Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

reina

reina

14-06-2010 om 09:52

Jeuk

Ik word al 2 dagen gek van de jeuk aan mijn handen en onderarmen, de bultjes zijn nauwelijks te zien, maar ze steken en jeuken des te meer. Ik ga zo naar de apotheek, maar misschien kent iemand goede huismiddeltjes?
En weet iemand of je allergisch kunt zijn voor kleefkruid? Ik heb daarvan nogal veel weggehaald, dus het zou kunen dat het daarvan komt ( ik heb trouwens vaak na werken in de tuin allemaal rode plekken, maar normaal jeukt het niet). Dus toch maar aan de tuinhandschoenen, ik heb zo'n hekel aan die dingen ;-(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

14-06-2010 om 10:07

Kleefkruid

Gisteren tijdens het geocachen met blote benen door het kleefkruid gelopen en ik heb ook een paar uur last gehad van jeuk en rode pukkeltjes. Komt volgens mij niet eens zozeer van een allergische reaktie maar meer van de kleine haakjes die je huid kennelijk toch beschadigen. Maar gelukkig heb ik er geen 2 dagen last van gehad. Wat hier altijd wel een fijn middeltje is bij zonverbrande huid, kleine schaafwondjes en jeuk is Calendulan Emulsie van VSM. Verkoelt lekker.

reina

reina

14-06-2010 om 11:16

Puck

Dus het kan idd kleefkruid zijn. Omdat het dit keer gaat om echt m'n hele handen en een groot deel van m'n onderarmen lijkt dit wel op allergie. Calendula heb ik idd nog wel in huis, ik heb nu en zalfje, maar dat is spierwit en trekt niet in, zie ik me morgen nog niet mee gaan werken

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2010 om 11:55

klimop. Is ook een beruchte.

Tirza

reina

reina

14-06-2010 om 20:01

Tirza

Klimop? dat wist ik niet, maar op de plekken waar ik de laatste dagen in de tuin werkte groeit dat niet, dus in dit geval zal dat niet de boosdoener zijn. Inmiddels leek de zalf even te helpen, maar jeuken en prikken m'n handen nu weer als een gek ....

Puck

Puck

14-06-2010 om 20:27

Reina

Coniferen en sparren zijn ook zulke beruchte jeukbrengers, wist je die.
En wat voor zalfje heb je gekregen en mag je dat niet vaker smeren? Of mag je anders niet een antihistaminepilletje tegen de jeuk. Dat kun je gewoon vrij in de winkel kopen als hooikoortspillen bijv. Allerfre, loratadine, Claritine.

reina

reina

14-06-2010 om 20:45

Puck

Sparren en coniferen hebben we hier niet, dus die zijn de boosdoeners niet . Ik weet dat ik daar niet tegen kan, mocht als dochter van een bloemist vroeger heel veel kerststukjes helpen maken, een kriebelellende! Ik slik sowieso antihistamine tegen diverse allergieën, maar dat helpt dus nu niet. Ik smeerde er nu al 3 x nestoryl op, denk dat ik er vannacht maar eens lotion op smeer wat ik heb tegen eczeem op m'n hoofdhuid. 't Is zo'n stom onnozel kwaaltje, maar ik wil vannacht wel slapen .....

reina

reina

15-06-2010 om 18:03

Puck

Hier de reactie op je vraag die hier had moeten staan . De lotion hielp helemaal niet, maar ik heb er arnica-gel op gesmeerd, die ik nog had liggen en dat help een paar uur, vanmorgen was m'n ene hand helemaal dik, maar na het smeren werd het een stuk minder, halverwege de dag nog een keer en nu jeukt het weer en gaat het weer opzetten, dus ik probeer het maar weer. Het lijkt gelukkig wel langzaam minder te worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.