie wil hebben. Hij gaat elke dag onder de douche, gebruikt een goede deo, maar heeft er toch veel last van. Door het ontharen worden de klachten toch wat minder ( de hoeveelheid zweet zal wel hetzelfde zijn, maar hij ruikt minder )."
De functie van die okselharen is juist om zweet vast te houden, zodat je de feromonen er in langer/sterker ruikt. Dito voor schaamhaar, trouwens.

Tirza G.

Tirza G.

11-05-2009 om 11:52

En daar istie weer

De wonderdeo: Syneo 5. Niet te betalen zo duur, maar het wérkt. Vooral bij puberjongens.

Tirza

Rembrand

Rembrand

11-05-2009 om 23:22

Tirza.

Het staat al weken klaar ( het wondergoedje wat je noemt ).
Hij heeft echter geen zin om het te gebruiken want je moet dan s'avonds je oksels wassen en enige tijd ( te lang naar zijn zin ) laten drogen alvorens je het opspuit.
En als meneer ergens geen zin in heeft dan doet hij het niet ( lastig om de confrontatie aan te gaan met iemand die net zulke hinderlijke eigenschappen heeft als zijn moeder lol ).
M.

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2009 om 11:13

Ben je gek

Dat spul weet heus niet hoe laat het is hoor. Gewoon 's ochtends er op spuiten, klaar.

Tirza (niet zo van de gebruiksaanwijzingen)

Brianna F

Brianna F

12-05-2009 om 15:46

Nou ja (grinnik)

bloederig, pijnlijk, enorm eng? Valt wel mee, mijn dochter ondergaat ze elke 6 maanden. Het enige pijnlijke is haar portemonnee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.