Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

29-04-2009 om 08:20

Jacoline, lactosevrij dieet

Jacoline ik las ergens dat jouw zoon op een lactose vrij dieet is gezet, dochter moet hier naast haar glutenvrij dieet ook tijdelijk minderen met lactose. Dus niet volledig vrij maar wel minder, Dus ik maak het brood nu met water en zo krijgt soya drinkyoghurt en soya chocomelk. Heb jij nog tips van produkten die goed of lekker zijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

29-04-2009 om 08:46

Minus-l

Hallo,
Je kunt even googelen op Minus-L, een lijn van lactosevrije zuivel die nu in heel wat Nederlandse supermarkten te krijgen is. Wij wonen in België en hier kopen we zuivel van het merk Valio Zero Lactose.
Maria

ayla

ayla

29-04-2009 om 08:52

En is dat lekker?

smaakt dat een beetje zoals normale melk?

MariaV

MariaV

29-04-2009 om 10:15

Prima

De toetjes en kaas smaken volkomen normaal. De melk van Minus-L smaakt iets zoeter dan gewone melk, die van Valio juist iets minder zoet. Maar eerlijk gezegd moet ik heel goed mijn best doen om het verschil te proeven. Ik denk dat als je niks zegt, niemand het zal proeven. Het is iets duurder dan gewone melk, maar het maakt het leven met een lactose-intolerant gezinslid wel een stuk gemakkelijker.

picobello

picobello

29-04-2009 om 11:59

Produckten

hier ook en kind suikervrij en lactose vrij. De produckten van valio zijn zeer goed te eten.je moet je best doen om verschil te proeven. Vooral de kaas is lekker, die eet iedereen hier.
Bij jamin haal ik ( als ik in nl ben) de snoepjes, let op de kleur code, bij de natuurwinkel haal ik van Schär, de cakejes ( choco en met sinasappel) en van finax is er ook cakemix om zelf cake, koek ect te maken, maar dit is best prijzig.
Bij een lokale chocolatrie hebben ze hier pasta, suiker en melk vij, als je intresse hebt wil ik je dit wel toe sturen ( pot klein rond de 3 euro)

gr

ayla

ayla

29-04-2009 om 13:02

Gelukkig lactose beperkend nu nog

Op dit moment zit ze nog op een lactosebeperkend dieet, pas in oktober bij de volgende controle door de ka en als de coeliakie dan rustig is kan er getest worden op lactose. Mocht ze daar positief uitkomen dan zal de lactose ook verder vermeden moeten worden denk ik. We zijn nu over gegaan op minder lactose omdat ze buikpijn blijft houden ondanks het andere dieet en een aantal keren flink ziek is geweest na het binnenkrijgen vane n flinke hoeveelheid lactose

Yta Chalne

Yta Chalne

29-04-2009 om 14:41

Albert Heijn heeft tegenwoordig ook lactosevrije melk in het assortiment, lekker en flink wat langer houdbaar dan Minus-L. Soyaproducten vind ik zelf niet lekker, dat smaakt allemaal erg 'anders'. In het livaad staat trouwens ook bij elk product of er lactose inzit, erg handig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.