Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yaron

Yaron

01-03-2010 om 14:47

Jeuk hals en kin

Na mijn bevalling van 5 weken geleden heb ik steeds jeuk in mijn hals en onder mijn kin, ook zitten er kleine vochtblaasjes (formaat pukkeltje). Zou dit iets hormonaals zijn, ik vind het nog niet nodig om hier mee naar de huisarts te gaan, als het over een paar weken niet over is ga ik uiteraard wel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt meer op ....

een allergische reactie.

Zou ik toch even mee naar de dokter gaan.

Gebruik je parfum? Wat voor een zeep gebruik je, dat soort dingen zijn dan het onderzoeken waard.

Of een nieuwe coltrui van een goedje waar je ineens toch niet zo goed tegen kon?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2010 om 20:09

Lang geleden

heb ik ook last gehad van jeuk en bultjes in hals en decollété. Ik dacht in eerste instantie dat ik ongemerkt tegen een kwal aangezwommen moest zijn. Uiteindelijk toch maar naar de ha gegaan en een lotion gekregen. Dat hielp enorm. De huisarts noemde de pukkeltjes zonne-allergie. De ha stelde voor om van pilsoort/merk te wisselen, omdat de pil zo'n allergie kan veroorzaken en je op het ene merk/soort beter kunt reageren dan op het andere en inderdaad was ik er toen vanaf.

Yaron

Yaron

01-03-2010 om 21:33

Reactie

Ik zou niet weten waar de allergische reactie dan van moet komen, ik heb geen nieuwe kleren, geen medicijnen en buiten ben ik de afgelopen weken zeer weinig geweest (en de zon heb ik tot vandaag ook niet meer gezien). Reacties op wasmiddel of zeep heb ik ook nooit eerder gehad en ik heb niets anders gebruikt dan anders. Ik wacht nog meer reacties af en anders maak ik volgende week een afspraak bij de huisarts.

Yaron

Yaron

01-03-2010 om 21:37

Kaaskopje

Als het van een pilsoort kan komen, zou het dan niet met hormonen te maken kunnen hebben? Of ligt dat meer aan de hulpstoffen in die pil? Ik slik overigens geen pil hoor, maar dit n.a.v. de reactie van Kaaskopje.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2010 om 02:07

Yaron

Het is al lang geleden, ik meen me te herinneren dat ik een lichtere pil kreeg van een ander merk. Je zou dus zeggen dat het deels door een te grote hoeveelheid hormonen zou kúnnen komen, maar dat weet ik niet zeker, ik ben geen dokterAls je de pil niet slikt kun je dat uitsluiten lijkt me.

Puck

Puck

02-03-2010 om 08:31

Kaaskopje

"Vroegug" in mijn jonge jaren had ik ook zonne-allergie. Nu je het zo zegt: sinds de kinderen geboren zijn heb ik de pil niet meer geslikt en sindsdien heb ik ook geen zonne-allergie meer. Ik slikte marvelon. Zou wat mij betreft dus ook best aan de pil gelegen kunnen hebben.

Rafelkap

Rafelkap

02-03-2010 om 10:14

Hormonaal

Ik kreeg na de geboorte van oudste opeens veel exceem op mijn rechterhand. Nu had ik wel soms heel licht exceem op mijn vingers maar niet zo erg. Later verdween het maar ik weet zeker dat het iets hormonaal was. Na de geboorte van de tweede is de exceem ook helemaal weggebleven.
Ik hoop dus dat het bij jou ook tijdelijk is, als je er last van hebt zou ik even naar de huisarts gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2010 om 01:35

marvelon

Ja, volgens mij had ik dat ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.