Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hes@

Hes@

21-11-2011 om 14:29

Internet apotheek

Wie is er al overgestapt naar een internetapotheek?

Kwam via de site van zilverkruis bij epharma uit. Het lijkt te mooi om waar te zijn wat die site belooft.
Zo zou je chronische medicatie gewoon op tijd mmet de post toegestuurd krijgen. ALs je een nieuw herhaalrecept nodig hebt dan regelen zij dat met je arts. Dit is een droom. Omdat er hier nogal veel chronische medicatie geslikt wordt verpruts ik ieder kwartaal uren tijd met het aanvragen van recepten (bij de huisarts nooit foutloos) en het wachten bij de apotheek.

O en melatonine wordt vergoed als je het via die internetapotheek besteld. Scheelt toch ook weer een lieve duit per jaar.

Zoals ik al zei: dit klinkt te mooi om waar te zijn. VOor we straks zonder pillen zitten omdat er niet of te laat geleverd wordt, vraag ik hier eerst even naar de ervaringen

Wie wil zijn ervaringen hier delen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

21-11-2011 om 14:35

Herhalingsrecepten

Mijn 'gewone' apotheek heeft ook een systeem waarbij ze bijhouden wanneer je nieuwe medicijnen nodig hebt en dat regelen met de huisarts. Een week van tevoren krijg ik een briefje met de post, waarin staat dat ze dan binnenkort klaarliggen. Erg makkelijk.

Puck

Puck

21-11-2011 om 15:29

To good to be true

Wanneer iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat vaak ook. JE hoort ook veel klachten over de internetapotheek. Als er iets in je medicatie verandert dan schijnt dat nogal eens mis te gaan bij de internetapotheek. De pakketjes worden met de post afgeleverd dus je moet op die dag wel de hele tijd thuis blijven omdat je niet weet hoe laat het komt. En verder lijkt het me raar dat je bepaalde medicijnen via de reguliere apotheek niet vergoed krijgt en via de internetapotheek wel. Het is namelijk je zorgverzekering die bepaalt wat je vergoed krijgt, niet je apotheek.
En tja, als je eigen apotheek wel eens later dan gepland medicijnen levert dan kan je ook eens eerder je herhaalrecept inleveren. En zonder medicijnen komen te zitten dat zal een apotheek nooit doen, dan geven ze je hetzelfde van een ander merk mee.
Verder is de communicatie met je eigen apotheek vanuit een internetapotheek ook niet altijd even goed waardoor je geen volledig overzicht hebt van wat je allemaal gebruikt. Dat kan problemen geven bij nieuwe medicijnen die bijv. contrageïndiceerd zijn bij je bestaande medicatie.
Ik heb er ook over nagedacht om over te stappen op een internetapotheek, maar alle nadelen wegen bij mij vele malen zwaarder dan de voordelen.
Overigens vind ik uren verprutsen per kwartaal wel erg veel. Hier gaat het ook niet vlekkeloos, maar per kwartaal 2x bellen met de huisarts en dan nog eens een keer extra terug naar de apotheek, dan kom ik toch echt niet op uren per kwartaal uit.

amk

amk

21-11-2011 om 16:03

Puck

het is juist de verzekering die je bij die internetappotheek 'dumpt' en dan wel vergoed, en niet bij een gewone apotheek. Tegen een geringe verlaging van de te betalen premie natuurlijk.

Marie

Marie

21-11-2011 om 16:44

Kringapotheek

Hallo
Onze apotheek is een Kringapotheek en wij kunnen via de site herhalingsrecepten bestellen. Hoef ik de deur dus niet voor uit - ideaal. Vooral omdat het de "eigen" apotheek is.
http://www.kring-apotheek.nl/pages/LSShowElementsPage_v2.asp?ListID=1329&elemid=25103&articleid=118327
Misschien heeft jullie apotheek die service ook?
Groetjes

Bij mijn gewone apotheek

Hes@: "Zo zou je chronische medicatie gewoon op tijd mmet de post toegestuurd krijgen. ALs je een nieuw herhaalrecept nodig hebt dan regelen zij dat met je arts. Dit is een droom." Dit doet mijn gewone apotheek ook. En bij mijn medicatie loopt dat tot nu toe feilloos.

Tirza G.

Tirza G.

22-11-2011 om 15:46

Fan

Ik ben overgestapt naar de Thuisapotheek, dat gaat (itt wat je zou denken )) ook via internet. Ik vind het i-de-aal. Een week of drie voordat ze de medicijnen versturen krijg je een mailtje met wat zij denken dat je nodig hebt (ze houden je voorraad/verbruik bij) en hoppetee, dan wordt het gewoon thuisbezorgd in een pakje. Keurig net. Op tijd. I-de-aal.

Tirza

Prada

Prada

22-11-2011 om 17:16

Bijna i-de-aal

Want ze houden wel je verbruik bij, maar als je geen stopweken hanteert bij de anticonceptiepil, gaat die berekening de mist in en ze zijn helaas niet in staat die aanpassing automatisch door te voeren. Maar als je je gewoon aan de stopweken houdt : i-de-aal

Hes@

Hes@

25-11-2011 om 12:12

Dank en vraag

Tirza en Prada,

dank voor jullie reacties. Jullie bevestigen dat het het niet te mooi om waar te zijn is maar bijna ideaal.

Moet je thuis zijn om een pakketje in ontvangst te nemen of gaan de medicijnen gewoon door de brievenbus?

Wij zijn door de week natuurlijk bijna nooit thuis.

Puck

Puck

25-11-2011 om 14:31

Ja graag gedaan

hihi Hes@, misschien kun je bij de internetapotheek ook iets vragen tegen tunnelvisie
Het lijkt erop dat je alleen wilt horen dat het ideaal is. Aan alle andere postings in dit draadje ga je snel voorbij en reageer je nietcop.
En ja, volgens mij moet je het pakjecpersoonlijk in ontvangst nemen, als jij veel medicatie hebt past het vast niet door de brievenbus. Dat nadeel dat je dan thuis moet zijn had ik in mijn eerste posting al genoemd overigens.

Hes@

Hes@

25-11-2011 om 18:28

Puck

Heb je iets tegen mij of doe je altijd zo onaardig? Maar om je vraag te beantwoorden: Ik was op zoek naar ervaringen niet naar veronderstellingen. De enige reacties van mensen die ervaring hebben zijn positief.

Vic

Vic

25-11-2011 om 19:03

Hes@

Het staat gewoon niet zo aardig als je 10 reacties krijgt en dan maar 2 mensen bedankt.
Overigens, zou je wel willen dat ze je medicijnen door de brievenbus gooien? Het zijn geen snoepjes, dus daar zit altijd een risico aan als je ze niet opgeborgen hebt.

Meike

Meike

25-11-2011 om 20:14

Alleen chronische medicatie

Het nadeel van internetapotheken is dat ze vaak alleen chronische medicatie leveren. Als je bij de dokter komt, bijv voor een blaasontsteking wil je natuurlijk je kuurtje zo snel mogelijk hebben en ga je dus weer naar de plaatselijke apotheek. Zo bestaat de kans dat je medicatie-overzicht incompleet wordt. De plaatselijke apotheek weet dan niet dat jij ook chronische medicatie gebruikt die misschien niet lekker combineert met dat AB-kuurtje...Dat kan best een probleem geven. Sommige mensen zeggen dat een LSP daar een oplossing voor is

Groet,

Tirza G.

Tirza G.

26-11-2011 om 12:18

Niet waar meike

De Thuisapotheek levert alles wat de arts voorschrijft. En inderdaad, als je je kuurtje meteen wilt hebben is dat lastig, maar als je 24 uur kunt wachten is het binnen Ik heb een aantal malen telefonisch contact gehad met de Thuisapotheek (ook al zoiets, de locale apotheek bellen is bijna heiligschennis hierzo) en kon precies aangeven hoe ik de medicatie bezorgd wilde hebben. Wel bij de buren, niet bij de buren, wel door de brievenbus, niet door de brievenbus - enzovoort.
Laat ik het zo stellen. Ik werd al jaren en jaren bloedchagerijnig van de apotheek hier ter plaatse. De idioot lange wachttijden, het nooit op voorraad hebben, de openingstijden, het geklier met herhalingen - medicijnen bestellen was altijd een soort van 'klusje', o ja gatverdamme, het is weer zover, we moeten weer. Nu met deze internetapotheek word ik bij elk mailtje weer blij. Goh, het gaat gewoon vanzelf en het komt goeooeoeoed. Hoe heerlijk. Ik doe het nu ongeveer een jaar en tot nu toe bevalt het prima.

Tirza

Meike

Meike

26-11-2011 om 14:44

Waardeloze apotheek

Tirza, je hebt dus gewoon te maken met een heule slechte plaatselijke apotheek. Dan kan ik me je tevrdenheid met de Thuisapotheek wel voorstellen. In mijn woonplaats zit juist een hele fijne apotheek. Thuisbezorgen, nog eens iets uitleggen en herhaalmedicatie. Het wordt allemaal voor je geregeld.

Ik ken de Thuisapotheek alleen via mijn werk en ben juist helemaal niet zo tevreden over hun bereikbaarheid, service en voorlichting. Ik zou het heel jammer vinden als in mijn woonplaats de apotheek verdwijnt omdat hij niet kan concurreren met de internetvarianten. Ik woon in een vergrijzende plattelandsgemeente en een goed functionerende apotheek is toch een belangrijke voorziening.

Groet,

Puck

Puck

27-11-2011 om 17:55

Nee hoor hes@ ik kan best meevallen

Misschien kunnen ze bij die thuis apotheek ook een brilletje leveren. Je relativeer namelijk zelf al mijn posting met "hihi" en -smileys. Kennelijk niet aan jou besteed.
En ja, ik noem het tunnelvisie als je alleen maar naar de 2 halleluja-verhalen kijkt en alle nadelen die andere posters noemen niet eens betrekt in je afweging. Het zijn namelijk geen veronderstellingen, maar bewezen nadelen van de internetapotheek. En lees eens op de site van zorgvergelijkers, daar zijn heel wat meer ervaringen te vinden dan van 2 psoters, en daar zitten er ook een heleboel bij die erg negatieve ervaringen hebben.
En vervolgens kom je dan met vragen die ook al beantwoord zijn in eerdere postings, maar tja, die waren van sceptici en niet van ervaringsdeskundigen en daarmee kennelijk niet interessant.
Bij ons wordt ook chronische medicatie geslikt en ik heb dus het een en ander uitgezocht over internetapotheek en mijn antwoorden waren geen veronderstellingen, maar antwoorden die ik zelf van de internetapotheek kreeg.
En Wat Meike zegt klopt toch wel: je medicatiedossier is niet compleet. Het zal best zo zijn dat een arts het voorschrijft, maar de arts is niet altijd degene die precies weet wat je wel of niet mag hebben met je andere medicijnen. Het is de taak van de apotheek om dat goed te bekijken en te controleren. Laatst nog kreeg zoon van de huisarts iets voorgeschreven dat alleen voor volwassenen geschikt is. De apotheek merkt dat op en gaat met de huisarts in overleg. Bij een internetapotheek zou je het dus klakkeloos gekregen hebben want "de huisarts ging akkoord".
Ik hoop toch echt dat je neus langer is dan 2 positieve reacties van posters hier en dat je niet daarop je beslissing baseert, dat zou ik erg naief en onnozel vinden.

Puck

Puck

28-11-2011 om 10:55

Kleine correctie

Je relativeer moet natuurlijk ik relativeer zijn.

Tirza G.

Tirza G.

28-11-2011 om 18:57

Meike

Ik ben blij dat je het zegt De apotheek hier heeft namelijk een monopolie-positie, ze zijn de enige op het eiland. Ze hadden zelfs het gore lef om hun volledige klantenbestand een brief te sturen dat je Niet In Zee moest gaan met de Thuisapotheek, want dan ging het allemaal hopeloos mis en als je daar niet dood aan ging, dan ging het toch heel slecht met je aflopen. En bovendíen konden zijn hun service naar jou als klant toe dan ook niet meer garanderen. Die brief had ik nou net effe nodig om de overstap definitief te maken. De brief is overigens later keurig gerectificeerd (ze hadden dit niet mogen schrijven van de Thuisapotheek) maar ik was toch maar weer blij met het inkijkje in hun denkwijze.
Ik ga regelmatig met anderen naar een ziekenhuis hier op een klein uurtje rijden vandaan en daar is een ziekenhuisapotheek en die is werkelijk top. Je kunt daar meteen na het consult binnenlopen, krijgt alles keurig mee, hoeft amper te wachten - enzovoort. Dus ik weet dat het kan

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.