Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jeuk bij koude

Zijn er hier nog mensen die reageren op koude? Als ik op blote voeten in de zomer buiten loop op koude vloer of als ik iets kouds vastneem, bv koud flesje drank krijg ik een enorme jeuk aan mijn handen die soms gepaard gaat met wat verdikking. We hebben nu warm weer dus winterhanden en wintervoeten vind ik dan maar raar. Wie kent dit en heeft mss oplossingen of tips? Alvast bedankt! 

Mmm. Het lijkt er wel op. Ik heb dat in de winter. Extreme jeuk aan blote handen als ik in de kou loop.....

Ik herken het hoor, jaren geleden reageerde ik op koud water.

Ter illustratie, op een zomerse dag ging ik met mijn kinderen het zwembad in. Ik reageerde heel sterk op het koude water. Mijn huid werd dik en rood en ik kreeg jeuk en werd ook duizelig.

Mijn huisarts verwees mij naar een allergoloog. Het bleek een koude allergie te zijn. Het lichaam reageert op kou. Als het regent of waait, krijg ik jeuk en wat zwellingen die weer wegtrekken.

Het is onschuldig en soms wat ongemakkelijk. De arts raadde mij af om alleen in koud water te zwemmen ivm het wegraken en gaf er medicatie voor. 

misschien heb jij dit ook, misschien een consult bij je huisarts aanvragen.

Gebruik je medicijnen? Ik had op eentje een zo sterke reactie, dat mijn vingers helemaal wit werden als ik een pak melk uit de koelkast haalde.

Be70

Be70

07-06-2021 om 22:28 Topicstarter

Samowar schreef op 07-06-2021 om 18:11:

Ik herken het hoor, jaren geleden reageerde ik op koud water.

Ter illustratie, op een zomerse dag ging ik met mijn kinderen het zwembad in. Ik reageerde heel sterk op het koude water. Mijn huid werd dik en rood en ik kreeg jeuk en werd ook duizelig.

Mijn huisarts verwees mij naar een allergoloog. Het bleek een koude allergie te zijn. Het lichaam reageert op kou. Als het regent of waait, krijg ik jeuk en wat zwellingen die weer wegtrekken.

Het is onschuldig en soms wat ongemakkelijk. De arts raadde mij af om alleen in koud water te zwemmen ivm het wegraken en gaf er medicatie voor.

misschien heb jij dit ook, misschien een consult bij je huisarts aanvragen.

Welke medicatie kreeg je dan en heeft het lang geduurd? 

Be70

Be70

07-06-2021 om 22:30 Topicstarter

Nee geen nieuwe medicatie. Het kwam ineens, mijn vader is wel overleden. Zou het door emoties ook kunnen komen? 

Ik weet niet of het door emoties zou kunnen komen hoor! Ik heb er nog wel last van, maar ik houd er rekening mee.

ik neem er geen medicatie voor in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.