Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jeuk!

Jeuk!

18-08-2011 om 18:00

Jeuk!

Ik word gek van de jeuk. Na mijn vakantie begon het met een klein plekje in mijn lies, ondertussen breidt het zich steeds meer uit. Mijn hele onderrug is bobbelig, mijn buik, mijn heupen, soms zit het op mijn billen, dan weer op mijn benen. Ik heb er nu ruim een week echt last van. Ik ben die week ook bij mijn vriend, die heeft ondertussen hetzelfde wasmiddel als ik zelf altijd heb. Ik ben al gestopt met parfum, bodylotion en doucheschuim. Ik slik 1x per dag loratadine. Evengoed jeukt het als een gek, vooral als ik in bed lig, in de auto zit of op een andere plek waar het lekker kan gaan broeien.

Natuurlijk kan ik naar de huisarts, maar wat kan die anders dan mij ook anti-histamine voorschrijven?

Kan ik er zelf nog iets opsmeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

18-08-2011 om 18:07

Tja

Ik zou het wel weten, toch naar de huisarts. Misschien is het helemaal geen allergische reactie. Wat dan wel? Tja, dat weet ik ook niet, ik ben geen dokter.

Lynna

Lynna

18-08-2011 om 20:37

Bijkomend probleem....

..... Is dat ik bij mijn vriend ben en het hiervandaan lastig is naar de huisarts te gaan. Daar wacht ik liever mee tot ik woensdag weer thuis ben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jeuk (ot)

Lastig he, zo'n gelegenheids nick :o)

Mona

Mona

18-08-2011 om 22:41

Cardiflor

Mijn man heeft soms 'zomaar' last van een jeukende plek op zijn voet. Huisarts weet ook niet wat het is, maar cardiflor emulsie van vsm werkt altijd erg goed tegen jeuk. Wellicht is dit iets om het even te verlichten tot je naar de huisarts kan?

mar

mar

19-08-2011 om 08:24

Schimmel?

misschien is het wel iets schimmeligs? Ik zou dus gewoon bij je vriend naar een huisarts gaan. Als je op vakantie bent kun je ook altijd ter plekke naar een huisarts.

Schurf?

Heb je vooral 's nachts jeuk? Dat is typisch voor schurftmijt. Een vriend van mij heeft dat een keer tijdens een vakantie opgelopen en er wel een half jaar mee geklungeld bij een huisaets die niet wist wat het was. Weet ik hoeveel zalfjes geprobeerd. Hij zat inmiddels zelfs in de ziektewet omdat hij overdag zo vreselijk moe was aangezien hij 's nachts geen oog dicht deed. Uiteindelijk bij een dermatoloog terecht gekomen en die zag na een blik op huidschilfers onder de microscoop meteen dat het schurft was. Met een pillenkuurtjevwas het toen zo verholpen.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Jeuk!

Jeuk!

20-08-2011 om 09:17

Prednison?

Gister toch maar naar huisarts geweest, dan maar op mijn eerste werkdag na de vakantie veeeeeel te laat. Ik word gek van de jeuk en het breidt zich steeds meer uit. Eerst alleen op mijn romp, nu ook op armen en benen.

Hydrocortison gekregen en als dat niet helpt krijg ik prednison. Nu 2 x ingesmeerd en het wordt nog niks minder. Iemand ervaring met prednison bij allergie?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

20-08-2011 om 11:32

Hydrocortison

Heb ik ook gehad, bij een heftige allergische reactie. Loratadine helpt daar trouwens niet bij; je moet een ander type antihistamine krijgen bij zo'n reactie (als het tenminste allergie is). Heeft de huisarts je niet verteld wat hij/zij denkt dat het is?

Geen ervaring met prednison, maar de andere antihistamine icm hydrocortisonencreme begon na twee dagen te werken.

Als ik jou was, zou ik ook nog naar de eigen huisarts gaan voor meer info.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

20-08-2011 om 11:38

Hydorcortison

Ik krijg dat tegen eczeem. Ik smeer het trouwens ook op allerlei andere vage uitslag. Werkt op alles behalve als het een schimmel is.

jeuk!

jeuk!

21-08-2011 om 09:51

Hoe lang nog?

Ik word het spuugzat, slaap slecht, ben geïrriteerd maar ben bij mijn vriend en kan me dus niet helemaal laten gaan.

Bovendien moet ik dinsdag naar de kaakchirurg om een kies te laten trekken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

21-08-2011 om 11:03

Zou wel snel moeten werken

Als ik smeer met hydrocortison werkt dat eigenlijk bijna direct tegen de jeuk. Het duurt dan nog wel een tijdje voordat de plekken echt weg zijn, maar na het smeren ben ik wel een paar uur jeukvrij. Morgen dus maar weer naar de huisarts, lijkt me.

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 15:58

Kaakchirurg

Die zou ik heroverwegen. Als je lichaam zo hard bezig is 'iets' te bestrijden, lijkt het me niet slim om het extra te belasten.

Tirza

Biene M.

Biene M.

21-08-2011 om 17:09

Terug naar de huisarts

Hydrocortison doet bij mij niets, maar een zwaardere cortisonenzalf geeft al heel snel effect.

Lynna

Lynna

21-08-2011 om 20:56

Als ik vannacht weer zo'n vreselijke nacht heb dan bel ik morgen de huisarts. En loop even kaakchirurgie langs in ons ziekenhuis. Gek, de jeuk verandert nog steeds. Net opeens grote bulten op mijn dijbeen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lynna

Lynna

22-08-2011 om 10:23

Huisarts geweest

Prednison, promethazine en extra hydrocortison gehad. We gaan het drastisch aanpakken!
Kaakchirurg kon, dat laat ik maar gewoon doorgaan. Heb me nu toch ziekgemeld, anders kost dat later alleen maar weer extra dagen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

22-08-2011 om 21:09

Jakkes

wat lijkt het me ellendig zo'n jeuk, ik hoop dat het nu heel snel weg is! Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.